Trabzon'da her 100 kişiden 10'una acil ambulans hizmeti verildi

Kalan kısmın ise gereksiz çağrılar olduğundan ambulans görevlendirilmesi yapılmadığı belirtilirken, Trabzon’da her gün acil sağlık hizmeti için ortalama 220 ambulans görevlendirilmesi yapılıyor. Trabzon’da 2019 yılında, 112 Komuta Kontrol Merkezine toplam 472 bin 598 çağrı gelirken günlük ortalama çağrı sayısı ise bin 295 olarak belirlendi. 

Çağrılar içinde acil hastalar için yapılan görüşmelerin yanı sıra hasta ve yakınlarının tekrarlayan aramaları, vaka ile ilgili hastaneler tarafından ve 112 ambulans ekipleri tarafından verilen bilgiler için yapılan görüşmeler de bulunuyor. Ambulans görevlendirmesi yapılmasına rağmen vatandaşlar tarafından yapılan çağrılar veya ambulans gerektirmeyen durumlarda 112 çağrı merkezinin aranması benzeri durumlar gereksiz çağrılar olarak nitelendirilirken, önemli bir paya ve meşguliyete yol açtığı kaydedildi. Gereksiz çağrılar 112 çağrı merkezini aramak isteyen ve gerçek acil sağlık ihtiyacı bulunan hastaları bekletmekte veya engellediği belirtilirken 472 bin 598 çağrıdan 8 bin 538 adedinin ambulans görevlendirmesi yapılan vakaya dönüşmüş olması; gereksiz çağrılara dair yoğunluğu gözler önüne seriyor. 

Minik 112 ve okul eğitimleri başta olmak üzere yapılan bilgilendirme faaliyetleri ile bu tür istenmeyen çağrılarda düşüş sağlandığı ifade edilirken geçen yıl asılsız ihbar olarak nitelendirilen suistimal, art niyet veya şaka olacağı düşüncesiyle yapılan ambulans talebi sonrasında ambulansın olay yerine ulaşması fakat asılsız olduğunun belirlendiği ihbarların sayısı 67 olarak tespit edildi. Bu tür ihbarlarda bulunanlar hakkında kabahatler kanunu kapsamında işlem yapılırken söz konusu kişiler maddi ceza ile de cezalandırıldığı ifade edildi. 2019 yılında bu kapsamda kasti olarak bu yönde hareket eden 2 şahıs için adli işlem başlatıldı.
 
İlgili Galeriler
Anahtar Kelimeler:
112 durmuyor
Avatar
Adınız
Email
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.