21-24 Ekim tarihleri arasında düzenlenecek zirvede, Türk demiryolu dünyasındaki en önemli gündem maddeleri sektörün öncü isimleri tarafından masaya yatırılacak.  Trabzon’un da yıllardır beklediği Erzincan-Gümüşhane- Trabzon arasında yapılması planlanan demiryolu ağının da bu zirvede gündeme gelmesi bekleniyor. Türkiye'nin demir yolları reformunu başlattıklarını belirten Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’dan Trabzonlu hemşehrilerine demiryolu müjdesini yakın zamanda vermesi bekleniyor. 

Bakan Karaismailoğlu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, demir yollarında daha önce açıkladıkları Ulusal Akıllı Ulaşım Sistemleri Strateji Belgesi ve 2020-2023 Eylem Planı'ndan bahsederek, şu ifadeleri kullandı: "Türkiye'nin demir yolları reformunu başlatıyoruz. Demir yollarımızın coğrafi hakimiyet alanını ve kapsamını genişletecek bu reform süreci fiziki bir büyümeyi getirecek. Bunun yanı sıra teknolojik altyapı ve hizmet süreçleri bakımından gelişmiş, dijitalleşmiş, güvenli bir demir yolu ağına sahip olacağız. Yerli ve milli teknolojileri üretmek, hat kapsama alanımızı genişletmek, mevcut hatlarımızı rehabilite etmek, hizmet odaklı, akıllı ve katma değerli taşımacılığı geliştirmek üzere büyük bir hızla çalışıyoruz." Karaismailoğlu, 2023 hedeflerine değinerek, sözlerini şöyle sürdürdü: 

"Türkiye'nin en güvenilir ulaşım markası olmak, Avrupa'nın en fazla yük ve yolcu taşıyan demir yolu markası olmak, ekspres hatlarla Avrupa'nın öncü deneyim, kültür odaklı turizm hatlarına sahip olmak ve mutlak müşteri memnuniyetini esas alan sadakat programını geliştirerek, modern bir müşteri ilişkileri yönetim modeline sahip olma hedeflerimiz doğrultusunda çalışmalarımızı sürdüreceğiz." Bakan Karaismailoğlu, demir yollarına yapacakları yeni yatırımlarla, Cumhuriyetin 100. yıl dönümüne ilişkin hayata geçirecekleri hedeflere değinerek, sözlerini şöyle sürdürdü: "Yüksek hızlı tren, hızlı tren ve konvansiyonel hatlardaki yeni yatırımlarımızla, 12 bin 803 kilometre olan demir yolu uzunluğumuzu 16 bin 675 kilometreye çıkaracağız. Halen 1.213 kilometrelik YHT hattımızla nüfusumuzun yüzde 42'sine verdiğimiz hizmeti, yeni yüksek hızlı tren ve hızlı tren hatlarının tamamlanmasıyla birlikte yurt sathına yayacağız. Mevcutta 175 milyon tren-kilometre olan kapasitemizi, 342 milyon tren-kilometreye ulaştıracağız. Karasal yük taşımacılığında demir yolu payını yüzde 5,15'ten, yüzde 7'ye, 2035'te ise yüzde 22'ye ulaştıracağız." Karaismailoğlu, 2023 vizyonu doğrultusunda yolcu taşımacılığında demir yolu payını yüzde 1,3'ten yüzde 3,8'e çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. Demir yollarında yolcu ve yük taşımacılığının artırılmasıyla sağlanacak tasarruftan bahseden Karaismailoğlu, ayrıca kazaların ve gürültü kirliliğinin azalacağını anlattı.
 
Editör: TE Bilisim