2009 yerel seçim süreci idi.
Trabzon’un Çamburnu bölgesinde bir tersane kurulacaktı. Ciddi anlamda da işçi istihdam edilecekti.
Tersane dolgusu bitti. İşletmecilerden beklenen ilgiyi görmedi.
Eleştiriler ard, arda geldi. Sonrasında da Trabzon Milletvekili Cevdet Erdöl’ün yoğun çabaları ve girişimleri ile Çebi-Nur Gemicilik tersaneyi kiraladı.
Üzerinde de tersane inşasına başladı.
Dünyada Gemi sektörünün geri gittiği bir dönemde tersaneye yatırım yapmak ve burada üretime geçmek önemli bir işti. Bu işi yapabilecek olan  Nur Gemicilik olabilirdi.
Tekirdağ Limanını işleten İstanbul’da da sektörün güçlü isimlerinden Yaşar Kaptan Çebi ve çocukları önemli işlerin altına girdiler.
Bir taraftan Nur Gemiciliğin Yönetim Kurulu Başkanı Tayfun Çebi diğer tarafta ise Yönetim Kurulu Üyesi ve Holdingin Başkan vekili Ahmet Nur Çebi ile Trabzon Müdürü Hasan Çebi.
Nur Gemicilik 2018 yılı Ocak ayı itibariyle Gemi Üretimine başladı.
Birkaç gün önce bizzat giderek buna tanıklık ettik.
Nur Gemiciliğin başında arkadaşımız Hasan Çebi var.
Hasan Çebi İnşaat Mühendisi.
Karayolları camiasına 30 yılını verdi.
Birçok projenin altında imzası var.
AK Parti Merkez ilçenin kurucularından.
İl Genel Meclisinde bir dönem çalıştı.
Güzel hizmetler yaptı.
Eğer Milletvekilliğinde bilgi birikimi, karizma ve projeye bakılsa idi Hasan Çebi bugün milletvekili idi.
Hem de birkaç dönemi doldurmuştu.
Ama vekil olmak için bazen uzun atlayacaksın.
O bunu yapamadı.
Şimdi mühendisliğe, Gemi üretimine döndü.
Kurbanı kesti ve 90 metrelik Ro-Ro gemisine ilk kaynağı vurdu.
Hedef kaliteli ve dünya standartlarında üretim yapmak.
Tebrik ediyorum.
Ülkemize ve Trabzonumuza hayırlı uğurlu olsun diyorum.
Diyarbakırlı bir aile İstanbul’da gemicilik sektöründe.
Yatırımlarını Trabzon’da yapıyorlar.
Bu geminin ardından yeni bir sipariş daha verecekler.
Yaşar Kaptan Çebi ve evlatları ve onun Şube Müdürü Hasan Çebi’yi kutluyorum.
Kazasız belasız nice gemi üretimi diliyorum.
Sektörün de bir an önce daha aktif hale gelmesini istiyorum.
Uluslararsı alandaki ticaret krizi en fazla gemi ticaretini vuruyor.
Deniz aşırı gemi nakliyesi 2019’da yüzde 5 azalacak.
Gemi ticaretinin krize uğraması ilk olarak tersanelere yansıyor.
Oysa tersanecilik 2000 yılı sonrasında tektil sektörü ile birlikte en fazla cazibesini kaybeden sektör olmuştu.
Bir çok tersane sahibi işine nokta koymuştu.
Şimdi yeniden canlanma aşamasında.
Trabzon’da ise el yordamı ile yapılan tersanecilik sanayiye dönüyor.
Abdullah Kanca meslek yüksek okulu ve deniz bilimleri fakültesi de var.
Ustalar, Eğitim ve Tersane. Üçü bir arada.