Türkiye kamuoyunun dikkatini çeken bu başarıya yeni başarılar eklemek isteyen Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğü işi sıkı tutuyor. Bu anlayışla Trabzon İl Milli Eğitim Müdürü Hızır Aktaş 2018-2019 eğitim öğretim yılının 2. döneminin başlaması vesilesiyle hem geçmişin muhasebesini yapıp hem de gelecekle ilgili değerlendirmelerde bulundu. Müdür Aktaş yaptığı değerlendirmede,
 
Bilimsel Projelere Ağırlık Verdik
 
“Eğitimi bir bütün olarak görüyoruz. O nedenle tüm projelerde olduğu gibi bilimsel projelere de ayrı önem veriyoruz. TUBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Projesinde ilimiz 117.000 liralık, TUBİTAK 4005 Yenilikçi Eğitim Uygulamaları projesinden 57.000 liralık, TUBİTAK 4007 Bilim Şenlikleri Projeleriyle  239.000 liralık, TUBİTAK 4006 Bilim Fuarları Projesiyle 97 okul projeyle katılmış, 97 projede kabul edilerek katılan okullara toplamda 485.000 lira hibe edilmiştir. Bu kapsamda Trabzon,Erzurum,Erzincan,Rize,Iğdır, Bayburt, Artvin, Kars illerini kapsayan ” Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri”  alanında 100 projeden Trabzon2un 31 projesi kabul edilmiş, 15 projesi çeşitli dreceler elde etmiştir. Ayrıca “KODLAYAP” Projesi kapsamında Trabzon’daki ortaokul ve lise öğrencilerine uzman öğretmenlerle; bilgisayar bilimleri okur yazarlığı, grafik, tasarım, 3 boyutlu modelleme, algoritma, yazılım geliştirme, elektronik programlama, robotik konularında üst düzey bilgi verilmesi amaçlanıyor.” sözleriyle bilimsel çalışmalardaki tutumlarını ifade etti.
 
Sosyal Projeler Olmazsa Olmazımızdır
 
Sosyal Projelere de en az bilimsel projeler kadar önem verdiklerini belirten Milli Eğitim Müdürü Hızır Aktaş,  Anadolu vakfı ile “Değerli Öğretmenim” projesi yürüterek öğretmenlerimize; sosyal girişimcilik, etkin iletişim, liderlik ve Proje Döngüsü Yönetimi eğitimi veriyoruz. “Her Okulun Projesi Olsun” (HOPO) ile; bilim, kültür ve sanat, spor ve sağlık, değerler eğitimi, eğitimde teknoloji kullanımı, yılın duyarlı öğrencisi, yılın duyarlı velisi kategorilerinde, öğrenci, veli, okul, öğretmen, ve eğitime katkı sunan tüm kesimleri eğitimin içine dahil ederek başarıyı artırmak çalışıyoruz.“Eğitimde İyi Örnekler”, “Üniversiteye Yolculuk” projesiyle; fakülte gezileri, Öğrenci-Öğrenci Buluşmaları, YKS Son Prova, Trabzon Büyükşehir Belediyesinin katkılarıyla “Kitap Okuma” yarışması”, Felsefe Yazma yarışması, “KANUNİ EVİ ve Tarihi mekânlar” Projesi, ERASMUS Projeleriyle hayatın her alanında eğitimi yaymayı, eğitimde bütüncül başarıyı amaçlıyoruz.” dedi.
 
Başarının Mimarı Eğitim Ailesidir
 
Trabzon İlinin eğitim başarısındaki etkeneler değinen Müdür Hızır Aktaş konuşmasında;“İlimizde son üç yılda eğitim altyapısına yapılan yatırım son sekiz yıldan daha fazladır. Burada hayırseverlerin katkısı çok büyüktür. Bu sayede eğitimde ihtiyaç duyulan birimler Türkiye’ye örnek gösterilebilecek seviyeye getirilmiştir.Bu destekleri veren tüm hayırseverlerimize şükranlarımı sunuyorum. Trabzon Bilim Sanat Merkezi, Kodlama Merkezi, Okuma Değerlendirme Merkezleriyle   milli eğitimin sadece okul ve sınıfta kalmayıp ilimizde bulunan Üniversite, Sivil Toplum Kuruluşları, Büyükşehir ile ortak projelerle çocukların hayata hazırlanması ve hayatla bütünleşmesine çalıştık.Eğitim paydaşlarıyla birlikte yürüdük.Bu çalışmalarla eğitimin hem niceliksel hem de niteliksel kalitesini artırdık. Trabzon genelinde eğitim kurumlarının tüm kademelerinde “Trabzon Eğitim Ailesi” anlayışını tesis etmek bize duyulan güveni boşa çıkarmamaya gayret ettik. Okulda çalışan resmi görevlilerin yanında velilerimizi de bu sorumluluğa davet etmekle yol alamaya gayret ettik. Biz bir aileyiz şuuruyla yürümeye özen gösterdik. Ben başarıda en sihirli sözcüğün eğitim ailesi olduğuna inanıyorum.” Dedi.
 
Trabzon’u Bölgenin Eğitim Merkezi Yapma Hayalimiz Var
 
Ülkemiz için gençlerimizi yaşayacakları çağa göre yetiştirmenin amacıyla; soran, sorgulayan, küçüklerini seven, büyüklerini sayan, kendine güvenen, milli, manevi ve insani değerlerle donanmış bir nesil istiyoruz. Bu amaçla Trabzon özelindeeldeki imkanlarını planlı bir şekilde genişleterek şehrimizi bölgenin eğitim merkezi olarak daha kapsamlı donanıma sahip şehrin kalkınmasına katkıda bulunacak yeni eğitim konseptinin ihtiyaçlarına cevap verecek bir “Hizmet İçi Eğitim Merkezi” yapmayı istiyoruz. Bu merkezle Trabzon bir eğitim üssü haline gelecektir. Ayrıca Beşirli bölgesinde bulunan özel eğitim kurumları örgün eğitim kurumlarına tahsis edilip buradaki kurumlar daha sağlıklı ve rantabl hale getirilebileceğine inanıyorum. Bu Projeler sayesinde Trabzon her daim kendini yenilemiş ve başarıya odaklanmış olacaktır.” diyerek eğitimdeki hayallerini belirtti.
 
Trabzon 2023 Vizyonuna Hazır
 
Milli Eğitim Bakanlığının 2023 Vizyon belgesi ile ilgili olarak da Müdür Aktaş, “İlimiz birçok ile göre eğitim altyapısına sahiptir. Derslik başına 19 öğrenci, öğretmen başına 12 öğrenci ortalamasıyla eğitimde 2023 Vizyonunu şimdiden yakalamış sayılırız. Öğreten niteliğini artırmada hedeflediğimiz Bölgesel Hizmet İçi Merkezi ile çok büyük imkân sağlamayı hedefliyoruz. Bu sayede Trabzon eğitimi başarısı hep yükseklerde olacaktır. Eğitimin en önemli unsuru öğretmendir. Öğretmenin kalitesini artırdığımızda eğitimin de kalitesi artıracaktır. Geleceğimizin teminatı olan yavrularımızı ne kadar iyi yetiştirirsek geleceğimiz o kadar sağlam olacaktır. Bu işin mutfağında olan öğretmenlerimiz başarının en büyük mimarlarıdır. Onları tebrik ediyor, başarışlar diliyorum. 2. Yarıyılda tüm öğretmen, öğrenci, velilerimize sağlıklı, mutlu, kazasız, belasız başarılı bir dönem diliyorum.” Sözleriyle düşüncelerini belirtti.
Adnan RAMOĞLU
Editör: TE Bilisim