Günlerdir Trabzon Şehirlerarası Otobüs Terminalinin yeri tartışılıyor.

Bilen de konuşuyor, bilmeyen de

Hani bir reklam vardı ya ağzı olan konuşuyor

Otogar mevzuu da aynı öyle.

Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu, henüz başkanseçilmeden, propaganda çalışmalarındaYeni Otogar Binasınınprojesini üç boyutluolarak Trabzon kamuoyu gündemine getirmiş herkes tarafından da alkışlamıştı.

O dönemde dudak uçuklatan ve tüm kamuoyunun beğenisini kazanan o megaprojeye ne oldu da daha başlamadan karşı çıkılıyor.

Madem dere yatağında olmuyordu seçimden önce neden hiçbirinizin ağzı açılmadı da aradan geçen 2,5 yıl sonra otogar binasının yanlış yerde kurulacağının yaygarasını çıkarıyorsunuz.

Belli ki bu işte başka bir hesap var

Evet, Sivil Toplum Örgütleri (STK) yönlendiricidir.

Yapılacak hizmetlerde görüş beyan ederler

Ama uzmanı olduğu konularda tabi.

Bir siyasi partinin il başkanı bir bilen değildir.

Yatırımın bilirkişisi o meslek grubu odasının mensubudur, mühendistir

O işin erbabı odur.

Eğer yatırıma siyaseti bulaştırırsanız o zaman burada bir şeyin hesabı yapılıyor demektir.

Ya birileri tarafından maşa olarak kullanılıyorsunuz ya da ezbere konuşuyorsunuz.

Elbette muhalefet olacak ama bu şehrin ve toplumun menfaatine olmalı, kişilerin şahsi çıkarları uğruna yapılıyorsa o zaman niyet farklıdır.

İyi niyet yoktur, kötü niyet vardır.

Yazımın başında değindim Trabzon Şehirlerarası Otogar projesiyle ilgili bu işin sahibi Büyükşehir Belediyesidir, Devlet Su İşleri, Karayolları ile de koordinelidir.

Sivil toplum Kuruluşlarının yasal bir yaptırımı yoktur ama yönlendirici, eksiklerin tamamlayıcısı ve işi bilendir.

Otogar meselesini bu işin duayeni, üstadı ve bilirkişisi Trabzon İnşaat Mühendisleri OdasıBaşkanı Muzaffer Aydın ile konuştum.

Adam işin ehli, erbabı

Bilip bilmeyen değil, ağzı olan konuşan değil, bu işi bilen biri

Bakın ne diyor;

“İnşaat Mühendisleri Odası olarak Trabzon’da yapılan bütün projelerden bilgi sahibiyiz. Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Murat Zorluoğlu sağ olsun zaman zaman İKK’ya sunumlarda bulunuyor. Projelerle ilgili bilgilendiriyor. Bunun yanı sıra gerek belediyelerde çalışan amirler, gerek devlet su işlerinde çalışan amirlerle görüşüp projeler hakkında bilgi alabiliyoruz. Trabzon’da yapılan bütün projelerden bilgi sahibiyiz.”

Başkan Muzaffer Aydın’a, sırf gündem olsun diye gereksiz yere tartışılan otogar mevzusuyla ilgili ne diyorsunuz diye sordum

İşte cevabı;

“Otogar için ilk yapılan projede hiçbir sorun yoktu. Lakin kot biraz daha düşüktü. Ama hiçbir tehlikesi de yoktu. Evet, 1990’da bir sel yaşandı ancak derenin 500 yıllık debisi değerlendirilerek ortaya çıkarılan bir projedir. Belediye Başkanımızla konuştuk. 1 yıl önce de bir rapor sunduk. İnşaat kotunun ve duvar yüksekliğinin artırılmasının daha faydalı olacağı görüşünü savunduk. Raporu başkan Murat Zorluoğlu’na sunduk. Alıp inceledi. Hiç tereddüt etmeden o rapordoğrultusunda binanın kotunu ve duvarınıdaha da yükseltti. Şu anda yapılan otogar sudan zarar görmeyecek tek binadır. Tüm Değirmendere sular altına kalır otogara hiç bir şey olmaz. Biz bunları mühendisler olarak söylüyoruz. Şu anda mevcut otogarın bütün planları yapılmış durumda. Bütün altyapı ve yolları da planlanmış. Sağ olsun Belediye Başkanımızla sürekli istişare halindeyiz, sürekli fikir alışverişinde bulunuyoruz. Görüşlerimizi dikkate alıyor biz onun farkındayız. Otogar projesinde birtakım düzeltmeler yapıldı şu an çok iyi noktada. İnşallah iyi tercihlerde alınır ve havza planlaması yapılır. Değirmendere de tamamen kurtulur. Burada taşkın tehlikesi var diye ‘Biz burayı terk edelim’ dediğimizde o zaman bütün Karadeniz’deki il ve ilçeleri boşaltmamız lazım. Dere yataklarında kurulan bütün il ve ilçeleri boşaltmamız lazım. Risk var mı var fakat tedbirleri almak bizim elimizde. Gönül rahatlığı içerisinde diyorum ki Otogara hiçbir şey olmaz” dedi.

Bir bilen konuşuyor, ezbere de konuşmuyor.

Uzun lafın kısası.

Bu şehirde takozlar vardır.

Hangi yatırım yapılacaksa karşısına dikildiler.

3 yılda bitmesi gereken Tanjant Yolu’nun 18 yılda bitirilmesinin arkasında da bunlar var.

Birkaç yılda tamamlanması gereken Karadeniz Sahil Yolu’nun önünü debu takozlar kesti, onlar geciktirdi.

2007’de başlanıp üç yılda tamamlanması planlananAkyazı Stadı’nın 10 yıl sonra bitirilmesinin önünde de bu takozlar vardı.

40 yıldır bu şehrin alt yapısına girilmemiş, çürümeye başlayan 50 yıllık Otogar binasına dokunulmamışAllah aşkına bırakın da çekilin bu şehrin önünden.