Trabzon Türkiye’nin T’si, teminatıdır.

Bu sadece siyasette değil. Sporda, sanatta, kültürde ve elbetet ki sporda.

Trabzon Akçaabatlı Rüştü Saraçoğlu Başbakanlık ve Fenerbahçe’ye başkanlık yapmıştır.

Halen Beşiktaş’ın başkanlığını yapan Ahmet Nur Çebi 7 yaşına kadar Çömlekçi’de doğmuş ve büyümüş sonra Trabzon’dan ayrılmıştır.

Vakfıkbank’ın Genel Müdürlük makamında Trabzonlu Abdi Üstünsalih oturmaktadır.

Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir Uraloğlu, TOKİ Başkanı Ömer Bulut, yine Emlak Konut Genel Müdürü Hakan Gedikli sadece nüfus cüzdanlarında Trabzon yazan bürokarlar değillerdir. Kenti her haliyle yaşayan isimlerdir.

Trabzon, öylesine büyük bir potansiyeldir ki, harekete geçtiğinde bırakın Karadeniz’i, Türkiye’yi ayağa kaldıran dinamik bir yapıdır.

Yakın siyasi tarihe bakıldığında bu görülecektir ki, 1999 yılında kurulan Kabinenin programını yazanlardan birisi Eyüp Aşık’tır. Marmara depremindeki başarıda Bakan Koray Aydın’ı görürsünüz.

Bolaman Tünelleri Bakanken Faruk Özak ve Karayolları Genel Müdürü iken Cahit Turhan’ın eseridir,

Trabzon her dönem güçlüdür. Ancak bu dönem kabinedeki gücü kadar hiçbir dönem etkin olmamıştır.

Ulaştırma Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Ticaret Bakanı Mehmet Muş, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, Trabzonlu olmakla birlikte  iki dönem Trabzon milletvekilliğini yapan İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’da Trabzon’un evladıdır.

Adalet Bakanı Abdulhamit Gül’ün Trabzon damadı olduğu gerçeğini de yazarsak kabine de Trabzon ağırlığını daha net olarak görebiliriz.

İşte Trabzonlu bakanların önünde Trabzon’un MEGA projeleri duruyor. Ve bunun içinde 2023 yılının Haziran ayın kadar geniş bir alanları var.

Trabzon’un istihdam anlamında kurtuluşu olacak Yatırım Adası ile ilgili fizibilite çalışmaları tamamlanmak üzere. Arsin Belediye Başkanı Sait Gürsoy, bölgenin yatırım adası yapılmasına yönelik fizibil olduğunu söylerken adanın inşası için önemli altyapı çalışmalarının yapılması gerektiğini ekledi.

Bakan Varank, adaya sahip çıktı ancak Trabzon iş dünyasında diğer projelerde (Marmara Bölgesi) olduğu gibi bunda da biraz daha eğilerek takip etmesinin beklentisi vardır.

Trabzon’un geciken projelerinden birisi de demiryolu beklentisidir.

Ulaştırma Bakanlığında Adil Karaismiloğlu var. Sakin güç. Hem karayolları hem demiryolları hem de Devlet Hava Meydanları ona bağlı Genel Müdürlüklerdir.

Trabzon havalimanının geleceği ile ilgili kararı da onun vereceği gibi yine demiryolu çalışmalarını hızlanması da Bakan Adil Karaismailoğlu’nun itelemesi ile olacaktır.

Ayrıca, Kanuni Bulvarından sonra gündeme gelecek olan Güney Çevre Yolu da Trabzon’un MEGA projelerinden birisi olarak beklemektedir.

Ticaret Bakanı Mehmet Muş’ta atandığı bakanlıkta iyi gidiyor. Türkiye’de 225 milyar dolara ulaşan ihracatta katkısı büyük.

Mehmet Muş, Trabzon’la ilgili her türlü ihracat ve ithalat düzenlemesini yapabilecek isimlerden birisi.

Ayrıca Muş’un fındık ihracatının 2 milyar doları devirmesi, Trabzon ihracatının da 2021 yılında 1.5 milyar dolar olmasından dolayı  mutlu olduğu yönünde bilgiler var.

Trabzon’un projeleri olgunlaştı.

Doğrudur, bir yandan pandemi bir yandan da onun etkisi ile küresel ekonomik kriz çıktı.

Türkiye ekonomik olarak kırılgan bir dönemden geçiliyor ve büyük projeler kaynak ayırmadı da sıkıntı yaşanıyor.

2010 yılında Ankara’da Atatürk kültür merkezinde bir panelde şunu ifade etmiştim:

’10 yıl sonra Trabzon MEGA projelerin tamamlayacak ve göç tersine dönecektir.’

Bu projeler birkaç yıl geçikmeyle birlikte gündemdedir.

Trabzon AK Parti iktidarına ve Tayyip Erdoğan’a 20 yıl destek vermiştir.

Halen kredisini de üst düzeyde tutmaktadır.

Öyleyse Yatırım Adası, öyleyse demiryolu

Öyleyse yeni havalimanı hızlanmalıdır..