Tirebolu ilçesinde babasından devraldığı işyerinde oto tamirciliği yapan 38 yaşındaki Yazıcı için klasik otomobiller adeta bir tutku. Yazıcı'ya Türkiye'nin birçok bölgesinden bakım ve restore için otomobil getiriliyor. Yazıcı'nın klasik araçları yenilenmesi işlemi 5 ay ile 1 yıl arasında değişiyor.

"Klasik araçlar benim için tutku"

Yazıcı, AA muhabirine yaptığı açıklamada, klasik otomobilleri çok sevdiğini ve bu nedenle babasının yanında 18 yıl önce çalışmaya başladığını söyledi.

Mesleğinde ustalaştığında özellikle klasik araçların tamir ve restorasyonu işine yöneldiğini belirten Yazıcı, "Babamdan öğrendiğim bir meslek. Ondan devraldım işleri ve halen devam ettiriyorum." dedi.

Kendisi için özellikle klasik otomobillerin bir tutku olduğunu ifade eden Yazıcı, "Teknolojinin gelişmesiyle klasik otomobillere olan ilgi giderek azalıyor. İkinci plandalar artık. Bir zamanlar yollarda boy gösteren ancak teknolojinin gelişmesiyle ikinci plana itilen bu araçlara yeniden hayat veriyorum." diye konuştu. 



Uzun ve sabır isteyen bir iş

 Birkaç yıldır işyerinde daha çok hurdaya ayrılmış ya da yeniden modifiye edilmek istenen klasik otomobillerle ilgilendiğini dile getiren Yazıcı, şöyle devam etti:

"Bu araçlara yeniden hayat vermek uzun zaman alıyor. Meşakkatli iş ve en önemlisi de sabır istiyor. İlmek ilmek işliyorsunuz adeta. Tamamen el işçiliğine dayalı. Yine yedek parça temini belli süre alıyor. Türkiye'de bulamadığımız, yurt dışından parça getirdiğimiz oluyor. O nedenle süre sıkıntısı yaşıyoruz. Bittikten sonra ortaya muhteşem bir eser çıkıyor. Bu da çok keyif verici."

Yazıcı, modifiye edilmek istenen aracın sıfırdan yenilenme işleminin 5 ay ila 1 yıl sürdüğüne dikkati çekerek "Öncelikle aracı parçalara ayırıyoruz. Kaporta işlemine alıyoruz. Çürüklerini, darbeli ve bakım gereken dış düzeyine yönelik bakım yapıyoruz. Daha sonra boya işlemine geçiyoruz. Mekanik işlemlerini yapıyoruz. En son da isteğe göre iç döşemelerini tamamlayarak hazır hale getiriyoruz." değerlendirmesinde bulundu. 



Türkiye'nin birçok bölgesinden araç gönderiliyor

Yazıcı, 1960 ila 1985 yıllarında üretilen klasik otomobillerin bakım ve modifiyelerini yaptığını, Giresun ve çevre illerin yanı sıra Türkiye'nin değişik bölgelerinden de müşterileri bulunduğunu aktardı. 

Son olarak Kayseri'den 1969 model bir aracın kaporta bakımı için kendisine getirildiğine işaret eden Yazıcı, şunları kaydetti: 

"Giresun ile çevre illerde benim dışımda klasik araçların bakım ve modifiyelerini yapan başka usta yok. O nedenle Doğu Karadeniz'in yanı sıra Samsun ve civar illerden müşterilerimiz var. Yine Türkiye'nin değişik yerlerinden de araçlar getiriliyor."
 
Editör: TE Bilisim