Trabzon Şoförler ve Otomobilciler Odası’nın Pazar gün gerçekleşecek kongresi öncesinde Moloz-Tıp Fakültesi Dolmuş Durağı Başkanı Hasan Kalmuk ile Havaalanı-Meydan Dolmuş Durağı Başkanı Miraç Kocaman, önceki başkan Turan Altuntaş’a açık desteklerini açıkladılar. Kalmuk, “Şoför esnafımızın faydası için işin ehli olanı seçmek istiyoruz.

Turan Altuntaş ve yönetimine destek veriyoruz” derken, Kocaman, Şoför esnafının haklarını savunacağına inandığımız, dik durduğu için Turan Altuntaş” dedi.

Moloz-Tıp Fakültesi Dolmuş Durağı Başkanı Hasan Kalmuk, önceki başkan Turan Altuntaş’a tam destsek verdiğini açıkladı. Kalmuk, özetle şunları söyledi:

Bu dönüşüm ara dönüşümü değil pandemi dönüşümü oldu. Esnafımıza faydasından çok zararı oldu. Araç fiyatları 3 kat arttı gelir seviyesi de 3 kat düştü. Şoför esnafı da bu sayede borç batağına saplandı.

Araçlarımızın yüzde 100’ünü borçla aldık. Hangi şoför esnafının cebinde araç alacak para var. Tarih böyle bir şey yazdı mı? Keşke bu pandemi dönemi iyi idare edilebilseydi de araç dönüşümü pandemiden sonraya kalsaydı.

Odamızdan beklentilerimiz hiç bir şekilde karşılanmadığı gibi durağımıza da zarar verilmiştir. Durak durak üstüne kurulmazdı. Başkan sayesinde Kaşüstü Cevahir AVM'den Moloz'a 'M' plakalı araçların ruhsatlarına hat sonu Moloz olarak yazdırıldı. Buda durağımıza ciddi manada zarar vermiştir. Bu sayede olmayan işlerimiz de bitti.

21 projeden bir tanesinin gerçekleştiğini görmedim. Odanın üzerine iki seccade koyulup mescid yapılmış, 1 metre aşağıda cami var. Bir de maske, kolonya dağıtıldı. Şoför esnafımızın faydasına gözle görülür bir projeye rastlamadım.

Duraklar arasındaki birlik beraberlik önceden daha iyiydi şimdi bozuldu. Duraklar bir biri ile iyi anlaşamıyor. Duraklar arası ayrımcıllık yapıldı. Moloz Dolmuş Durağı olarak bu dönemde Çömlekçi Kavşağının kapalı oluşundan dolayı Doğu istikametinden gelen 'M' plakalı araçlar Moloz'dan dönüyor, bize bir tane yolcu bırakmıyor. Hattımıza görevli koymak istedik, bizi durak başkanlarıyla muhtap etti. Yolcumuzun başka araçlara binmemesi için görevli koyamadık.

Üçlü sistemin zamanından beri karşısında durdum. İyi ki de olmadı. Yoksa Akçaabat durağı gibi biz de bitmiş olacaktık.

Eski yönetim 13 sene görev yaptı, şoför esnafı ve duraklara hiçbir zararı olmadı. Araç değerleri Turan başkan zamanında zirve yapmıştı. Kazancı da zirve yapmıştır. Duraklar da çok iyiydi. Bu dönemde şoför esnafımız sıfır durumdadır. 39 senedir durak başkanıyım, kimsenin askıya plaka aldığını görmemiştim. Şu anda 3 tane araç plakasını askıya almış çalışmamaktadır.

Şoför esnafımızın faydası için işin ehli olanı seçmek istiyoruz. Geçmiş dönemde yaptıklarını biliyoruz. Yaşananları ve Turan başkanın yaptıklarını çok iyi bildiğimden Turan Altuntaş ve yönetimine destek veriyoruz.

Gelecek yönetimden değil Turan Altuntaş'tan beklentimiz var. İnşallah da seçilecektir. İhtiyaçlarımızı onun döneminde karşılamıştık. İnşallah da karşılayacağız. Turan Altuntaş kaanamazsa şoför esnafının felaketi olur. Mevcut başkanın, 'Moloz durağını bitireceğim' diye söylemlerini duydum. Biz de Turan Altuntaş'ın kazanması için tam destek veriyoruz. Esnafımız için kim hayırlıysa Allah onu nasip etsin.

Havalanı-Meydan Dolmuş Durağı Başkanı Miraç Kocaman, özetle şu ifadelere yer verdi:

Dönüşüm sürecinin esnafımıza zarardan başka hiçbir karı olmadı. Mazot 15 TL, en ufak paça 3 Bin TL’den başlıyor. Araçlara en az 300 Bin TL vermişiz. Buna karşın para kazanamıyoruz.

Araçlarımızı hep kredi ile aldık. Şu anda kredilerimizi ödeyemeyecek durumdayız. Bu böyle ne kadar devam edecek bilemiyorum.

Odadan hiçbir şey karşılanmadı. Bizim durağımıza bir şey verilmedi ki? Hastane dediler. Durağımıza fazladan 10 tane araç alındı. Hastaneye çalışmadık.

Ömer Hakan Usta’nın aday olurken vaat ettiği 21 proje bana göre hayata geçmedi. Kendilerine sorulduğunda, kumanya dağıttım, burs verdim, diyor. Bize kolonya kumanya lazım değil onu biz  de dağıtırız. Biz bir ekmeği 2 ekmek nasıl yaparız, araçlarımız nasıl değer kazanır. Biz bunları istiyoruz. Başka bir şey istemiyoruz.

Duraklar arasında birlik beraberlik zayıf durumdadır. Yolcumuzu, Yomra, Arsin, Araklı, Sürmene, Of taşıyor. Meydan levhası takıp Meydan’a geliyorlar. Meydana durak kurmaya çalışıyorlar. Bunlara kimse dur demiyor.

Şu anda iki kişi çalışamıyoruz. İş yok. 3 ortak olsaydık hepten bitmiştik. Bunun en somut örneği Akçaabat-Trabzon arasındaki dönüşümdür. İyi ki Turan Altuntaş ve arkadaşları o dönem karın altında esnafı topladı da sistemden vaz geçildi. 3 ortaklı sistemde altın değerinde olan plakalarımız elimizden alınacaktı.

Eski yönetimin zamanında durakların değeri vardı. Esnafımız kazanıyordu. Şu anda saygı sevgi yok. Esnafımız kazanamıyor.

Şoför esnafının haklarını savunacağına inandığımız, dik durduğu için Turan Altuntaş’a açık destek veriyorum. Amacımız kimseyle kavga etmek değil ekmeğimizi savunmak.

Gelecek yönetimden, herkesin plakasına, ekmeğine sahip çıkmak, herkesin durağına saygı duymayı bekliyorum.

BAHATTİN BAŞTÜRK

Editör: TE Bilisim