Öncelikle, Türkiye Cumhuriyeti Devletinin kurucusu Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün hayalini gerçekleştirmemiz lazım.
Atatürk şunu söylüyordu:
‘En büyük hayalim Modern  Trabzon limanını Demiryolu ile GAP’a bağlamaktır.’
Trabzon limanı tarihin içinde çok büyük öneme sahiptir.
İpek yolunu başlangıcıdır.
İran ve Irak ticaretinin en önemli ve merkezi yeridir.
1980 sonrasında İsmail Kemerkaya’yı koltukta gördük.
Limanla özdeşleşti.
Sonrasında Üzeyir Markal.
1990 sonrasında ise Muzaffer Ermiş müdürlük koltuğuna oturdu ve bu görevine şu ana kadar devam etti.
Trabzon limanının dünkü halka arzında gördük ki, İrandan bize hayır yok.
Adamlar tamamen işlerini Gürcistan ve Rusya üzerinden görüyorlar.
Onun için Trabzon limanı için başka yollar bulmak gerek.
Albayraklar bunu iyi yapıyorlar.
Halka arzın hayırlı uğurlu olmasını diliyorum.
Trabzon limanı işletme hakkı 2033 yılına kadar Albayraklar Holding’e ait.
Limanın toplam değeri 325 milyon TL
Her bir Lot(Pay) fiyatı ise 15 TL 50 kuruş olarak belirlendi.
Borsada 10 gün talep toplanacak
Her gün için 6.5 milyon TL’lik bir talep oluşması düşünülüyor.
Toplam özelleştirmeden beklenen gelir ise 65 milyon TL.
Bir diğer bilgi ise Albayraklar Trabzon limanından elde edecekleri karın 5 yıl süreyle yüzde 70’ini nakit olarak dağıtmayı planlıyorlar.
Cazip.
Trabzon limanı ile bilgileri öğrendikten sonra etkilenmemek mümkün değil diyoruz.
Çünkü limanın geliri dolar üzerinden gideri ise TL üzerinden
Karlı.
Almanlara verdiği hizmetle(Afganistan’dan dönüşü Trabzon limanı üzerinden yaptılar) birlikte önemli bir misyon yüklendi.
Basın bilgilendirme toplantısında şu soruyu sordum:
Borsaya girişten elde edilecek olan gelir 65 milyon TL.
Trabzon limanının yeniden yapılandırmaya ihtiyacı var.
Yüzde kaçını burada kullanacaksınız?
Muzaffer Ermiş cevap verdi:
‘Trabzon limanının fiziki olarak, malzeme olarak, modernizasyon olarak hiçbir eksiği yok. Alınması gereken 100 bin dolara kadar olan ihtiyaçları anından karşılayabilecek gücümüz var.’
O zaman benim bir başka önerim var.
Trabzon limanının görüntü olarak yaşlı ve bakıma ihtiyaçlı hali var.
Örneğin Güney rıhtımı.
Kömürden ve diğer metal yığınlarından yorgun.
Albayrak grubu kömür ve hurdalarla ilgili bir başka alanda rıhtım ve aktarma istasyonu kurabilir mi?
Bugün Çömlekçi dönüşüyor.
Yarın orada dev kuleler kurulacak.
Kömür tozu çökecek.
Şimdiden bunun önlemi alınabilir.
Denebilir ki, doğalgaz gelecek.
Trabzon limanının yükünü çektiği kömür transferi sadece Trabzon’a değil
tüm bölgeye yapıldığından kömür tozu sorununu çözmek zor.