Cumhuriyetin ilk yıllarında tüm Türkiye boydan boya Demiryolları ile örülürken Doğu Karadeniz bölgesine demiryolu gelmedi.
Farzedelim Erzincan-Gümüşhane ve Trabzon hattı arazi yapısı olarak demiryoluna uygun değildi. Tren batıdan Samsun-Trabzon üzerinden de gelmedi!
Bununla ilgili olarak da şehir efsaneleri oluşturuldu yıllarca. Engellendiği söylendi durdu.
Demiryolu ile ilgili Trabzon hassasiyetleri son yıllarda arttı.
Bir dönem MÜSİAD Başkanlığını yapan Ahmet Sarı da Demiryolu üzerinden kentin siyasetine girdi ve prim de yaptı.
Sonrasında Makine Mühendisleri Odası Başkanı iken Şaban Bülbül, İMO Başkanı iken Mustafa Yaylalı Tren yolunu hiç gündemden düşürmediler.
TAKA Gazetesi’nin Yazı İşleri Müdürü olduğu sırada Muharrem Mermertaş ard arda STK mensupları ile 10 söyleşi yaptı.
Hepsinde de vurgu Demiryolu idi.
Ve sonuçta da siyasetçiler oturdu kendi kendilerine sordular, Türkiye’nin her yanında tren yolu var da Ordu’da, Giresun’da, Gümüşhane’de Trabzon’da, Rize ve Artvin’de neden yok?
Kimse bunun cevabını veremedi.
Veremeyince düğmeye basıldı.
Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan, Binali Yıldırım ile Cahit Turhan bakanların duyarlılığı ve yine devlet demiryollarının çalışması sonucu Erzincan-Trabzon Demiryolu’nun proje ihalesi gerçekleştirildi.
Proje ihalesinin yapılması demek güzergahının belirlenmesi demekti. Bu belirlenecek ve sonrasında da yapım ihalesine çıkılacak.
Erzincan-Gümüşhane-Trabzon demiryolunu tartışırken Rize STK’ları Samsun-Rize hattını gündeme getirdi.
Eğer demiryolu karadeniz bölgesine inecek ise Rize’ye de Artvin’e de elbette gidecek.
Ve Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün Demir yollarla Anadolunun örülmesi fikri tam vücut bulmuş olacak.
Burada şuna dikkat etmek lazım.
Karadeniz bölgesi kendi içinde rekabetçi anlayışı yüzünden geçmişte birçok yatırımı kaçırdı.
Bu kez öyle olmamalı.
Sivas-Erzincan-Gümüşhane-Trabzon hızlı tren hattı olsun ve Samsun ile birlikte Rize ve Artvin tren hattı da yapılsın.
Bu bölgenin sanayi üretimine yönelememesinin bir sebebi de trenin olmamasıdır.
Hem yolcu treni hem de bu bölgeye yük treni gelmelidir.
Trabzon’da Tanjant yolunu da, Zigana ve Ovit tünellerini de tartışa, tartışa yaptık.
Ama tartışmanın da bir sınırı ve sonu olmalı.
Bazen projeleri de tartışa, tartışa engelledik.
Onun çin Demiryolu konusu çok hassas.
Ankara’dan yeni döndük.
Başkent de müthiş bir algı oluşturulmuş.
Bütün Bakanlıklar Trabzon’a imiş!
Bütün bürokratlar Karadeniz’den miş!.
Bu algı yanlış ve bu algı ile Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ı baskı altına almak istiyorlar.
Hatta Ankara ve İstanbul seçimleri üzerinden de ayrı bir mesaj verip üreten ve çok çalışan Bakanlarımıza ayar çekmek istiyorlar.
Demiryolu Gümüşhane-Trabzon mu? Samsun-Rize mi? diye tartışılmamalı.
Trabzon’a inecek demiryolu hem Rize’ye hem de Giresun’a gidecektir.
Avatar
Adınız
Email
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.