Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliği Başkan Vekili Ahmet Hamdi Gürdoğan, son günlerde gündeme gelen Erzincan, Gümüşhane, Trabzon demiryolu projesi ile ilgili açıklamalarda bulundu. Demiryolunun Rize’ye kaldırıldığı iddiaları her kesimden tepki toplamış ve Trabzon demiryolu projesinde tek ses olmuştu.  Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliği Başkan Vekili Ahmet Hamdi Gürdoğan, konu ile ilgili değerlendirmede bulundu. Gürdoğan, “Biz ne güneydoğudan mal getirip demiryoluna koyuyoruz nede bizden başka mal getirecek var. Buradan soruyorum bir yere yatırımı siyasiler yaptırdığı zaman o yolun geri dönüşünü hesap etmek lazım değil mi? Trabzon-Erzincan arasında çok büyük yolcu sirkülasyon mu var gidip gelen?” dedi.

BİLMEDİĞİMİZ BİR YÜK MÜ VAR?

Başkan Vekili Gürdoğan, demiryoluna Sarp’tan bağlanılması gerektiğine vurgu yaptı. Gürdoğan, “Trabzon- Erzincan yolunun öncelikli olduğunu düşünmüyorum. Çin’den gelecek Yeni İpek Yolu Projesinin Trabzon’a Sarp’tan bağlanmamız gerektiğini düşünüyorum. Samsun ve Zonguldak limanlarımız zaten Erzincan’a bağlı Trabzonlu İhracatçıların Rusya’ya ihracatı Samsun ve Zonguldak Liman’ından oluyor. Ben 1988 yılından beri ihracat yapıyorum dünyayı geziyorum İhracatçılar birliğinde aynı zamanda timde de bu konuda ulaştırma bakanlığının Rusya konusunda timin ticaret sorumlusuyum. Dolayısıyla bizim Rusya’da yapacak olduğumuz serbest bölge lojistik master planında da Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliği’nin projeleri gidiyor ama biz şimdi bu bölgede ihracatçı olan da olmayanda her şeyi konuşuyor. Bizim bilmediğimiz bir yük mü var güneydoğudan gidip gelen şimdi burada biliyorsunuz Kars-Bakü-Tiflis Demiryolu bağlandı.” şeklinde konuştu. 

ÇİNLİLER BURNUMUZUN DİBİNDE

Gürdoğan, “Bugün Çin Hollanda üzerinden yeni ipek yolunu başlattı. Bir Kuşak Bir Yol projesi aynı zamanda  üye devletler arasın da demir kara ve dijital bağlantılar, köprüler, petrol ve doğal gaz boru hatları, lojistik üsler, enerji santralleri, hava alanları ve limanlar gibi büyük tesisler yer alıyor 2043’de Alaska’nın altından 850 km hız yapan trenlerle Amerika’ya bağlanmayı düşünüyor.” diyerek “Şimdi biz aynı zamanda Batum’dan Tiflis’e yeni yapılacak yolu da zaten Çinliler yapmaya başladı. Çinliler burnumuzun dibine geldi 200 km ötemizdekiler. Bir Kuşak Yol Projesinde yer almamız mı önemli yoksa %4 demiryolunda yük taşımacılığıyla %65 lik Asya demiryolu pazarına yetişmemiz mi önemli.

Türk Cumhuriyetlerine ihracat yapamıyoruz. Bizim için en öncelikli şeyimiz Sarp ile Yeni İpek Yolunun Çin’in yeni vizyonuna bağlanmamız lazım. Her önüne gelen demiryolunu konuşuyor önünü arkasını bilmeden yapılan yorumlar hatadır yapılan demiryolunun geri dönüşümünü hiç hesap etmeden yapılması büyük yanlış olur.” İfadelerini kullandı.

TRABZONLU İHRACATÇILAR BAYRAKTARLIK YAPIYOR

Gürdoğan, açıklamasında şunları kaydetti: “Doğu Karadeniz İhracatçılar Birliği olarak biz gemilerimizle çalışıyoruz filomuz 10 adet gemiden oluşuyor. 1milyar 350 milyon dolar ihracat yapıyoruz ama yinede üvey evlat muamelesi görüyoruz. Trabzon’da kimse ihracatçının sorunun nasıl öldüğünü kimsenin baktığı yok. Doğu Karadeniz’in ihracatçıları Türkiye’nin ihracatını geçiş belgesi olmadığı halde 9bin-12 bin veriyor biz 50 bin geçiş belgesinin yapmış olduğu anlaşma ile Türkiye’ye hediye ediyoruz. Çünkü biz araçlarımızın dorselerini kab olarak gösteriyoruz karşıya gittikleri zaman geçiş belgelerini kullanmıyorlar ve Türkiye ihracatına ve Trabzon ihracatçılar bayraktarlık yapıyor. Türkiye’nin Rusya’ya 12 bin yerine 50 bin araçla mal sokmasını sağlıyoruz. Bunu kimse bilmiyor hakkımızı kimse savunmuyor.”

BURAK KOÇ    
Editör: TE Bilisim