KONULARI BİLİYORUM

Trabzon’dan bağını koparmadığını dile getiren Fettahoğlu, “Trabzon’da görev yaptım. Trabzon’dan Milli Eğitim Bakanlığına, daire başkanlığı için gittiğimde de buradan hiç kopmadım. Hangi okulumuzda, durum nedir, Çukurçayır Mahallemizde okul ihtiyacı var mı, Kalkınma, Bostancı Mahallesinde durum nedir, bunların hepsine vakıf biri olarak buraya dönüş yapmamız sahada işlerimizi en çok kolaylaştıran etkenlerden bir tanesi. Burada bir eğitim yöneticisi olarak değil, tabi ki İl Milli Eğitim Müdürüyüz ama benim kendimiz tanıttığım, öyle de tanınmak istediğim durum var. Ben bu şehirde 142 bin evladımızın da aynı zamanda velisiyim. her şeye bir veli gözüyle bakıyorum. Bu da bizim sahadaki işlerimizi kolaylaştıran etkenlerden bir tanesi oluyor” dedi.

ÖNCELİĞİMİZ EĞİTİM

Fettahoğlu, “Trabzon, benden önce İl Yöneticiliği yapan tüm arkadaşlarıma teşekkür ediyorum. Tamamından aldığımız bu güzellikler üzerine neler katabilirizin çalışmalarına devam ediyoruz. Bir eğitimci olarak yalnızca akademik başarı değil, gerek akademik, gerek sosyal, sportif, sanatsal faaliyetlerde Türkiye’de önemli illerden bir tanesi olmasını aruz ederek başladık. Yaptığımız ve bundan sonra yapacağımız bütün çalışmalarda bir plan doğrultusunda devam ediyor” ifadelerine yer verdi.

KÜTÜPHANESİZ OKUL KALMADI

Fettahoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: “Göreve başlar başlamaz, şehirde hareket olması adına şehrin en önemli ihtiyaçlarını göz önünde bulundurduk. Sayın Cumhurbaşkanımızın eşi Emine Erdoğan Hanımefendinin himayesinde Türkiye’de Kütüphanesiz Okul kalmayacak projesi başlatıldı. Bizlerde Trabzon İl Milli Eğitim Müdürlüğü olarak okullarımızda kütüphane imkanları oluşturulmuşken, bunları nasıl harekete geçiririz düşüncesiyle bizim şehrimize özgü Okulsuz Kütüphane Kalmasın projesi başlattık. Şehrimize özgü olsun diye 61 adet proje planladık. Tamamında uygulanabilecek etkinliklere yer verdik.”

ZENGİN KİTAP AĞI

Fettahoğlu, kütüphanelerle ilgili şu değerlendirmeyi yaptı: “5 ay önce şehrimizin okul kütüphanelerinde 700 bin kitap vardı. Şimdi kitap sayımız 1 milyon 100 bine çıktı. Yaklaşık 400 binin üzerinde kitap okul kütüphanelerimize, devletin kasasından bir kuruş çıkmadan girdi. Bizim en önemli arzumuz. 1 milyon 100 bin kitap var. Yıl sonunda 1 milyon 750 bin kitap olmasını hedefliyoruz. O hedefe ulaştığımızda Türkiye’de öğrenci başına düşen kitap oranında en zengin il Trabzon olacak.”

TRABZON LİDER

Farkındalık oluşturulması adına bakanlığımızın her ilde atık kütüphane oluşturulması talimatı vardı. Trabzon için de 6 adet hedef koyulmuştu. Bugün gelinen noktada Atık Kütüphane sayısında Türkiye’de 1. Sıradayız. 154 adet Sıfır Atık Kütüphanesi oluşturuldu. 6 ile çıkılan yolda 154’e ulaşıldı. Türkiye’de en fazla Atık Kütüphaneye sahip il Trabzon…

VELİLERİ BİLİNÇLENDİRDİK

Kitap ve kütüphane ile şehirde ciddi bir hareketlilik oluşturduk. İkinci en önemli hareketlilik, Trabzon’da ara dönemde 5 bin 300 velimizle anket yaptık. Biz, bu şehrin evlatları için, bu şehirde veli akademisi kurmak istiyoruz. 14 bin 500 velimize ulaştık, eğitimler veriyoruz, çevrim içi yüz yüze. Şehrin her noktasında Veli Akademileri hareketlilik var. Velilerimizden inanılmaz geri dönüşler alıyoruz. Onların belirlediği konu başlıkları, bilinçli ebeveynlik, çocuğumu nasıl geliştirebilirim.

TRABZON’DA 5 BİN ÇIRAK ÖĞRENCİ

Cumhurbaşkanımızın başlattığı, 1 milyon çırak öğrencinin koyulduğu hedef var. Meslek lisesi memleket meselesi aslında. Trabzon’da biz, bu konuda ciddi yol almamız gerektiğini düşünüyorum. Biz başladığımızda 900 mesleki eğitimde çırak öğrencimiz vardı. Bugün 3 bin 100 seviyesine çıktı. Yakın zamanda 5 bin sayısını hedefliyoruz. Ara eleman sorunu ile ilgili durum var. Geçmişte, bu öğrencilerimizin ara eleman olarak istihdam edileceklerden mezuniyet şartı aranıyor. Şimdi yaş şartı aranmaksızın, en az orta okul mezunu olan öğrencilerimiz liselere mesleki eğitim merkezlerine kaydoluyor. Kaydolduktan sonra haftanın 1 günü okula geliyor. 4 günü işletmeye gidiyor. İlk 3 yıl devletimiz asgari ücretin yüzde 30’unu veriyor. 4. Yılda yüzde 50’sini veriyor. Yıl sonunda öğrencimiz lise diplomasını alabiliyor. Öğretmen akademimiz var. Onu da her geçen gün güçlendiriyoruz. Akademik başarıyı önemsiyoruz. Bu konuda bütün ilçelerimizde destekleme ve yetiştirme kurslarını yakınan takip ediyoruz. Hafta sonları, mesaimin çoğunu destekleme ve yetiştirme kurslarına ayırıyorum. Trabzon bir spor şehri. Spor noktasında muazzam başarılar var. Biz Trabzon’u sporun her alanında her türlü imkanı oluşturmaya çalışıyoruz. Öğrencilerimizin şehirler arası gideceği bütün turnuvalarda, onlara rehberlik etmek için her türlü çalışmayı yapıyoruz.

TUBİTAK PROJELERİNDE KARADENİZ’İN BİRİNCİSİ TRABZON

TÜBİTAK Trabzon bilimsel anlamda ve teknolojik anlamda yapılacak çalışmalardan öncü illerden biri olmalı. Geçen yıl başvuru sayımız 115, bu yıl 220. Geçen yıla göre derecelerimize baktığınız zaman bölgeye davet edilen 35 projenin 15 değerli proje Trabzon’un. Bu anlamda Karadeniz Bölgesinde birini sırada…

ŞEHRİN OKULLARIN FİZİKİ YAPISI…

Şehrimizin sorunlarını biliyoruz. Hangi mahallede okul ihtiyacımız var, hangi okulun daha çok güçlendirilmesi ile ilgili bunlara vakıf bir eğitim yöneticisiyiz. Bu yıl içi tamamlanan Sürmene’de 16 derslikli okul inşaatımız var. Bu hafta itibariyle bitirdik.

67 OKULDA DOĞALGAZ VAR, 126 OKULUN SORUNU EYLÜLDE BİTİYOR

 Bizim Doğalgaza geçen okul sayımız 67… Doğalgazın gelmiş olduğu, fiziksel anlamda sorun olmayan 126 okulumuz var. 126 Okulumuzun tamamında Eylül ayında sorun kalmayacak. Şu an ihale aşamasındayız. 126 okulumuzun tamamı Doğalgazlarına kavuşacak. Gerek Çevre Kirliliği, gerekse görüşler, öneriler açısından değerlendirildiğinde Trabzon’da ki en önemli müjdelerden bir tanesi de bu. Sayın bakanımızın şehrimizi ziyaretinde verdiği müjdelerdendi..

ÇUKURÇAYIR’DA Kİ OKUL SORUNU

Çukurçayır’da bizim şu an lisemiz yok. İmam Hatip Ortaokulumuz var. Ortaokulumuz var. Yakın zamanda tamamlanan okulumuzla birlikte 2’de ilkokulumuz var. Çukurçayır, neredeyse bazı illerle eş değer konut ve nüfusa sahip. Dolayasıyla Çukurçayır’ı önceliklendirdik. Orada öğrencilerimizin okul ihtiyacından ve trafik sorunu da tamamlanacak. 24 derslikli okul yapıyoruz. Yüzde 15 tamamlandı. Bu bölgedeki ilkokul sorunun çözecek. Yine bölgede bir lise problemimiz vardı. Öğrencilerimiz oradan aşağı geliyor. Biz orada 24 derslikli okul inşa ediyoruz. 750 - 800 öğrenci kapasiteli okul oluyor. 800 öğrencinin Çukurçayır’dan gelmemesi oluyor. Servislerin gelmemesi oluyor. Olaylara böyle bakarsak ne kadar önemli çalışma olduğu görülecektir. Çukurçayır bölgesinde böyle güzel hizmeti sayın bakanımız müjdeledi bizlerde süreci başlattık. Soğuksu Mahallesi’nde 4 tane özel eğitim okulumuz var. O 4 okulu Bostancı’ya taşıyoruz. Taşıma kapsamında olduğu için oraya da farklı mahallelerden geliyordu, buraya da taşınacaklar. O bölgede ciddi konut artışı var. Orada da yeni okullara ihtiyaç var. Biz bu öğrencilerimiz Bostancı Özel Eğitim Kampüsünü tamamladıktan sonra Çamlık’ta ki alanları yıkayarak oraya ilkokul, ortaokul ve liseden oluşan kampüs yapmak. 2 yıl içinde bu projeyi hayata geçirmeyi planlıyoruz.

BAHATTİN BAŞTÜRK

Editör: TE Bilisim