Konuyla ilgili TÜRSAB Doğu Karadeniz Bölge Başkanlığından yapılan açıklamada şu sözlere yer verildi :

‘’2019 yılının sonbahar aylarından itibaren 2019 - 2020 turizm sezon hazırlıklarına başlayan seyahat acentaları, bir yandan programlarını hazırlarken diğer yandan programlarına uygun olarak otel, uçak ve diğer hizmet alacakları yerlere rezervasyonlarını yapıp, ön ödemelerini gerçekleştirdiler.  Mart ayından itibaren pandemi dolayısıyla, havayolları tarafından tüm uçak seferleri iptal edildi. Pandemiyle birlikte turların da iptal edilmesi neticesinde, seyahat acentaları yapmış oldukları ödemeleri ilgili firmalardan geri alıp, ödeme yapan gruplarına, misafirlerine iade etme yoluna gittiler. Bu süreçte oteller ve turizm taşımacılık firmaları gecikmeli de olsa seyahat acentalarından almış oldukları ödemelerin tamamına yakınını iade ettiler. Ama maalesef THY grup rezervasyonları ile ilgili hiçbir şekilde iade yapmamakta ve seyahat acentalarına iade etmesi gereken tutarları 12 ay içerisinde farklı biletlemelerde kullanabileceklerini  belirtmekteler. Türk Hava Yolları’na yüksek miktarlarda ön ödeme yapmış olan seyahat acentaları, bu durumda kendilerinden tur satın almış olan tüketicilerine karşı karşıya kalmaktalar, alamadıkları ödemeleri tüketiciye iade etmekte güçlük çekmekteler. Birçok tüketici ise, Tüketici Hakem Heyetlerine başvurarak acentalarımızdan  geciken iadelerini talep etmektedirler.

Ciddi ekonomik sorunlar ve sıkıntılı günler geçiren turizm sektöründe, THY tarafından acentalarımıza vurulan bu darbe kabul edilemez. Dünya devi,  Milli Havayolumuz olan Türk Hava Yolları’nın acilen iptal edilmiş ve gerçekleşmeyecek olan grup turları için aldığı ödemeleri iade etmesini ve bu zor günlerde seyahat acentalarımızı daha da zor duruma sokmamasını istiyoruz.’’
 

Editör: TE Bilisim