Karadeniz’in en büyük limanı olma yolunda çalışmalarını sürdüren Giresun Limanı’nda tahıl ürünlerinin yanı sıra Giresun’un en önemli geçim kaynağı olan fındık ihracatının da yapılması yönünde talep bekleniyor. Limanının ülke ekonomisinin yanı sıra bulunduğu şehrin gelişimine de katkı sağlayacak bir yatırım olduğunu anlatan Giresun Limanı İşletme Müdürü Mehmet Nuh Gül, bu yatırımın fizibilite aşamasındayken birçok yurtdışı ülkelerde gerçekleştirilmesinin yatırımcı açısından daha ekonomik göründüğünü ancak ülke ekonomimize yapılacak olan katkı ve yerli istihdam için Türkiye’de karar kılındığını belirtti. Gül, Giresun’un demiryolu ile desteklenmesi ve fındık ihracatı konusunda gelecek olan taleplerle birlikte hem şehre, hem Türkiye ekonomisine daha da büyük faydalar yaratılacağını da ifade etti.

"Giresun limanı atıl durumdan kurtarıldı"

Limanın şimdiden istihdama ve şehir esnafına büyük katkı sağlamaya başladığını söyleyen Giresun Liman Müdürü Mehmet Nuh Gül “Daha önce bilindiği gibi Giresun Limanı’ndan sadece kömür ve taş taşımacılığı yapılmış bunun dışında pek çalışma yapılmadan öylece atıl bekletilmişti. Limanın bugünkü işletmesini alan firmamız uluslararası ihracat yapılabilecek bir altyapıyı Giresun’a kazandırdı. 

Çalışmalar, hacmin büyümesi adına hızla devam ediyor. Giresun Limanı’na günden güne yatırımlarımızı sürdürüyoruz. Hedefimiz 4 milyon ton dökme yük ve 50 bin adet konteyner taşımacılığı yapabilmek. Şu anda bu kapasitenin sadece yüzde 25’ini gerçekleştiriyoruz. Bu kapasiteyle dahi 250 kişinin üzerinde bir istihdam sağlandı. Bu istihdam edilenlerin ise yüzde 90’ı Giresunlu. Limanda kapasite arttıkça istihdam sayısı da artmaya devam edecek. Planlamalarımız doğrultusunda Eylül ayında birkaç yatırım daha kademeli olarak tamamlanacak. Tamamlanan yatırımlara göre de yeni personellere ihtiyaç duyulacak. Ancak şunu ifade etmek gerekir ki liman sadece istihdamla değerlendirilmemelidir. Limanın ürettiği bir yan sanayi vardır. Bu yan sanayi limanla birlikte gelişmektedir. Limanın oluşturduğu eko-sistemi düşündüğümüzde 250 kişi direkt istihdam, dolaylı olarak ise binli rakamlardan bahsedebiliriz” dedi.

“Demiryolunun gelişi limanla olacak”

Eğribel Tüneli ile birlikte Giresun Limanı’nın öneminin artacağını, limanın önemi artınca da şehrin mücadelesini verdiği demiryoluna kavuşmasının daha da mümkün hale geleceğini de kaydeden Liman Müdürü Gül, “Limanlar her zaman şehrin dışa açılan kapılarıdır. Dünyada liman şehirlerinin ulaşımla ilgili bütün sorunları çözüldüğü görülmektedir. Giresun Limanı da bu şehir için iyi işletilebilirse bir fırsattır. Liman kendisiyle birlikte bulunduğu şehri de geliştirir ve büyütür. Görülecektir ki yapımı devam eden Eğribel Tüneli’nin tamamlanmasıyla Giresun İç Anadolu’ya, Doğu ve Güney Doğu’ya açılacaktır. Bu bölgelerin ihracat ve ithalat durağı Giresun olacaktır. Bu durumda demiryolu taşımacılığı da bir ihtiyaç haline gelecektir” şeklinde konuştu.

Editör: TE Bilisim