Kimi hata ise araçlara ciddi zararlar veriyor. İşte, asla yapmamanız gereken hatalar...

1- Daha fazla yakıt tasarrufu yapmak için lastikleri fazla şişirmek

Birçoğumuzun bildiği üzere internet ortamı, lastiklerini şoför kapısının çerçevesinde listelenen maksimum basınca kadar şişirerek yakıt tasarrufunu arttırdıklarını iddia eden kişilerle ile doludur. Ancak unuttukları veya söylemedikleri şeyler var!

Lastiklere fazla hava basmak, kötü bir sürüş deneyimi ve durma mesafesinde artışa neden olur. Dahası, erken lastik aşınması ve süspansiyon bileşenlerin zorlanması nedeniyle onarım maliyetleriniz de artacaktır.
Aracınız için önerilen lastik basıncı, sürücü kapısı çerçevesindeki bir liste üzerinde yazmaktadır ve araçağırlığına mümkün olan en iyi yol tutuşunun hangi basınç aralığında bulacağınızı gösterir. Çok ağır bir yükleme yaptıysanız, lastiklerinizi listelenen maksimum basınca göre şişirmeniz uygun olacaktır. Ancak, yük araçtan indikten sonra lastik basıncını önerilen seviyeye düşürmelisiniz. Bunun sebebi ise istenmeyen bir durumdan sizi kurtarmak…

2- Rastgele motor soğutma sıvısı kullanmak

Aracınızın soğutma sistemini kendiniz temizliyorsanız veya bakım sonrası soğutma sisteminin sıvısını yeniliyorsanız, doğru soğutucu sıvısını kullanmak, aracınızın motorunun ve tüm soğutma sistemi bileşenlerinin ömrü için çok önemlidir. Aracınız için önerilen soğutma sıvısı, kullanım kılavuzunda listelenmiştir.
Yanlış soğutucu kullanıyorsanız veya iki farklı soğutucu türünü karıştırırsanız, su pompası, radyatör, ısıtıcı boruları ve ısıtıcı göbeği arızasına neden olabilirsiniz. Bunun nedeni, korozyon önleyicilerin motorda ve soğutma sisteminde kullanılan belirli metallerle uyumlu olacak şekilde tasarlanmalarıdır.
Daha da kötüsü, soğutma sistemlerinin yanlış soğutma sıvısı ile doldurulması veya yıkanması, yeni model motorlarda kullanılan contalara zarar verebilir

3- Direksiyon hidroliği ile fren hidroliğini karıştırmak

Dışardan bakıldığında, hidrolik direksiyon yağı tıpkı fren hidroliği yağı gibi görünüyor. İşte bu yüzden aracının bakımını kendi yapan birçok insan bu iki yağı karıştırıyor (düşündüğünüzden daha sık gerçekleşiyor). Hidrolik direksiyon için veya fren sisteminize yanlış yağ eklerseniz, bu hatayı telefi etmek 5 bin TL'ye kadar mal olabilir.

4- Her araca uyumlu" adı altında şanzıman veya direksiyon hidrolik yağı kullanmak

Bazı hidrolik yağı üreticileri "evrensel" hidrolik direksiyon ve şanzıman yağlarının tüm otomobilmarkalarında ve modellerinde çalıştığını iddia ediyor. Ancak otomobil üreticileri aynı fikirde değil ve evrensel yağ kullanmama konusundaki argümanları yağlar ile otomobiller arasındaki uyumsuz özelliklere dayanıyor
Örneğin, tek bir şanzıman veya hidrolik direksiyon sıvısının, günümüzde kullanılan her şanzıman ve hidrolik direksiyon sistemi için birçok farklı (ve karşılıklı olarak özel) viskozite ve katkı maddesi gereksinimlerini karşılaması mümkün değildir.

5- Alternatörü test etmek için akü kablosunu çıkarmak

Yıllar önce, otomobilinizdeki alternatörü test etmek için motor çalışırken akü kablosunun bağlantısını kesebilirdiniz. Motor çalışmaya devam ederse, alternatörün çalıştığı kanıtlanmış olurdu.
Ancak bu, bilgisayar ve elektronik donanımı olan modern bir araba ya da kamyonla asla denememeniz gereken bir test. Bunun nedeni, motor çalışırken akü kablosunun çıkarılması, alternatörün kablo çıkarıldıktan sonraki 40 ms içinde 25-125 voltluk bir yükselmeye neden olmasına neden olur.
Bu voltaj yükselmesi, analog bileşenlere sahip eski bir arabadaki hiçbir şeye zarar veremez, ancak tüm yeni model arabalarda kullanılan birçok bilgisayarı ve elektronik aksamı/sistemi anında yakar ve çalışmaz hale getirir.

6- Yağ ışığınız yanarken aracı kullanmaya devam etmek

Tüm araçlarda "düşük yağ basıncı" uyarı lambası bulunur. Araba sürerken ışık yanarsa, aracınızın tehlikeli derecede düşük veya tamamen yağsız olduğu anlamına gelebilir. Veya yağ düşüklüğüne neden olan tıkanmış bir yağ yolu olduğu, yağ pompasının arızalandığı, ciddi bir sızıntı olduğu anlamına gelebilir. Sebep ne olursa olsun, ışık yandığında, derhal ana yoldan çıkın ve motoru kapatın.

Ardından kaputu açın ve yağ çubuğunu kullanarak yağ seviyesini kontrol edin. Yağ çubuğu yağın düşük veya tehlikeli derecede düşük olduğunu gösteriyorsa, yeniden başlatmadan önce daha fazla yağ eklemelisiniz. Tehlikeli olarak düşük veya tamamen yağsız olduğunda araba kullanmak, birkaç dakika içinde motorunuzu tahrip eder ve bu da size motor fiyatına kadar mal olabilir.

7- Çeyrek dolu depodan daha az yakıt ile seyahat etmek

Benzinle çalışan her araba ve kamyonun yakıt deposunun içinde elektrikli yakıt pompası bulunur. Böylece depodaki gaz tarafından soğutulur ve güvenli bir çalışma sıcaklığında tutulurlar. Ancak sürekli olarak çeyrek depodan daha az bir sürüşte sürerseniz, düşük yakıt seviyesi pompa için her zaman yeterli soğutma sağlayamaz ve bu durum yakıt pompasının arızalanmasına neden olabilir. Depodaki yakıt pompası değişimi yaklaşık yüksek miktarda para harcamanıza neden olabilir. Tek sorun aşırı ısınma da değil!

Devamlı olarak düşük yakıt seviyesiyle sürüş, pompanın, tankın tabanından artıkları emmesine neden olur. Bu döküntü, tanktaki "çorap" filtresinden geçebilir ve parçacıklar, pompa pervanesini aşındırabilir ve bu da düşük yakıt basıncı durumuna neden olabilir.

8- Arabayı bulaşık deterjanı ile yıkamak

Bulaşık deterjanı, gıda, yağ ve gresleri zayıflatmak ve parçalamak için tasarlanmıştır. Otomobil boyası, vernik ve araba mumu, boya bütünlüğünü koruyan ve zararlı UV ışınlarını filtreleyen yağlar ve reçineler içerir.
Arabanızı bulaşık deterjanı ile yıkadığınızda, ciladan sıyrılır ve bu kritik yağların bir kısmını boya ve boya sızdırmazlık maddelerinin dışına çekerek çıplak bırakır ve elementlere maruz bırakırsınız.
Aracınızı hemen yüksek kaliteli bir balmumu ile cilalarsanız, UV korumanın bir kısmını geri kazanabilirsiniz. Arabanızı bulaşık deterjanı ile yıkadıktan sonra cilalamıyorsanız, önemli güneş korumasını kaybedersiniz.
Editör: TE Bilisim