İnşaat Mühendisleri Trabzon Şube Başkanı Mustafa Yaylalı, Karadeniz Sahil Yolu nun Trabzon Şehir geçişinin tamamlanmasının ardından sorunun Çömlekçi Kavşağı olduğunu söyledi. Günün en yoğun saatleri dışında bile kavşağın ciddi sorunların ve kazaların meydana geldiği bir bölge haline geldiğine dikkat çeken Yaylalı, “Bilindiği üzere kavşak düzenlemeleri, trafiğin sorunlu kısımlarını çözmek için yapılmasına rağmen Çömlekçi Kavşağı bugünkü hali ile kendi başına sorun oluşturmaktadır. Kavşaktaki trafik sorunu trafik ışıkları ile çözülmeye çalışılıyor. Kırmızı ışıkta, batı tarafında kendinden virajlı tünel, doğu tarafında da yine kendinden virajlı alt geçit bulunmaktadır. Kırmızı ışıkta yığılma olduğu zamanlar bu virajlar iki taraflı da bekleyen araçların birbirini görmesini engellemekte ve bu da can ve mal kaybına yol açan kazalara sebep olmaktadır. Ayrıca kavşağın yoğunluk hesabı yapıldığında, tek başına bir trafik yoğunluğu oluşturduğu da ortaya çıkacaktır. Geldiğimiz noktada bu kavşağın kapatılması bile bugünkü kullanımından daha faydalı olacaktır” dedi. Trafik sorunu nasıl çözülür? Başkan Yaylalı, sorunun giderilmesi için de çözüm önerilerini ise şu şekilde sıraladı: “Bu bölgede doğu-batı istikametindeki trafiğin sürekli akışını sağlamak amacı ile mutlaka farklı seviyeli (dal - çık) kavşak uygulaması yapılmalıdır. Bu uygulamada ortaya çıkabilecek mülkiyet sorunları, kimin olursa olsun kamu menfaati ön planda tutularak giderilmeli, bir an evvel kavşağın yeniden düzenlenmesi çalışmasına başlanmalıdır. Farklı seviyeli (dal - çık) kavşak uygulamasında sorun oluşabileceği, ya da uzun zaman alacağı düşünülüyorsa, bu kavşak derhal kapatılmalı, dönüşler için doğuda Et Balık Kurumu ve Fiskobirlik bölgesinde yeni bir yol bağlantısı ile Sahil Yolu ile Değirmendere birleştirilerek, batıda ise Gazipaşa Caddesi sonundaki viyadük sadece dönüş amaçlı olarak geliş yönünde yeniden trafiğe açılarak (caddenin viyadük dışında kalan kısmının kullanımı bugünkü gibi kalmak kaydı ile), bu şekilde Çömlekçi Kavşağı'ndaki sorun da çözülebilecektir.”
Editör: TE Bilisim