ÖNLEM ALINMASI İÇİN KAÇ KİŞİ ÖLMELİ

Trabzon’un Yomra ilçesi Özdil Oymalı Grup yolunda geçtiğimiz günlerde bir aracın üzerine kaya parçası düşmesi ile ölümle burun buruna gelinmesi üzerine bölgede toplanan yöre sakinleri seslerini yetkililere duyurmaya çalıştılar. Bölgedeki taş ocağının olduğu yerde bir aracın ön camına isabet eden kaya parçası sürücü ve yanındaki yolcunun arasından geçerek arka bölüme isabet etmiş ölüm iki kişiyi de teğet geçmişti. Bölgede toplanan vatandaşlar daha önce de benzer kazaların gerçekleştiğini hatta 1997 yılında gerçekleşen kazada 3 kişinin öldüğünü hatırlatarak önlem alınması için daha kaç kişinin ölmesi gerekiyor diye sordu. Yolu kapatan vatandaşlar pankartlar açtı. Pankartlarda 1997 yılında kazada ölen 3 kişinin resmi yer aldı.

Vatandaşlar adına konuşan Mustafa Aksoy, “Bugüne kadar devam eden taş ocağı çalışmaları nedeniyle  yaşanan ölümlü ve maddi hasarlı kazalarla görülmüştür ki insan sağlığı ve ulaşımımızız ciddi şekilde tehdit ediyor. Amacımız tamamen insan sağlığı odaklı olup asla bağcıyı dövmek değil üzüm yemektir. Bu anlamda siyasilerden yeterince destek almak bunu bu önerinin 1. Gündem maddesi yapmak hepinizin asli görevidir.

Günde yüzlerce aracın geçtiği karayolları ağında Trabzon Bayburt Gümüşhane bağlantı yolu onlarca köy ve zamanında 2 beldenin ortak yoludur. İçerisinde memur barındıran bir çok kamu kurumunun olduğu bir çok tesisin olduğu yerli ve yabancı turistin ziyaret ettiği köyleriyle yaylalarıyla dereleriyle yeşilliğiyle bir Karadeniz cenneti barındıran bu yöre son zamanlarda üzgün mahsun mağdur ve tepkilidir. Bahsedilen bu geçiş güzergâhımızı güvenli huzurlu ve doğayı seyrederek gitmek istiyoruz artık. Yüzlerce çalışanın günübirlik il ve ilçelere çalışmaya ya da gezmeye indiği yayla turizminin büyük çoğunluğunun yapıldığı bu kısacık yolun yapılmaması bitirilememesi şuan ki mevcut durumun maalesef gölgesinde kalmıştır.

Yöremizden yetişen bir çok siyasi , akademisyen, idareci… yüzlerce insan tek yürek tek vücut olarak hiçbir siyasi kimlik taşımadan bu vahim durumu ortadan kaldırmaya bu insanların mağduriyetini gidermeye ve elini taşın altına koymaya davet ediyoruz. Giden hiçbir canın geri gelmeyeceği her zaman cam veya tampon kırığıyla kalmayacağı bu kazaların önüne geçmek adına çalışma alanının denetlenmesi ilgili kuralların uygulanması ve talep edilmesi en önemli kriterlerimiz ve beklentimizdir. Mevcut karayolunun paralelinden orman bölgesine doğru açılan 400 metre aşağısından görülmemesi ayrı bir tehlikedir. Bu çalışma fotoğraflarla belgelenmiştir. Bu çalışmanın bilincinde olmayan fark etmeyen bir çok insanın yoldaki tehlikenin farkında olmadığını gördük.

Özellikle bu durum gece vaktinde görüş kısıtlı olduğu için daha da vahimdir. Bu vadiden ger geçişte aynı korkuları artık her yıl bahar ve yaz aylarında yaşanan sel ve su baskınlarında dağlardan ırmaklarla inen hafriyat ve dolgu malzemeleri bu yola ciddi zarar vermektedir. Daha birkaç ay önce dere yatağına kurulan şantiyedeki işçiler canını zor kurtarmadı mı? Yüksek tonajla taşınan taş ve hafriyatlar bu yolu kullanılamaz hale getirmedi mi? Taş kamyonları devrilmedi mi, dereye uçmadı mı? Acaba taş kamyonları neden zorunlu olduğu halde kapatılmıyor ve denetlenmiyor.  Bu ocağın işçi uzmanı nerede? Biz çok şey mi istiyoruz? Bu yolumuzu bize emniyetli bir şekilde kullanmak istiyoruz. Bu yöreye sadece oy almak için gelmeyin artık.  Tüm siyasi partilere sempatisi olan farklı fikir ve düşüncelere sahip medeniyet ve kültür vadisi mütevazi insan profili bu coğrafya yeri geldiğinde de tokadını vuracaktır, gereken cevabı verecektir. Bu insanlar artık mütevazilikten çıkma arefesindedir” dedi.

BAHATTİN BAŞTÜRK

TAKA

İlgili Galeriler
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner231

banner232