Adalet ve Kalkınma Partisini 17 yıldır iktidarda tutan hizmetlerinden biri de düşünelemeyen çılgın projelerdir.
Bu projeler ağırlıklı olarak İstanbul’da yapıldı.
Denizin altından geçen Avrasya tüneli, Metro hattı ile birlikte İstanbul havalimanı 3 çılgın projedir.
Son İstanbul ziyaretimizde iki kez Avrasya tünelinden geçtik. Denizin altından aracınızla gidiyorsunuz.
Bu projelerde de dört ismin imzası vardır.
Tayyip Erdoğan, Binali Yıldırım, Cahit Turhan, Ahmet Aslan.
Geriye gidelim.
Türkiye en uzun tüneli olacak denilen 4 kilometrelik Bolu tünelini bitiremedi.
AK Parti iktidara geldi ve Cahit Turhan Karayolları Genel Müdürü oldu, kısa sürede tamamladı ve hizmete açtı.
13 kilometrelik Ovit tüneli açıldı,14.5 kilometrelik Zigana tünelini de Karayolları Genel Müdürü hemşehrimiz Abdulkadir Uraloğlu 24 saat takip ediyor ve tamamlıyor.
Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanı Cahit Turhan  bakanlığa iyice ısındı.
Açıklamalarından bunu anlıyoruz.
Kanal İstanbul için net mesajlar veriyor:
‘2020 içinde temel atacağız ve 2026’da tamamlayacağız’ .
İstanbul’un batı tarafından 3. havalimanı bölgesinde inanılmaz araziler var.
Kanal bu arazilerin içinden geçecek.
İstanbul’un taşı toprağı altın diyoruz ya, bu taş ve toprak değerlendirilecek.
Rant ise millet için rant.
CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu da Kanal İstanbul’a karşı.
Projeler tartışılır, konuşulur, muhalefet de edilir.
Tahmin ediyorum ki, Kanal İstanbul’a muhalefet iktidara artı yazıyor.
Şimdilerde iki Trabzonlu karşı karşıya.
Biri İstanbul Belediye Başkanı İmamoğlu, diğeri ise Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanı Turhan.
4.8’lik depremden sonra Kanal istanbul daha da tartışılacak.
İmamoğlu ve teknik ekibi Kanal İstanbul’un depremde riskler yaratacağını iddia ediyor.
Diğer taraftan da Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanı bunun tersine söylüyor.
Daha önceki yazılarımda da dile getirdim, İstanbul süratli bir deprem dönüşümü istiyor.
1999 Marmara depreminden sonra çıkan yapı denetim yasasından sonra müthiş gelişmeler oldu.
Yapı denetim büroları kuruldu, depreme dayanıklı evler yaptırıldı.
İstanbul için tehlike geçti mi, hayır..
Bir yandan Kanal İstanbul devam edip diğer yandan da etrafında depreme dayanıklı konutlar inşa edilmesi yeni bir İstanbul açılımı olabilir.
O bölgede bu araziler mevcut.
İstanbul Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu ‘Kanal İstanbulun etrafı 1 milyon 200 bin nüfusu kaldımaz’ diyor.
Bakanlığı ise 500 bin kişilik bir yapılaşma olacağını söylüyor.
Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanı Cahit Turhan Kanal istanbul’u sahipleniyor ve yapacağım diyor.
İmamoğlu da ‘itirazlarımız var’ diye muhalefet ediyor.
Bu tartışmalar arasında da 2020 ortasında temel atılacak.
Zaten İstanbul Belediyesi Kanal İstanbul işbirliğinden çekilmişti.
Proje duraksayan inşaat sekötünü de tetikleyecek proje.
Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan Türkiye’ye belediye başkanlığında Başbakan ve Cumhurbaşkanlığında onlarca MEGA proje yaptı.
İstanbul havalimanı ile zirveye çıktı.
Kanal İstanbul 2020’de başlar, 2028’de ancak biter ve Erdoğan da ilk gemileri geçirir siyaseten finali yapar.