Ülkemizde farklı acil yardım çağrıları için kullanılan 7 kuruma ait acil çağrı numaralarının (İtfaiye: 110, Jandarma: 156, Polis: 155, Sağlık: 112, Orman: 177, Sahil Güvenlik: 158, AFAD: 122) tek numara (112) altında toplanması amacıyla geliştirilen 112 Acil Çağrı Merkezi ilimizde hizmette bir yılını doldurdu. 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Aslan Malkoç ve Çağrı Merkezi ekibi kuruluş yıldönümü dolayısıyla Vali İsmail Ustaoğlu’nu ziyaret ederek çalışmalar hakkında bilgi verdi. 

 Vali İsmail Ustaoğlu, “112 Acil Çağrı Merkezimiz kimlikli ve kişilikli binalarıyla çok güzel hizmetler veriyor. Bir yıllık süre içinde önemli görevler ifa edildi. İlimizin çok önemli bir birimi olan Çağrı Merkezimizde görev yapan arkadaşlarımız 7/24 esasına göre hizmet veriyorlar. İnsanımızın hayatını, can ve mal güvenliği yakından ilgilendiren kutsal bir görev ifa ediyorlar. Saniyenin bile değerli olduğu adeta zamanla yarışıldığı kritik bir çalışma şekliyle fedakarca görev yapan tüm personeli kutluyor, başarılar diliyorum. 112 Acil Çağrı Merkezi hizmet binasını şehrimize kazandıran İçişleri Bakanımız Sayın Süleyman Soylu’ya bu vesileyle bir kez daha teşekkür ediyorum” dedi.  112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Aslan Malkoç ise, ambulans, itfaiye, jandarma, emniyet ve gerekli tüm diğer birimlerin aynı mekânda olduğu 112 Acil Çağrı Merkezleri sayesinde ve koordinasyon imkânı sağladıklarını ve bu şekilde olay yerine kısa sürede intikal edildiğini ifade etti. 

Malkoç, “Acil Çağrı Merkezimiz İl genelinde; il jandarma komutanlığı, il emniyet müdürlüğü, sahil güvenlik bölge veya grup komutanlığı, belediyeler, orman bölge veya işletme müdürlüğü, doğa koruma ve milli parklar bölge veya şube müdürlüğü, il sağlık müdürlüğü, il afet ve acil durum müdürlüğü ile valilikçe belirlenen diğer kurumların görev alanına giren acil çağrıları 24 saat sürekli erişim esasına göre karşılıyor ve bu hususta gerekli tedbirleri alıyor” diye konuştu.
 

Editör: TE Bilisim