Büyükşehir Belediye Başkanı Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu projeye baktı, planlamayı gördü ve meclis Üyesi Ali Sağar’a cevap verdi.
Demiryolu 2025 vizyonunda görülüyor.
Başkan eğmez bükmez.
Net konuşur.
Trabzon olarak 2025’i kabul mu edeceğiz?
Hayır,
Ne yapacağız tarihi öne çekeceğiz.
Bunun için kulis yapacağız.
Türkiye için başını gövdesini ortaya koymuş İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’ya gideceğiz.
Kimler
Belediye Başkanları.
Sivil Toplum Örgütleri
Ulaştırma Bakanı ve Başbakandan isteyecek.
Hemşehrilerimiz bizi sıkıştırıyor diyecekler.
Ve Demiryolu daha iyi bir planlama ile 2023 yılında Trabzon’da olacak.
Demiryolu’nun Trabzon’a gelmesi demek sadece yaşamı kolaylaştırma değil.
Aynı zamanda hayat pahalılığını aşağılara çekmek.
Bu kez nakliye ücretleri düşecek ve Trabzon Türkiye’nin en pahalı şehri olmaktan çıkacak.
Demiryolu turizme de katkı sağlayacak.
Ucuz maliyetli.
Ankara’dan Doğu Karadeniz’i gezmek isteyen bir taşla iki kuş vuracak.
Sivas, Erzincan, Gümüşhane ve Trabzon aksını kullanacak.
Şu an itibariyle hat böyle.
Zaman içinde Türkiye ihracatını 500 milyar dolara çıkardığında o zaman Samsun’dan da Tren Trabzon’a bağlanacak.
Erzincan hattı önemli,
Şunun için,
Atatürk’ün en büyük hayali ne idi?
Trabzon Limanını GAP’a bağlamak.
O hayal gerçekleşecek.
Trabzon Limanı, İran ve Çin’in iç kesimlerine kadar gidecek.
Sonrasında İhracatçılarımızın arzuladığı Trabzon, Rize, Batum hattı gerçekleştirecek.
Zaten Sarp’tan öteye de Ruslar, inanılmaz demiryolları yapmış.
Trabzon-Batum ile İhracatımız da kolaylaşmış olacak.
Trabzon birçok yatırımı böyle hataya geçirdi.
Yöneticiler planladı.
STK’lar istedi,
Basın gündem yaptı.
Ankara’da Bakan ve Milletvekilleri takip etti.
Trabzon sorunlarını böyle çözdü.
16 Nisan’dan sonra Türkiye üretim ve yatırıma yoğunlaşmalı.
Bu başladığında demiryolu da öne çekilecektir.
Yıl 2023.
Cumhuriyetin kuruluşunun 100.yılında Devlet erkanı Ankara’dan trenle Trabzon’a geliyor.
Neleri görmedik ki,
Olmayacak ne var ki?
İstanbul’da neler yapılmadı ki!