CHP İl Eğitim Sekreteri Erdal Demir, karnelerini alan öğrencileri tebrik edip tatil dileklerini ileterek sözlerine başladı. Ancak bu özel günde Milli Eğitim Bakanlığı’nı sert sözlerle eleştirdi. Demir, MEB’in çocuklara yönelik sorumluluklarını yerine getirmediğini savunarak evrensel eğitim hakkı, kamusal hizmet, gelir dağılımı eşitsizliği ve öğretmen hakları gibi ciddi sorunları gündeme taşıdı. Öğrenci gelişiminden okul altyapısına kadar pek çok konuda eksik kalan bakanlık uygulamalarını detaylı şekilde sıraladı.
“1. Sınıflara Karneden Vazgeçildi, Gelişim Raporu Yetersiz”
Demir, ilkokul birinci sınıflarda karnenin kaldırılmasını eleştirerek, öğrencilerin Atatürk imzalı hatıra belgesinden mahrum bırakıldığını belirtti. “Somut işlemler dönemindeki çocuklar karneden çok anlamazlar” gibi söylemlerle açıklanan uygulama, bakanlığın sembolik değerleri hiçe saydığını ifade etti.
“Okulda Temizlik, Kantin ve Temiz Su Yok, Veliler Sırtlanıyor”
Eğitim tüm gün değil ayrıca kantin, su, hijyen gibi temel ihtiyaçları da içerir diyen Demir, karnesiz geçen bu yılın temizlik kriziyle de gölgelendiğini belirtti. Kantin fiyatlarındaki astronomik artış çocukların sabah kahvaltısını bile zorlaştırırken velilerden bağış istemek zorunda kalan okulları eleştirdi.
Öğretmenler Güvencesiz, Güvenlik Personeli Yetersiz
Demir, ücretli öğretmen sisteminin öğretmenleri ekonomik ve sendikal açıdan güvencesizliğe sürüklediğine dikkat çekti. Aynı zamanda okul güvenliği zafiyetine de vurgu yapan Demir, "32 milyar lira güvenlik personeline ayrılmadığı için saldırılar yaşandı" dedi.
“Yandaş Vakıflara Kaynak, Eğitimde Erişim Eşitliği Bozuluyor”
MEB bütçesinin açıklanan rakamlara rağmen reel olarak eridiğini, paraların yandaş vakıflara yönlendirildiğini savunan Demir, özel okullardaki sınıf imkanları ile devlet okulları arasındaki uçurumu örnek verdi. MESEM’lerdeki çocuk işçiliği ve vakıf destekli eğitimin oluşturduğu mağduriyetlere dikkat çekti.
“Yaratılan Eğitim Sistemine Karşı Bilimsel, Laik, Eşit Eğitim Talebi”
Demir sonunda CHP’nin çözüm önerilerini sıraladı: olumlu, çağdaş, bilimsel eğitim; öğretmen özlük hakları; güvenlikli okul ortamı; laik, parasız ve erişilebilir kamu eğitimi. Üniversiteye geçiş aşamasında öğrencilere sınavlarında başarı dileyerek mesajını bitirdi.