Büyükşehir Belediyesi Meclis Salonu’nda yapılan toplantıda, yoklamanın ardından gündem maddelerine geçildi. Trabzon'un Çömlekçi Mahallesi’nden girerek, Kemerkaya Mahallesi’nden çıkacak 3. Tünel Projesi’ne yapılan itirazlar değerlendirerek bugün yeniden Büyükşehir Belediye Meclisi’nde gündeme geldi. Tekrar değerlendirilen projenin imar planına işlenmesine oy çokluğuyla karar verildi.
 
YOĞUN MESAİ HARCIYORUZ

Kararın ardından 3. Tünel Projesi ile ilgili meclis üyelerine açıklamalarda bulunan Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu, "Trabzon'un önemli sorunlarından bir tanesi trafik ve ulaşım. Yaptığımız tüm anketlerde halkımız, trafik ve ulaşım meselesini ilk 3 sorun içerisinde dile getirmektedir. Halkımızın sorunlarını çözme iddiasındaki bir kurum olarak, en önemli sorun olarak görülen alanlara müdahale etmeye özen gösteriyoruz. Bunların başında ulaşım geliyor. Göreve başladığımız günden itibaren, çok yoğun mesai içinde çalıştığımızı sizler de biliyorsunuz. Bu manada Ulaştırma Bakanlığımız tarafından şehrimizde önemli yatırımlar yapılıyor” ifadelerini kullandı.  
 
ALTERNATİF ULAŞIM YOLLARI YAPMALIYIZ

Trabzon’a son yıllarda çok ciddi oranda yerli ve yabancı turist akını olduğunu belirten Başkan Zorluoğlu, “Biz Büyükşehir olarak bu akının devam etmesini arzuluyoruz. Şu anda 2 milyona yakın turist ağırlıyoruz. Bu turist sayısının çeşitlendirilerek daha da artacağını hesapladığımızda, yaz aylarında çok yoğun trafik ve ulaşım meselesiyle karşı karşıya olduğumuzu ifade etmek istiyorum. Bunlar bize alternatif ulaşım yolları yapmamız gerektiğini gösteriyor. Bizim devam eden Kanuni Bulvarımız var. Ulaştırma Bakanımızla birlikte Kanuni Bulvarı’nı masaya yatırdık, devamında Değirmendere'den karşıya viyadükle geçilerek Yomra'ya kadar uzatılmasını konuştuk. Konunun esas bütünleyicisi Değirmendere'deki yolun sahile bağlanması. Bunlar birbirine bağlantılı iki tane iştir. O çalışma devam ediyor” dedi. 
 
KESİNTİSİZ SAHİL YOLU SAĞLIYOR

3. Tünel Projesi’nin Büyükşehir Meclisi’nden kabul görerek geçtiğini belirten Başkan Zorluoğlu, “Bu konuyu ilk kez konuşmuyoruz. Büyükşehir Belediyesi bunu kabul etmiştir. Bu projenin elbette ki estetik kaygıları ve şehircilik ilkelerini ben de önemsiyorum. Projenin Trabzon'un ulaşımına önemli katkı yapacağına inanıyorum. Buna sadece Çömlekçi'deki tünel trafiğini çözecek iş olarak bakamayız. Şimdi bizim sahil yolumuz, Akyazı'dan çıktıktan sonra kesintisiz yol olarak şehrin doğusundan devam edip gitmeli. Halbuki belli bir yere kadar geliyor. Moloz ve Çömlekçi bölgesinde tek yola düşüyor. İç yol ile sahil yolu birleşiyor. O bölgede Çömleçi'nin az daha doğusundan başlayarak tünelin çıkışına kadar bir tek yolumuz var. O bölgede meydana gelen her türlü olağanüstü durumda, bizim orada trafiği açmamızın imkanı yok. Bu proje Akyazı'dan, Değirmendere'ye kadar kesintisiz sahil yolu sağlıyor. Benim için daha kıymetli olan kesintisiz iç yol.  Bu iç yol Büyükşehir Belediyesinin yol ağında olarak her türlü toplu ulaşım sistemini kurabileceğimiz aks olarak hizmet verecek” diye konuştu. 
 
ULAŞIM MASTER PLANI İHALE EDİLİYOR

Çok önem verdikleri Ulaşım Master Planı’nın ihalesinin yarın (18.11.2020) yapılacağını belirten Başkan Zorluoğlu, “Bu plan Hafif Raylı Sisteme çözüm getirirse, biz söz verdiğimiz gibi bunu şehre kazandırmak istiyoruz. Bu yol her türlü toplu ulaşım sistemini kurabileceğimiz bir alternatif olacak. Bu proje, Güney Çevre Yolu’nun alternatifi değil. Bakanımıza bunun ehemmiyetini ifade ettik. Kent estetiği ve şehircilik ilkeleri anlamında bu projenin çok dikkatli şekilde incelenmesi gerekir. Biz şu anda projeyi incelemiyoruz. İmar planına işlenmesi aşamasındayız. Elbette kent estetiği, bütün imar uygulamalarında her zaman dikkate alması gereken çok önemli bir konudur. Biz de Büyükşehir Belediyesi olarak şehrin estetiğini bozmamaya gayret eden anlayışla çalışıyoruz. Bu yol tamamen hemzemin olarak tünele giriyor. Yükseklik, viyadük benzeri yapılanma olmuyor. Orada oluşacak yarmalar, yükseklikler hesaba katılmalı” şeklinde konuştu.  
 
BÜYÜKŞEHİR BÜTÇESİNDEN PARA ÇIKMAYACAK

Başkan Zorluoğlu, “Projenin girişiyle çıkışından daha çok faydası ve maliyetine baktım. Büyükşehir Belediyesi bütçesinden para çıkmadan yapılacak. Ulaştırma Bakanlığımızla, Karayolları Genel Müdürlüğümüzle bu projenin Trabzon için elzem olduğunu konuşuyoruz. Bu çalışma bana seçim kampanyasında anlatıldı, yeni bir şey değil.  Güney Çevre Yolu çok daha uzun vadeli. Kanuni Bulvarı da meseleyi çözmüyor. Bizim bir şekilde şehrin merkezindeki tıkanmayı ve birbirine alternatif iki yolu oluşturmamız gerekiyor. Proje tekrar değerlendirilebilir. Zaten imar planına işlendi diye yarın başlayacak değil. Önce Değirmendere bitecek. Kanuni Bulvarı’nı göreceğiz. Ulaşım Master Planı yapıyoruz. Çömlekçi ile ilgili nasıl çözüm getirilecek göreceğiz. Geçtiğimiz hafta Ulaştırma Bakanımızla yaptığımız toplantıda, alternatif olarak çalışıyoruz. Bu projeyle ilgili gerek öncesinde, sonrasında başka çözümler olabilir mi, nereden girer nereden çıkar, şehre optimum olarak nasıl fayda sağlanır diye çalışıyoruz. Proje imar planına işlenmekle, yarın yatırıma dönüşmeyecek. Tekrar değerlendirilecek, Ortahisar Belediyesi de katılacak. Estetik anlamında projeyi, giriş ve çıkış yerleri itibarıyla tekrar revize etmek durumundayız" dedi. 
 
Başkan Zorluoğlu’nun açıklamalarının ardından diğer gündem maddeleri görüşüldü. Toplantı,  gündem maddelerinin müzakere edilmesinin ardından sona erdi.
Editör: TE Bilisim