Karayolları 10. Bölge Müdürü Selahattin Bayramçavuş, Türkiye’nin en önemli projeleri arasında yer alan Cankurtaran Tüneli’ndeki kazı işlemlerinin tamamlanmasına 200 metre kaldığı müjdesini verdi. Bayramçavuş yaptığı açıklamada, “5 bin 200 metre uzunluğundaki Cankurtaran Tüneli projelendirilmiş ve yapımı halen devam etmektedir. Şuan itibariyle ülkemizde yapımı devam eden en uzun ikinci karayolu tünelimizdir. Tünelimizin en önemli özelliği, tünel trafiğe açıldığı zaman 36 kilometre olan Hopa-Borçka arteli yaklaşık 24 kilometreye düşecek. Bu artelde 12 kilometre gibi önemli bir kısalma meydana gelecektir. Önümüzdeki 1.5 aylık zaman içerisinde Şubat ayı sonlarında ya da Mart ayının ilk günlerinde tünelimizdeki kazı çalışmaları tamamlanmış olacak ve ışığı görmüş olacağız” dedi. Ovit tüneli bir dünya projesi Ovit Tüneli'nin dünyada devam etmekte olan en uzun karayolu tüneli inşaatı olduğunu belirten Bayramçavuş, tünelin tamamlanması ile dünyanın en uzun 3. tüneli olacağını vurguladı. Bayramçavuş, yaptığı açıklamada, “Ovit Tüneli dünya projemizdir. Dünyada şu anda Ovit Tüneli uzunluğunda devam eden başka bir tünel yok. Ovit Tünelimiz 12.6 kilometre kapalı tüp, 1.7 km açık tüp olmak üzere toplamda 14.3 km ile dünyada en uzun 3. Karayolu tünelidir. Tünelimiz önemli bir Kuzey-Güney devlet yolu arteli üzerindedir. Ülkemizde kış mevsiminde 5 ay gibi bir sürede kapalı kalan devlet yolu arteli Ovit Tüneli yapılması ile açılmış olacak. Tünelimiz, İyidere, İkizdere, İspir ve Erzurum güzergahında 60. kilometrede başlamaktadır. Tünelimiz Rize sınırları içerisinde 2060 kodundan girmekte Erzurum sınırları içerisinde 2 bin 250 kodlarından çıkmaktadır. Yılın 5 ayı sürekli kapalı kalan bu önemli devlet yolu, tünelin bitmesi ile 12 ay boyunca trafiğe açıkmış olacak. Bu anlamı ile çok önemli bir proje. Büyük ülke olmanın projesi. Artık bu yolumuz hiç kapalı kalmayacak. Ülkemiz adına böyle bir projede görev almaktan ve böyle bir projeyi gerçekleştirmekten son derece gururluyuz“ diye konuştu.
Editör: TE Bilisim