Bakanlığı’na bağlı olarak 1Ocak 2013 tarihinden itibaren Trabzon’dan hizmet vermeye başlayan ‘Alo 181 Çevre ve Şehircilik’ çağrı merkezi bir günde bine yakın çağrı alıyor. Çevre ve Şehircilik İl Müdürü Ali Vedat Çiftçi, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın görev kapsamına giren alanlarla ilgili olarak vatandaşın sorgulamak ve şikayet etmek istediği her türlü konuyu anında ‘Alo 181’ hattına bildirebileceğini söyledi. İl Müdürü Çiftçi henüz Bakanlık tarafından resmi açılışı yapılmamasına ve herhangi bir duyuru yapılmamasına karşın gelen çağrıların önemli olduğunu belirterek, “Yaklaşık 80 kişinin çalıştığı çağrı merkezinde sayı ihtiyaca göre artırılabilir. Resmi açılış ise Sayın Başbakanımız, Bakanlığımız tarafından yapılan bazı çevre yatırımlarının toplu açılışı ile  birlikte telekonferans yöntemiyle yapılacak” dedi.  Çağrı Merkezi’nde görevli Kurum Yöneticisi Hakan Genç ise ağırlıklı olarak çevresel şikayetlerin geldiğini ifade ederek, “Temizlik konusunda, fabrika atıkları konularında şikayet alıyoruz. Bunun yanı sıra bilgi amaçlı özellikle Bakanlığın çalışmalarından kentsel dönüşüm hakkında bilgi isteniyor. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın ilgilendiği 9 tane daire başkanlığı var, onlarla ilgili sorular geliyor. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’ndan kaynaklanan sorunlar hakkında bilgi edinmek amaçlı sorular geliyor genel anlamda” dedi. Bir günde bin çağrı İhbar amaçlı telefonların da geldiğini söyleyen Proje Müdürü genelde bilgi amaçlı Bakanlığı ilgilendiren bütün konularla ilgili telefonları aldıklarını söyledi. Proje Müdürü, “Şikayetleri yönlendirme yapıyoruz, şikayetlere en geç 15 gün içinde geri dönüş yapıyoruz. Bu geri dönüş, sms yada mail olarak da yapılabiliyor” diye konuştu. Personel Bakanlık tarafından verilen eğitimin yanı sıra teknik eğitimin de verildiğini hatırlatan Genç, “Yaklaşık 3 hafta süren eğitim sonrası personelimiz tam donanımlı olarak 1 Ocak 2013 tarihinde göreve başladı. Personelin 4 vardiya halinde çalıştığını söyleyen Kurum Yöneticisi Hakan Genç, “7/24 hizmet veriyoruz. En yoğun vardiyamız 8-9 vardiyamız. Gündüzleri yaklaşık 35 kişi çalışıyor, gerisi gece saat 12.00’den sonra çalışıyor. İlerleyen dönemde çağrı durumuna göre kapasite artırımına gidebiliriz. Çağrı yoğunluğu geldikten sonra bu konu netleşecek” dedi.  Bugüne kadar daha çok İstanbul ve Kocaeli illerinin ağırlıkta bulunduğu Marmara Bölgesi’nden çağrı aldıklarını söyleyen Genç, “Her anlamda yeniyiz dökümleri de ancak önümüzdeki günlerde daha detaylı olarak alacağız” ifadelerini kullandı. Genç kendilerinin de teknik ekip olarak eğitime tabi tutulduğunu ifade ederek, böyle bir merkezin Trabzon’dan hizmet vermesinin çok önemli olduğunu dile getirdi. Teknik ekip, Kurum Yöneticisi Hakan Genç, Proje Müdürü Mahmut Cenap Beşikçi, Raporlama ve Karar Destek Uzmanı’ndan oluşuyor.  Alo 181 Çevre ve Şehircilik Çağrı Merkezi’nin hizmet binası Beşirli’de bulunuyor.
Editör: TE Bilisim