Basın İlan Kurumu Genel Müdürü Mehmet Atalay, bugün Giresun Gazeteciler Cemiyeti üyeleri ile bir araya geldi.Burada gazetecilerin sorularını yanıtlayan Atalay, "İnternet Medyası Yasası Taslağı hakkında kendi çalışmalarımızı tamamlayıp Meclis'e gönderdik bekliyoruz.Reklam alımları kriterleri olarakta tıklanma oranlarına, personel sayısına ve haberciliklerine göre kriterler esas alınacak” dedi. Giresun Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Bekir Bayram ve Yönetim Kurulu Üyeleri ile bir araya gelen Atalay, ziyaret sonrası gazetecilerin internet gazeteciliği kanun tasarısı hakkındaki sorularını yanıtladı. "En çok üzerinde durulan konulardan biri, Sayın Başbakan Yardımcımız Bülent Arınç beyin de mutlaka takip ettiği yerine getirilmesini istediği konulardan biriydi" diyen Atalay, "Biz de Basın İlan Kurumu olarak bu konuda çalışan kurumlardan biriyiz" ifadelerini kullandı. Atalay, iki aşamadan yürüdüğünü belirterek sözlerini şöyle sürdürdü: "Birinci aşamada Basın Enformasyon Genel Müdürlüğü kanun değişikliği yaparak internet medyasını gazeteci kabul eden onların da sarı basın kartı almalarını temin edecek hukuki zemine oturtacak bir yasal çalışması vardı.O kanun tasarısı kanun taslağı haline getirilmişti tasarı haline gelecekken bakanlar kurulunda imzaya açılmışken bir takım itirazlar üzerine geri çekilmişti onun üzerinde çalışılıyor biraz gecikti farkındayız.Biz Basın İlan Kurumu olarak çalışmamızı yaptık aslında. Meclis'e TBMM başkanlığına da kanun teklifi olarak verdik. Şu an plan bütçe komisyonunda bekliyor ama Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğü'nün hazırladığı kanun tasarısı taslağı kanunlaşmadıktan sonra bizimkinin çıkması çok fazla anlam ifade etmeyecek.O sebeple onu bekliyoruz.O sorunlar düzeltilince önümüzdeki yıl inşallah kanunlaşır hepimiz yaptığımız çalışmaların semeresini görürüz” “Reklam Alımları Kriterleri Olarak Tıklanma Oranlarına Bakılacak” Atalay, bunun dışında Basın İlan Kurumu'nun reklamlarla ilgili bir takım düzenlemeler yaptığını belirterek şunları söyledi: "İleride internet medyası reklam almaya başlayacağı zaman hangi kriterlere göre reklam alacak, kriter nasıl belirlenecek muhtemelen ilk yaptığımız çalışmalarda tıklanma oranı diyeceğiz. Tıpkı gazetelerdeki tiraj oranı gibi, çalıştırdığı personel sayısı ve haberciliğinin içeriğini buna dahil edeceğiz. Ama bunun dışındaki kriterler nasıl olacak bunu yönetmelikle belirlenecek.Bir de interner medyasının daha verimli çalışabilmesi için üçlü bir denetim öngörüyor.Denetim dediğimizde kriterlere uygun denetim sansürle alakası yok.Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğü, Basın İlan Kurumu ve Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı bünyesindeki iletişim Başkanlığı üçlü bir şekilde bunların düzenlenmesi denetlenmesi ve desteklenmesiyle ilgili çalışma yapılacak.”
Editör: TE Bilisim