Spor Turizmi Ve ŞAHİNKAYA
 
Spor; Bedeni veya zihni geliştirmek amacıyla kişisel veya toplu olarak gerçekleştirilen, bazı kurallara göre uygulanan hareketlerin tümü.
Turizm; Dinlenme, eğlenme, görme, tanıma vb. amaçlarla yapılan gezi ya da bir ülkeye veya bir bölgeye turist çekmek için alınan ekonomik, kültürel, teknik önlemlerin, yapılan çalışmaların tümü.
Spor turizmi;  sportif faaliyetler amacıyla seyahat edenlerin oluşturduğu turizm çeşididir.
Trabzon; 4000 yıllık tarihi bir kimliği olan, zamanında(!) yetiştirdiği önemli insanlarla gerek sanat gerek siyaset gerek sporuyla adından söz ettirmiş, fetihler görmüş, bir dönem ticaretin bel kemiği olmuş, sporda bir zamanlar (!) adından söz ettirerek dünya piyasasına adını yazdıran bir şehirdir…
Şimdi eğri oturup doğru konuşalım;
Tarımı ne kadar yapabiliyor yaptığımızı ne kadar ihraç edebiliyoruz?
Ticarette 10 yıl hatta 50 yıl öncesine (dönem şartları ele alınarak bakıldığında) kadar ne kadar verimliliğimiz arttı? Ya da arttı mı?
Sanayi anlamında durumumuz nedir?
Giderek ama giderek dibe çekildiğimizin farkında olmamıza rağmen halen daha birkaç hamasi sözle günü keyifle tamamlamaktan başka bir derdimiz var mı?
 
‘Trabzon, emekli şehridir’ diye söyleyen insanların sesi bir hayli fazlalaştı. Bu söylem her ne kadar Trabzon’un sosyolojik yapısına aykırı olsa da ne yazık ki doğru ama eksik. Trabzon, zengin emeklilerin şehridir dersek hiç abartmış olmayız…
Bu şehrin hatta bu şehirle bağlantısı olan insanların hinterlandı çok yüksek ancak bizler bunun ne kadar farkındayız bilemiyorum?
Bir şehrin formülleri vardır…
Özellikle adından söz ettirmek isteyen bir şehrin…
Önemli olan “3 T ve 3 S’                dir”
3 T: Tarım, Ticaret, Turizm
3 S: Sanayi, Siyaset, Spor
Bu 6 maddenin tamamını başarıyla gerçekleştirebilen bir şehir, başarıya koşacağından hiç kuşkum yok. Bu 6 kelimeyle o kadar çok cümle kullanılabilir ki buna sayfalar yetmez..
O yüzden sadece Spor Turizmi ekseninde Şahinkaya’nın Trabzon için neden önemli olduğunu belirtmeye çalışacağım.
Trabzon’da geçtiğimiz yıllarda Uluslararası Dağcılık müsabakaları düzenlendi.
Dünyanın en iyi dağcıları Trabzon’a Düzköy Doğankaya Mahallesi’ne geldi.
Yani Trabzon’da Düzköy’ün yolunu bilmeden yaşayan insanlarımız varken elin Amerikalısı İngiliz’i Trabzon’a geldi.
Geldi de biz ne kadar bu yeri tanıtabildik sorusu aklımda kaldı.
Şahinkaya’yı gören sporcular yine geleceklerini çok güzel bir doğallığın olduğunu ifade ettiler.
Ancak Trabzon buna hazır mı?
TEDAK ve TRADOST’un yaptığı bu etkinliği ben bu yüzden çok fazla önemsiyorum.
Hazır olmamız lazım.
Çünkü Şahinkaya’nın yapısı Alp’lere çok fazla benziyor. Bunu ben değil gelen Dağcılar söylüyor.
O yüzden rol model almak için fazla hayal gücüne değil azar azar İsviçre’yi örnek alabiliriz.
Tek tip evler, yöre halkının bilinçlenmesi, su tuvalet ihtiyaçlarının karşılanabileceği betondan değil de ahşaptan tesisler…
Yöre halkını bunaltmadan yapılacak her türlü adımlar Trabzon’a çok şey kazandıracağı aşikardır.
Şöyle ki, bir spor turisti ortalama bir turistin 2 katı kadar harcama yapıyor. Bir başka deyişle, Türkiye’ye gelen yabancı sporsever turistin harcaması bin 1648 dolar düzeyinde. Bu kıstas Antalya örneğini baz alınarak düzenlendi ancak Türkiye’de Belek’e gelen golfseverlerin sayısı 160 bine yakınken, bu yıl Antalya’da kamp yapan futbol takımı sayısı ise bin 200 civarında. Futbol takımlarının büyük çoğunluğu yerlilerken yani Türk Lirası iken Golften gelen paranın rengi ise ağırlıklı olarak yeşil! Bilmem anlatabildim mi?
Hangisi daha karlı?
Düşünün ey milletimin vekilleri, ey Trabzonlunun vekilleri, bakanları, belediye başkanları, Sivil Toplum Kuruluşları, Düzköy’de böylesine bir madeni neden işletemiyorsunuz?
Neden yavaş adımlar atıyorsunuz?
Yöre halkının sesine burada bir Şahinkaya var diyen bu kulüplere neden kulak vermiyorsunuz?
Düzköy’ün çehresini değiştirebilecek adımlar atmak için daha ne bekliyorsunuz?
Avatar
Adınız
Email
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.