Trabzon'un en önemli sorunlarından birisi de trafiktir.
Trafik sorunu sadece sıkışmadan değil, kent içindeki dolmuşlar ve onların depolama alanları ile birlikte eskiyen modelleridir.
Yani dolmuşlar eskimiştir.
Yenilenmesi gerekmekte idi.
Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Murat Zorluoğlu, hem trafik sistemini yenleme hem de dolmuş sisteminin değişimi için kararlı bir şekilde yola koyuldu.
Ve Sayın Zorluoğlu bu yolculuğa çıkarken de 300 bin nüfusu yöneten Ortahisar Belediye Başkanı Sayın Av.Ahmet Metin Genç ile birlikte hareket etti. Şoförler Odasının da en önemli paydaş olarak gördü.
Sayın Zorluoğlu ve ekibi yani ULAŞIM A.Ş ve UKAME'nin öncelikli hedefi halk otobüsüne dönüş idi.
Üzerinde çok çalıştı, Kartlı sistem ve ortak para havuzu olacaktı. Trabzon'da bazı dolmuşlar ve durak başkanları bunu istemedi.
Başkanın makamının önünde toplandılar ve görüşme yaptılar.
Gerekçelerini anlattılar. Başkan da Kaos ortamı yaratmamak için ikinci şıkka yöneldi.
Ve müthiş bir çalışma yaptı.
Yine Ortahisar Belediye Başkanı Sayın Av.Genç'in de katıldığı basın buluşması ile çalışmanın detaylarını verdi.
Eğer hayata geçerse ki, renklerle ilgili anket başladı Trabzon çok modern bir sistem kurulacak.
Renk seçimi üzerinde durmak gerek.
Kamuoyu ile paylaşıldı.
Bende o görüntüleri ve paylaşımı aldım ve Grup arkadaşlarımla istişare ettim.
Trabzon'u 24 saat yaşayan ve aralarında Makine Mühendisi, İnşaat Mühendisi İş adamı ve yazar olan birbirinden değerli isimlerin oluşturduğu grup bir sivil toplum örgütü gibi,
Şunu söylediler,
Trabzon'da minibüsler Bordo-Mavi olmalı.
Ben 'yeşil olsun çevreci' dedim, Cevat Ocak caneze aracını çağrıştırır çıkışında bulunda. Hak verdim.
Sonuçta da ağırlıklı Bordo-Mavi de karar kılındı.
Ama nasıl?
Burada da Karadeniz Teknik Üniversitesi'nin öğretim üyesi Grafiker sevgili Şuayp Şeyhoğlu'ndan yardım aldık.
Kendisine Belediyenin paylaştığı görselleri attım ve çalışma yapmasımn istedim.
Birkaç alternatifli çalışma yaptı ve gönderdi. Teşekkür ediyorum.
TAKA Gazetesi olarak bunları sunuyoruz.
Anket çalışmaları gelecek.
Trabzon'un tercihi bizim başımızın üzerindedir.
Ancak. Başkanın önünde veya varsa komisyonun önünde alternatif olsun diye böyle bir çalışma yaptık.
Ve beğeninize sunduk.
Örneğin bu çalışmayı gazeteden okuyup, 'Dolmuşlar böyle olsun' diye Belediye Başkanı Sayın Zorluoğlu'na ve ilgili komsiyona watsap'tan mesaj gönderebilir, 'ben belediyenin sunduğu alternatifleri değil bordo-mavi minibüs istiyorum' diyebilirsiniz.
Sayın Zorluoğlu'nun basın toplantısında açıkladığı sistem hijyen açısından güvenlik açısndan, konfor açısndan muhteşem bir sistem.
Onun için Trabzon Şoförler Odası Başkanı Ömer Hakan Usta da sistemin devreye girmesinin geçikmemesi için katkı verecek adımları atmalı.
Nasıl mı?
Akçaabatta Kooperatif Başkanı Abdullah Sevim, 40 otobüsle yeni sistem için kapı kapı dolaşıyor.
Büyük gayret gösteriyor.
Kanuni Bulvarı ve bağlantılar tamamlanacak, Çömlekçi-Kemerkaya tüneli bitecek ve Trabzon yeni dolmuşları ile modern bir kente kavuşacak.
2012 yılında Ankara'da Trabzon günlerinde bir konferanta şunu söylemiştim:
'5-10 yıl sonra dönüşümler bittiğimde MEGA projeler hayata geçtiğinde Trabzon'a Ankara'dan tersine göç başlayacaktır.'
O tarih çok uzak değil..