Bu farkındalık çalışmalarımız ayrıca randevu sisteminde revizyon yapılmak suretiyle desteklenmiş ve çayımızın kalitesinin yükseltilip, eski güzel günlerine dönmesi konusunda önemli adımlar atılmıştır” dedi.  Alim, “Gelmiş olduğumuz aşamada kamuoyuna büyük bir heyecan ile belirtmek isteriz ki, çayımızın randıman ve ekstrakt değerlerinde artış ve çöp oranında azalma gözlenmektedir. Bununla birlikte hasret kaldığımız çay kokusu yeniden daha geniş bir alanda kendisini hissettirmeye başlamıştır. Bunlar çok sevindirici ve gelecek adına bizlerin dört elle işimize sarılmamızı sağlayan gelişmelerdir. Ayrıca üreticilerimiz bu yıl ile birlikte daha yüksek oranda bahçelerine girmiş; yabancı işçi kullanımı azalmış ve çaya sahip çıkma konusunda önemli bir duyarlılık oluşmuştur. Bu noktada çalışmalarımıza destek veren tüm diğer kurum, kuruluş ve paydaşlarımıza da ayrı ayrı teşekkür ediyorum” dedi.

Düzenli Politika

Çaykur Genel Müdür Vekili Âlim, “Öte yandan Çaykur bünyesinde mali disiplin politikalarımızı hayata geçirdik. 2019 yılının ilk 7 ayında, bir önceki yılın aynı dönemine göre, enflasyon verileri ile değerlendirildiğinde, yaş çay hariç giderlerimizi %7 oranında azalttık. Üstelik giderlerdeki bu azalmayı, önceki yıla göre daha fazla kuru çay üreterek gerçekleştirdik. Bununla birlikte 2019 yılının ilk 7 ayındaki satışlarımızı ise, bir önceki yılın aynı dönemine göre %27 oranında arttırdık. Bunların yanında çayımızın gıda sektörünün farklı alanlarında kullanımını sağlayacak yeni ürünler geliştirdik ve bu ürünlerin pazara sunumu için önemli gelişmeler sağladık. Kurumumuzun üretmiş olduğu çayın diğer devlet kuruluşları tarafından kolayca satın alınabilmesi için Kamu İhale Kanununun ilgili bölümlerinde düzenleme yapılmasını sağladık ve bu kapsamda diğer devlet kuruluşlarımızla önemli satış anlaşmaları yaptık. Pazarlama alanında da yaptığımız düzenlemelerle daha sağlıklı ve düzenli bir satış politikasına ulaştık” dedi. 
İlyas GÜR

Editör: TE Bilisim