Günümüz gençliğine bir şeyi anlatmak zordur.
Çocuklarımıza bile.
Baba sizin zamanınızda öyleydi, hangi dönemde yaşıyoruz” gibi cevaplarla karşılaşırız.
Hafta sonu hayırlı bir iş için Sivas’a yolculuğumuz oldu.
Yiğidoların olduğu yerde.
Çocuklarımı yanıma alarak yola çıktık.
Sivas’ın yollarına, çıkayım dağlarına türküsünü dinleye dinleye
Değirmendere’den Maçka yoluna dönerken onlara şunu söyledim.
Bu zamana kadar size hep anlattım ama hep aynı cevabı verdiniz. Simdi bazı gerçekleri görerek anlayacaksınız,
Çünkü bazen anlatmaktan çok görmek daha faydalıdır.
Bakın çocuklar siz bana zaman zaman hep şunu söylerdiniz ya “Ya baba o eskidendi” şimdi gözlerinizle göreceksiniz ve dönüşte fikrinizi soracağım dedim.
Her ne kadar eskiyi bilmeseniz de yeni yapılan yolları dikkatlice görün.
Sadece yolu takip edin, tünellerin içinden geçerek ne hissettiğinizi ve Trabzon’a geri döndüğümüzde fikirlerinizde ne gibi değişikliklerin olup olmadığının soracağım, cevabını da alacağım dedim.
Bismillah diyerek yola girdik.
Duble yolla çıktığımız yolculuğumuzda bizi ilk karşılayan Deliklitaş Tünelleri oldu, devamında Maçka şehir geçişi tüpleri ve viyadükler.
Nere ise 500 metre arayla 1 kilometrelik tünellerden geçtik.
Maçka Başarköy’e çıkıncaya kadar saymakta zorlandım sanırım 6 veya 7 tünelden geçtik.
Sonra Türkiye’nin en uzun tünelinin giriş noktasını gösterdim çocuklara
Bakın burası Türkiye’nin en uzun tüneli, Zigana Tünelinin giriş noktası, çıkış noktasını da göstereceğim
Türkiye’nin en büyük tünel projelerinden Tarihi İpek Yolu üzerinde bulunan veKaradeniz’i Doğu Anadolu'ya bağlayacak dünyanın ikinci, Avrupa'nın ise en uzun tünelinin çıkış noktasınıeski Zigana Tünelini geçtikten ve Torul’a yaklaştıktan sonra -işte burası- dedim.
14 bin 500 metre uzunluğunda en uzun tüneli Cengiz İnşaat, adına yakışır bir şekilde yürütüyor.
Çocukların ağzı açık kaldı.
Tünelin yüzde 60’lık kısmı tamamlanmış hizmete girdiği zaman da Trabzon ve Gümüşhane arasındaki mesafe 8 kilometre kısalmış olacak.
Gümüşhane adeta tüneller şehri.
Türkiye’nin rekoru Gümüşhane’de
52 tünelle Türkiye'nin karayolu ağı üzerinde en fazla tünele sahip unvanını elinde bulunduran Gümüşhane’de, 496 kilometrelik karayolunun 15 bin 803 metresi tünellerle geçiliyor.
Dile kolay.
Trafik yer altından akıyor desek yerinde olur.
Tünellerin tümü tamamlanmasının ardından karayolu ağının 30 kilometresi daha yer altındansağlanmış olacak.
Şehrin yol ağının yüzde 9'luk kısmı tünellerle sağlanacak.
Yok, böyle bir şey
Yok, böyle bir nimet
Gümüşhane-Kelkit karayolunun bir bölümü tek yönlü olarak hizmet verirken o güzergâhta da yapılan çalışmalar ve tüneller insanın tüylerini diken diken ediyor.
Gururlanıyor.
Böyle bir ülkenin vatandaşı olmaktan onur duyuyor.
Kısman tek yönlü büyük bir bölümü ile duble yol halinde adeta yılan gibi uzanan sıfır asfalt yollarda 2020 rakımlı dağın tepesinden Erzincan’ı süzüyorsunuz.
Akıyorsunuz Erzincan-Refahiye-Ankara-İstanbul yoluna doğru.
Dünyanın hangi ülkesinde bu kadar güzel yollar var bilmiyorum ama uçak indirseniz yok demez, uçak pistini andıran yollardan ilerliyorsunuz saatler boyu.
Sivas’a kadar havalimanı pistinden ilerler gibi gittik.
Ve YiğidolarınmekânıSivas.
Güzel bir şehir.
Her şeyiyle dört dörtlük, tarihi eserlere gösterilen saygı ve yapılan onarımlar gerçekten insana huzur veriyor.
Vakfılar Bölge Müdürü Cemal Karaca ve ekibi iyi çalışıyor, tebrik ediyorum.
Ve Atatürk’ün Kurtuluş mücadelesi meşalesini yaktığı Sivas Kongre Binası önüne geldiğimizde gözlerim doldu.
Rahmetle, minnetle ve şükranla yad ediyorum.
Biliyorlardı ama bilgi tazelemesi bakımından hatırlattım çocuklarıma tekrar.
İşte burasıdır çocuklar, Atatürk’ün Sivas Kongresini topladığı tarihi bina. Farklı bir anlam taşıyor.
Bize eşlik eden Sivas Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Öğretim üyesi Prof. Dr. Cemal Ağırman ve sevgili eşi Ayşe hanıma teşekkür ediyorum.
Ve aynı güzergâhtan geriye döndük.
Yine o güzelliklerle bir kez daha yüzleştik.
Trabzon’a indiğimizde sordum çocuklarıma
Şimdi ne diyorsunuz.
“Baba eskisini o kadar bilmiyorum ama muhteşem yollarlar, köprüler yapıldı. Başta Cumhurbaşkanımız ve katkısı olan herkesten Allah razı olsun. Ama kişi başına düşen milli gelirin biraz daha artması lazım” dediler.
Türkiye’nin tüm yollarını sıfır asfaltla örümcek ağı gibi ören Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir Uraloğlu’na, eski Bakan Mehmet Cahit Turhan’a, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’na ve Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’a şükranlarımızı sunuyoruz.
Yol medeniyettir.
Yol hayattır
Artık dağların arkasında kimse yaşamıyor.
Herkes Dünyaya, geleceğe umutla bakıyor.