Bu haber kez okundu.

‘YOLA ÇIKTIĞIMIZDA ORAN ÇOK DÜŞÜKTÜ’
Önemli Mesajlar

Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç, Kamu Denetçiliği Kurumu kararlarına idarelerin uyma oranının ilk başlarda yüzde 20 civarında olduğunu, zamanla bu oranın yüzde 65'e yükseldiğini söyledi. Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç, Kamu Denetçisi Yahya Akman ve KDK Genel Sekreteri İbrahim Kılınç, İstanbul Bahçeşehir Üniversitesi tarafından düzenlenen "Altıncı Yılında Türkiye'de Kamu Denetçiliği Müessesesinin Çalışmaları" konulu Çalıştaya konuşmacı olarak katıldı. Çalıştayın açılış konuşmasını yapan Kamu Malkoç, Kamu Denetçiliği Kurumunun tarihçesi ve işleyişi hakkında bilgi verdi.

‘Hak arama kültürü’

KDK'nın, 2013 tarihinden itibaren vatandaşlardan aldığı şikayetleri, idarenin her türlü eylem ve işlemleri ile tutum ve davranışlarını; insan haklarına dayalı adalet anlayışı içerisinde titizlikle incelediğini belirten Malkoç, birey ve idare arasındaki uyuşmazlıkları öncelikle dostane çözüm ve uzlaşı ile çözüme kavuşturmaya çalıştığını ifade etti. Malkoç, kurumun amacının vatandaşın hak arama kültürünü yaygınlaştırmak, idarenin kaliteli hizmet standardını yükseltmek, iyi yönetim ilkelerinin oluşmasında idareye yol göstermek ve kamuda şeffaflığı sağlamak olduğunu söyledi.

‘Tek kurum olma özelliği’

"İnsanların en hayırlısı insanlara faydalı olanıdır" ve "İnsanı yaşat ki devlet yaşasın" İlkesini benimsediklerini kaydeden Malkoç, Kamu Denetçiliği Kurumunun, hakkaniyet denetimi yapan tek kurum olma özelliği taşıdığını vurguladı. KDK'nın 2017 yılında 17 bin 131 şikayet başvurusu aldığı bilgisini veren Malkoç, 2017 şikayet sıralamasında ilk sırayı eğitim konusunun aldığını kaydetti. KDK'nın inceleyemediği üç konu alanı olduğunu dile getiren Malkoç, "Bunlardan biri idare ve vatandaş arasındaki mesele mahkemeye taşınmışsa, ikincisi yasama organının gündeminde olan veya düzenlemesi gereken olaylar, üçüncüsü ise askeri operasyon kararlarıdır" dedi.

‘Kararlara uyma’

Kamu Denetçiliği Kurumunun, bir nevi vatandaşın ücretsiz avukatlığını yaptığını, idareye de verdiği kararlarla yol gösterdiğini söyleyen Malkoç, Kuruma başvuruların ücretsiz olduğu bilgisini paylaştı. Kurumun kararlarına idarelerin uyma oranının, ilk başlarda yüzde 20 civarında olduğunu bildiren Başdenetçi Malkoç, "Zamanla çalışmalarımızın kuvvetlenmesi ve tanınırlığımızın artması sonucunda kararlarımıza uyma oranı yüzde 65'e yükselmiştir. Ombudsmanlık Kurumu olan ülkelerde uyma oranı yüzde 80 civarındadır" diye konuştu.
Avatar
Adınız
Email
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.