Merhum Bülent Ecevit’in 1999 yılında kurduğu ANASOL-M Hükümetinde Bayındırlık ve İskan Bakanı olarak görev alan Koray Aydın ardından 2002 yılında tek başına iktidara gelen AK Parti hükümetinde yine Bayındırlık ve İskan Bakanı olarak görev yapan Faruk Özak döneminde Türkiye’de yapılan önemli yatırımların yanında Trabzon ve Doğu Karadeniz Bölgesi’nde de önemli hizmetleri oldu.

Gerek kangrene dönen Tanjant Yolu’nun ve gerekse her evden bir cenazenin verildiği Karadeniz Sahil Yolu’nun başlama ve tamamlanma aşamasında büyük katkıları olmuştur. 

Gerek Karadeniz Sahil yolu ve gerekse Tanjant Yolu, Faruk Özak’ın bakanlığı döneminde tamamlanarak hizmete girdi.

Kolay iş değildi.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın en etkin bakanlarından biri olan Erdoğan Bayraktar’ın TOKİ Başkanlığı ile Çevre ve Şehircilik Bakanlığı döneminde müthiş hizmetleri olmuştu.

Depremlerde yerle bir olan şehirleri bir ayda ayağa kaldırdılar.

17 Ağustos ve 12 Aralık Marmara depremlerinde Koray Aydın, İstanbul, Kocaeli, Yalova ve Adapazarı’nı yeniden inşa ederken 2011 Van depreminde Bakan Erdoğan Bayraktar’ın özverili ve gece gündüz gayretleriyle bir şehrin enkazını bir ayda kaldırıp yeni bir şehir kurdu.

Trabzon’un şehir içi trafiğini rahatlatacak ve rahat bir nefes aldıracak Türkiye’nin en pahalı yolu olma özelliğini taşıyan Kanuni Bulvarı’nı da başlatan isim o oldu.

15 yıl Karayolları Genel Müdürlüğü görevini başarılı bir şekilde sürdüren ve son kabinede Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanlığı görevinde bulunan Cahit Turhan’ın başarısı ve eserleri de ortadadır.

Türkiye’nin 81 vilayetine dokundu.

Köprüler, viyadükler, otobanların açılış kurdelelerini Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a kestirdi.

Hepsinden Allah razı olsun

Başlatıp tamamladıkları yüzlerce projeler var, başlatıp tamamlayamadıklarını da yine Trabzonlu bakan ve genel müdürler tamamlıyor.

Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanı Adil Karaismailoğlu ve Karayolları Genel Müdürü değerli hemşehrimiz Abdulkadir Uraloğlu öncülüğünde Türkiye ulaşım ve alt yapıda yeni bir çığır açılıyor

Gerçekten çağ atlatıyorlar.

Gururumuz oldular.

Türkiye’nin dört bir yanını otoyollar, duble yollar, köprüler, viyadükler, köy yolları ile örümcek ağı gibi ören Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanlığı ve dolayısıyla Karayolları Genel Müdürlüğü Trabzon’un önemli yatırımlarından biri olan Kanuni Bulvarı’na da hayat veriyor.

Kanuni Bulvarı öyle basit bir proje değildir.

Türkiye’nin en maliyetli yolu olma unvanına sanip.

Birinci kısım tamamlanıp hizmete girdi şimdi ise ikinci etap çalışmaları 7/24 esasına göre devam ediyor.

28 kilometre uzunluğundaki yolun yarıdan fazlası tamamlandı. Yüzde 60 seviyelerine ulaşan bir başarı var.

2011 yılında temeli atılan Karadeniz Sahil Yolu'nun Akyazı kavşağından başlayarak, tünel ve viyadüklerle Beşirli-Karşıyaka-Aydınlıkevler-Yeşiltepe-Erdoğdu-Bahçecik-Erdoğdu-Yenicuma ve tünellerle Boztepe geçildikten sonra Çağlayan vadisine bağlanacak ardından yine aynı yöntemlerle Kalkınma-Konaklar-Pelitli güzergâhından Kanuni Eğitim ve Araştırma hastanesine bağlanacak.

Trabzon’un önemli yollarından biri olan Kanuni Bulvarı’nda 22 köprülü kavşak ve çift tüp 7 tünel bulunacak önemli yatırımlardandır.

Akyazı-Erdoğdu bölümü ulaşıma açılırken Boztepe ve Bahçecik Tüneli'nin de içinde bulunduğu 5 kilometrelik kesimin Çukurçayır kavşağına kadar yoğun bir çalışma var.

Bugüne kadar 2 bin 439 metre çift tüplü Akyazı Tüneli, Akyazı bağlantılı 444 metre tek tüp tünel ile bin 19 metre uzunluğundaki çift tüp tüneller de ulaşıma açıldı.

Trabzon’un ikinci Tanjant yolu olarak adlandırılan Kanuni Bulvarı sahil bağlantılı yollarının büyük bir bölümü de trafiğe açıldı.

4,5 km, stadyum bağlantılı yolları 4,2 km ve Kanuni Bulvarı 5,8 km olmak üzere yaklaşık 14,5 km yol tamamlanarak yol verdi.

534 metre uzunluğundaki çift tüplü Bahçecik Tüneli, 673 metrelik çift tüplü Boztepe Tüneli’nde kazı destek çalışmaları tamamlandı.

338 metrelik çift tüplü Çukurçayır 1 Tüneli ve 436 metrelik çift tüplü Gölçayır 1 Tüneli, kazı destek çalışmaları sürüyor

Ayrıca 219 metrelik çift tüplü Çukurçayır 2 Tüneli ve 744 metre uzunluğundaki Gölçayır 2 Tüneli’ne ise yakında başlanacağı öğrenildi.

Yolun büyük bir bölümü yıl içerisinde tamamlanarak Kanuni Hastanesi istikametine kesintisiz devam edecek.

Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanı Adil Karaismailoğlu ve Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir Uraloğlu Trabzon için gerçekten şanstır.

Gerek merkezi hükümetin ve gerekse Murat Zorluoğlu öncülüğünde Trabzon Büyükşehir Belediyesi’nin başlattığı atılımlara bu şehir gerçekten sınıf atlıyor.

Katkı sağlayan herkese şükranlarımızı sunuyoruz.