Trabzon Demiryolu şehrin 50 binlik planına işlendi

Maddeyle ilgili meclisi bilgilendiren Başkan Gümrükçüoğlu, “Büyükşehir Belediyesi olduktan sonra 1/100000 çalışması büyük özveriyle ortaya çıktı. Çevre ve Şehircilik Bakanlığımızca incelemesi yapıldıktan sonra tasnif edildi ve onaylandı. Şimdi gündemimize gelen ise 1/50 000 ölçekli İl Çevre Düzeni Planı Teklifi ile ilgili müzakeredir. En ön adım alan bir şehir olan Trabzon’umuz vazifesini şehri düzenli hale getirmeyi sürdürmüş ve sonuçlarını da sizlere arz etmeye başladı. Bu konuda hepinizin malumu olduğu gibi yüklenici olan arkadaşların vazifeleri ile birlikte kamu kurumları ile çalışmalar sürdürüldü” ifadelerini kullandı. 

Netleşti Mi?

Ardından ise yüklenici firma yetkilisi, Şehir Plancısı Nadir Doğan, meclise 1/50000 bin ölçekli Çevre ve Düzeni Planı hakkında meclise bilgi verdi. Faruk Kanca, “Demiryolu ile ilgili olan konu dikkatimi çekti. 1/10000 binlikte Ortahisar’a limana gelecek şekilne işlendi yanlış anlamadıysam. Güzergahı netleşmedi diye biliyorum. Yarın Araklı tarafından ya da başka taraftan fizibıl olursa oradan mı değerlendirilecek yüzde 100 binlik bunu mecbur mu kılıyor” diye sordu.  

2 Alanda Denize Kavuşuyor

Bu soruya Doğan ise, “Demiryolu 2 tane alanda denize kavuşuyor. Birisi Of İlçesi biri de Ortahisar İlçesi. İkisini de plana işledik. Alternatif olarak. Eskiden tespit edilmiş demiryolu aksı. Bir diğeri de Of’tan. İkisi de üzerinde stratejik olarak düşünülen yine demiryolu ile görüşülen konulardı” dedi.  

Demiryolları Politika Değiştirdi

Düzköy Belediye Başkanı Abidin Çelik, “Erzincan’dan Trabzon’a Demiryolu getirileceği noktasında geçmiş dönemde Düzköy’ü de içeren bir çalışması olduğunu hatırlattı” dedi.  Bunun üzerine Doğan, “Bu konuyla ilgili Büyükşehir Belediyemiz Ankara’ya geldi. Demiryolu ile ilgili birkaç çalışmaya katıldı. Bizim bölgemizde Demiryolunun entegre edilmesi ile ilgili çalışma. Bunlar konvansiyonel hat. Demiryolları politika değiştirdi son zamanlarda. Orta Asya’ya gidecek Bakü Demiryolu hattının Karadeniz’e açılması gereken kapısı olması gerektiği değerlendiriliyor. Demiryolu bunları işleyin diyor ama bunların kesin proje olmadığını ifade ediyor. Demiryollarının bugün bize ifade ettiği ve resmi olarak ifade ettiği projeler. Denizde nereye ulaşacağı ve önemli. En güçlüsü Trabzon Merkez olarak görünüyor” dedi.  

Körfez Hattına Ulaşmak Daha Kolay Olacak

Başkan Gümrükçüoğlu, “Bir Giresun’un da bir hatla Erzincan, Gümüşhane oradan Tirebolu tarafına sahile ulaşmak çalışması var. Bir başka çalışma yine Ordu’nun içeriye bağlanması. Bu münasebetle sahil ile Güneyin bağlantısına çalışması tarzında. Aslında bütün bunların ülkenin ekonomik stratejisi ile birlikte hemen bütün iller için böyle bağlantıların yıllar içinde yapılması söz konusu. Bu yapılmakta kimisi yük ağırlıklı, kimisi yolcu ağırlıklı kimisi de hem yük hem de yolcu ağırlıkla planlanıp çalışılacak. Alt yapı ile ilgili bu tarz planlamalar planlar yapılsa da kendi mecrasında yürüyor ve tatbik sahası bulabiliyor. Güneye açılan demiryolunun en büyük önemi, o güneye açılmayla birlikte İran Afganistan hattına, Körfez bölgesine ulaşabilme bağlantılarının temin edilmesidir. Kuş Bakışı mesafesi ile Mersin ile Habur sınırı arasında ki uzaklık ile, Trabzon ile Habur  Sınır kapısı uzaklığı hangisi daha kısa Trabzon Habur arası daha kısa. Aslında Demiryolunun Erzincan Bağlantısı, Güneyde ki ağla birleştiğinde körfez hattına ulaşmak daha kolay olacak” dedi.
Editör: TE Bilisim