Anavatan Partisi iktidarında 55. Cumhuriyet HükümetinDevlet Bakanı Eyüp Aşık’ın büyük gayretleriyle1 liralık ödenekle Bakanlar Kurulu Kararıyla kabul edilen Trabzon Güney Çevre Yolu’nun esemesi okunmuyor.
Kanunu çıkarılmış Devlet Yatırım Programına alınmış bu projeyle, dağ ile deniz arasına sıkışmış Trabzon’udaha güneye taşımak ve ana arter yollarla şehrin büyümesini sağlamaktı amaç.
1999 yılında dönemin Bayındırlık ve İskân Bakanı Yaşar Topçu tarafından hazırlanan ve Mersin’den-Arsin’e uzanan 31 kilometrelik Güney Çevre Yolu’nun yapılmasına karar verilmiş verilmesine de aradan geçen 19 yıllık sürede ne acıdır ki bir kazma dahi vurulamadı.
Trabzon, çevresindeki şehirlerle kalkınırsa değer kazanır.
Rize, Artvin, Gümüşhane, Giresun, Ordu ve Samsun için de durum aynıdır.
Tek başına büyümenin çok bir kıymeti yoktur.
Ancak komşularımız büyürken Trabzon geri kalıyor.
Giresun-Ordu arasında deniz dolgusuyla havalimanı yapılırken, Ordu ile Adana’yı dikey bağlayan otoyol bağlanırken, Çarşamba havalimanı büyütülürken, bölge istinaf mahkemeleri Samsun’da açılırken, çevre yolu tamamlanırken, Trabzon Limanı Ro-roseferleri oraya kaçırılırken biz ne yaptık.
Rize-Artvin deniz dolgusuyla, Gümüşhane-Bayburt havaalanları start alırken, 14 kilometre ile Türkiye’nin en uzunOvit tünelleriyle birbiriyle bağlanırken Trabzon ne yaptı.
İkinci havalimanı mı yapıldı, yatırım adasının dolgusu mu yapıldı, şehir hastanesi mi açıldı, ikinci devlet üniversitesi mi kuruldu.
Ne yapıldı?
Kanuni Bulvarı yetmez.
Yazımın başına döneyim.
Trabzon,büyüyecekse Güney Çevre Yolu ile büyüyecektir.
Rize, Güney Çevre Yolu’nu; Ordu-Giresun, Güney Çevre Yolu’nu yaparken Trabzon’a seyretmek mi düştü.
Yakışmıyor mu?
Rize’de İslampaşa-Pehlivantaşı mahallelerini birbirine bağlayan 9,5 km’lik “Güney Çevre Yolu”tamamlandı.
Yol sayesinde Pehlivantaşı’ndanTimya Vadisi’ne gitmek 20 dakikadan 2 dakikaya indi.2 bin 700 metre uzunluğunda Salarha’ya bağlanan tünelle.
Toplam uzunluğu 45 kilometre ve 13 bin 170 metre9 adet tünel ile toplam uzunluğu bin 880 metre olan 4 adetviyadükle yapılan Giresun Güney Çevre Yolu bitme aşamasına geldi.
5 bin 230 metre uzunluktaki tünellerle ve  en uzunu ise 600 metre viyadükle Ordu Güney Çevre Yolu ile birleşiyor.
Ordu Güney çevre yolu son noktayı koyuyor.
Karayolları 7. Bölge Müdürü Kenan Keskin’in verdiği bilgiye göre gidiş geliş toplam uzunluğu 21.4 km olan Ordu Çevre Yolu’nun 10.7 km’lik birinci etabının yüzde 95’lik bölümü tamamlandığını söyledi.
Fatsa-Altınordu çevre yolunun Perşembe Kavşağı’ndan başlayan ve Terzili Mahallesi sınırları içerisinden geçerek sahil yoluna bağlanacak olan birinci etapta toplam uzunluğu 6.5 km olan 3 adet çift tünel, uzunluğu 44 metre olan bir köprü, uzunluğu 2.5 km olan 5 adet çift köprü, 2 tanesi köprülü olmak üzere 6 adet kavşak bulunan Ordu Güney Çevre yolunda son rötuşlar yapılıyor.
Samsun Güney Çevre Yolu tamamlanarak hizmete girmiş bile.
Hayalin ötesindeki bu projeler tamamlanırken maalesef Trabzon Güney Çevre Yolu’nda hayal kırıklığı yaşanıyor.
Samsun, Ordu, Giresun ve Rize’de Güney Çevre Yolu çalışmaları bitme aşamasına gelirken Trabzon’da bu alanda yaprağın kıpırdamaması maalesef hepimizi endişelendiriyor.
Devlet Bakanlığımız oldu, Bayındırlık ve İskân Bakanlığı iki kez Trabzon’a geçmesine rağmen, Spor Bakanlığı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ve İçişleri Bakanlığı gibi önemli bakanlıkların fırsatı elimize geçmesine rağmen 19 yıldır şehri büyütecek olan Trabzon Güney Çevre Yolu’nda bir kazmanın dahi vurulmaması kimin ayıbı.
Seçmenin mi?
Arsin’den-Mersine değil, Beşikdüzü’nden-İyidere’ye uzanan Çevre YoluProjesiderhal başlatılmalı.