Türkiye’nin ihracat yüklerini Türk Devletleri olan Orta Asya ülkelerine ulaştırmak isteyen ‘TR’ plakalı TIR’lar, yıllardır yaşadıkları uluslararası transit geçiş belgesi sorununu bir türlü aşamıyor. Nakliyecinin çığlığına kulak vermeyen yöneticiler karşısında, Türk nakliyeciler, sınır kapılarında mağdur ve perişan şekilde günlerce, haftalarca beklemek zorunda kalıyor. Orta Asya’ya gitmek isteyen TIR’lar, Rusya’nın Vladikavgaz Gümrüğü’ndeki transit geçiş belgelerinin bitmesi nedeni ile ya kapıda bekleyerek mağdur olacaklar yada yıllardır dillere peleseng olmuş, ‘İki devlet tek millet kardeş ülke’ denilen Azerbaycan’a yüklü geçiş ücretleri ödeyerek varış noktasına varacak.

SEKTÖRÜ YÖNETENLER ÇÖZÜM MAKAMINDA OLMALI

Konu ile ilgili açıklama yapan Özer Uluslararası Taşımacılık Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Özer, Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND)'nin görüşlerinin sektörün sorunsuz çalışması adına önemine vurgu yaparak, lojistik sektörü temsilcilerinin cumhurbaşkanlığı temsil makamında mutlaka olmaları gerektiğini kaydetti. Özer, "Uluslararası Nakliyeciler olarak yurt içi ve yurt dışında yaşadığımız  sorunların çözümü için sektörün çatı örgütü Uluslararası Nakliyeciler Derneğinin bakanlıklara verdiği sorunlar ve çözüm önerilerinin bir an önce hayata geçmesi adına bir çok bakanla temas eden sektörümüz için cumhurbaşkanlığımızda lojistik koordinasyon merkezinin kurulması tüm sorunların çözümünde önemli etken oluşturacak Türk nakliye sektörünün yaşatılan sorunlar nedeniyle çalışamamasının önüne geçecektir. Bu kurulacak merkezde de mutlaka lojistik sektörünün temsilcileri olmalıdır. Sektörü yönetenler mutlaka çözüm makamında olmalıdır" ifadelerine yer verdi.

BOĞAZIMIZ KESİLDİ DAMARLARIMIZDANKAN AKIYOR

Özer, son zamanlarda çok hayırlı günler geçirmediklerini dile getirerek, umutlarını kaybetmeyeceklerini söyledi. Özer, “Ülkemizin nakliyecileri bir ayak oyunu nedeni ile son 2 yıldır Orta Asya’ya gitmek için günlerce geçiş belgesi beklemek zorundayız. Kars-Tiflis-Bakü demiryolu hattı açıldığından itibaren, demir yolunda faaliyet gösteren firmaların kazanabilmesi adına kara nakliyecimiz öldürülmek isteniyor. Rusya olsun, Kazakistan olsun demiryolunun oradaki ortakları sayesinde güzergah şartlı geçiş belgesi alıyoruz. Ülkemizde vatandaşını düşünen namuslu bir yönetici yok mu? Varsa bizi arasın. Bu olay artık düzelsin. Bıçak kemiğe dayanmadı, boğazımız kesildi. Damarlarımızdan kan akıyor” dedi.

TÜRK DEVLETLERİNE GİDEMİYORUZ

Özer, “Sarp Sınır kapısında bir haftadır araçlar Kazakistan için geçiş belgesi geliyor. Bugün sınırda cama ‘Rusya transit geçiş belgesi bitmiştir’ diye yazı asılmış. Bu demektir ki Kazakistan, Kırgızistan, Türkmenistan, Tacikistan ve Özbekistan’a gidecek araçlar Azerbaycan üzeri oraya gidecek. Buda demektir ki arabada yanıcı varsa 700-800 dolar masrafı var. Gemi ile giderse 3 bin 500 dolar masrafı var. Bir de bunun 15-20 gün zamanı var. Ülkemizde nakliye sektörünün sesini duyup, sorunlarını çözecek bir yönetici yok mu? Hedefe odaklanmalıyız. Cumhurbaşkanımız Sn. Recep Tayyip Erdoğan ve bakanlarımız sesimizi duymuyor. Türk milli nakliye sektörü Türk Dünyasına neden ulaşamıyor. 1994 yılından itibaren ilk kez güzergah şartlı belgeler ülkemize geliyor. Bu da Tren şirketi ortaya çıktı çıkalı geliyor. Biz binlerce kişi namusumuz ve şerefimizle, alın terimizle para kazanabilmek için yatırımlarımızı yaptık. Güzergah şartlı belgeler nedeniyle ülkemiz şamarlanıyor. Kazakistan bir ordan vuruyor, bir burdan vuruyor. Kazakistan denen devletin ne kadar gücü var ki güzergah şartlı veriyor. Rusya kimseye güzergah şartlı belge vermezken, bize güzergah şartlı belge veriyor. Bu yazık günahtır. Güzelim yollarda Türk aracı artık yok. Çünkü Türk plakalı araçlar sınırlarda hapis. Yollar yabancı plaka araçlara kaldı. Kazakistan’ın verdiği şartlı belgeyi kabul eden yönetici bunu nasıl kabul ediyor. Savaş halindeki Ukrayna ve Rusya bile transit geçişi engellemiyorken, milli nakliye sektörümüz can çekişiyor. Biz ölelim o zaman” diye konuştu.

Editör: TE Bilisim