Karayolları 10.Bölge Müdürü Selahattin Bayramçavuş; “Dünyada marka projelerden biri olan ovit tüneli karadenizi güneydoğu’ya bağlayan sevgi yoludur.” Tamamlandığında 14700 metrelik uzunluğuyla Türkiye ve Avrupa’nın en büyük Dünyanın 2.büyük çift tüplü tüneli olacak olan Ovit Tünelinde çalışmalar aralıksız devam ediyor. Ovit Tüneli çalışmalarını yerinde görmek için Rize Valisi Nurullah Çakır, AKP Rize Milletvekili Hasan Karal, AKP Erzurum Milletvekili Adnan Yılmaz, Karayolları Bölge Müdürü Selahattin Bayramçavuş ve STÖ temsilcilerinden oluşan 60 kişilik bir ekip Sivrikaya Köyündeki Tünel şantiyesine geldi. Şantiye binasındaki toplantı salonunda Karayolları Bölge Müdürü Selahattin Bayramçavuş ve Tünel Şantiyesi görevlileri tarafından çalışmalar hakkında slayt gösterisiyle bilgi verildi. Bölge Müdürü Bayramçavuş açıklamasında’burada dünyada örnek bir proje uyguluyoruz. AB. normlarında Avrupa’nın en büyük Dünyanın 3.uzun tünelini yapıyoruz. Çift tüpte 4 ayrı yerde karşılıklı delme çalışmamız devam ediyor ve toplamda bugün 3 /1 oranında tüneli delmiş durumdayız. Türkiyede şu anda en uzun karayolu tünelimiz Bolaman’da ki Nefise Akçelik tünelimizin boyu toplam 7600 metredir ve bunu aşmış durumdayız. Yapımı devam eden 10.500 metre uzunluğundaki Cankurtaran Tünelini yakalamaya 2 aylık bir süremiz var.2 ay sonra 10 bin metreyi aşmış olacağız. Bir taraftan delerken diğer taraftan betonlama çalışmamız devam ediyor.28.8.2013 de 4.165 metre tünel açmıştık bugün itibariyle 9600 metreyi bulduk. Ovit Tüneli projesi Rize-Erzurum arasında 45 km. kısaltma yaparken bu tünel 7 km. yolu kısaltmış olacak. Projede 49 tane araç var Tünel içinde toplam 49 tane araç kaçış cepi yer alacak. AB normlarındaki tünelden patlayıcı ve tehlikeli madde taşıyan araçların geçişine izin verilmez. Arazi yapısına göre ilerleme çalışmamız zaman zaman değişiyor. Ortalama olarak günde 4 ile 30 metre arasında delme gerçekleşiyor. Her 250 metrede bir araç geçişi bulunuyor.15 tanesi şu anda gerçekleşmiş durumda.’dedi. AKP Milletvekili Hasan Karal ise yaptığı konuşmasında’asrın projesi hiçbir aksaklık olmadan çok şükür devam etmektedir. Dünyanın 3.büyük tünelini yapıyoruz kolay bir proje değildir. Tamamen Türk işçi ve mühendisinin çalışması ile oluyor. Rize’den Mardin’e uzanan sevgi yolu 2015 yılında büyük oranda inşallah tamamlanmış olacaktır. İşi titizlikle takip eden bütün çalışanlarımızı kutluyor ve tebrik ediyorum’ dedi. Rize Valisi Nurullah Çakır ise; STÖ ile RTSO’nın organize ettiği en büyük tünel projesini inceleme programımızda çalışmaları yakından gördük. Bu proje illeri değil bölgeleri havzaları bağlıyor. Projemizin İnşallah planlanan zamanda kazasız bitmesini istiyoruz. Bizler idare olarak Ovit Havzasını İyidere’den itibaren mastır programını hazırlayarak plan yapıyoruz. İyidere-İkizdere-İspir Havzasını çevreyi bozmadan, gelişigüzel değil planlı, bütünlü bir proje hazırlıyoruz. Bölgeyi havza olarak kalkınma programlarına aldırmak istiyoruz. Başta Başbakanımız olmak üzere Bakan ve Milletvekillerimizin desteği ve Bölge Ajanslarının desteğiyle Anzer, Ovit bölgemizi geleceğe taşımak için en güzel şekilde değerlendireceğiz. Bu yol İyidere Lojistik üssü ile birleşen bir yoldur. Ovit bölgede kış turizm bölgesi olabilir bunların projesini hazırlamak istiyoruz’ dedi.
Editör: TE Bilisim