Bu kapsamda Çaykur Genel Müdür Vekili Yusuf Ziya Alim tarafından başlatılan ‘Hayde Çaya Bakalım’ kampanyasını da olumlu bir adım olarak nitelendiren Karaman, konu ile ilgili şu açıklamaları yaptı:
“Biz çay alanında ihtisas üniversitesiyiz. Amacımız çayımızı daha kaliteli hale getirebilmek için; bahçede ekimi, üretimi ve pazarlamasıyla marka değerine katkı sunacak çalışmalar yürütmektir. Bu bir zincirin halkaları gibidir. Biri varsa diğerleri de vardır. Biri zayıfsa diğerleri de zayıftır. Bu doğrultuda; Çaykur, ziraat odaları, STK’lar, kamu kurumları ve diğer paydaşlarımızla birlikte çalışıyoruz.” 

Sahip Çıkacağız

Çay milli bir ürünümüzdür. Biz güne çayla başlar ve yine günü çayla bitiririz. Ziyaretlerimiz, kabullerimiz hep çayladır. Çay hayatımızı kuşatmış haldedir. Bardağımız, demliğimiz özeldir. Bunların hepsinin aslında bir anlamı var. Kullandığımız demlik, bardak, kaşık hep bize özeldir. Çayımızı bu özellikleri ile birlikte tanıtmamız lazım. Türk çayını bu boyutu ile aktarmak çayımıza değer katar. Dolayısıyla buna hep birlikte sahip çıkacağız. Burası sanayi bölgesi değil, turizmde yeni yeni var oluyoruz, katma değer oluşturan başka bir değer yok. Dolayısıyla buradan çayı çıkardığımızda geri bir şey kalmıyor. Çayımıza sahip çıkarsak, bu gelecekte de çocuklarımıza değer katacaktır. Dolayısıyla bu kampanya ile bölgedeki farkındalığın artmasını önemsiyorum. Hep beraber ‘Hayde Çaya Bakalım’ diyorum” dedi.
İlyas GÜR
 
Editör: TE Bilisim