Vatandaşların hak ve hukukunu korumak, görev yaptıkları ülke ile Türkiye arasında dostluk ilişkilerini geliştirmek, gerektiğinde belirli konularda müzakere ve temaslarda bulunmak olarak açıklayan Milletvekili Cora, “Türk dış politikalarının oluşturulmasında görev alacak, devletlerle ikili ilişkileri siyasi, ekonomik ve kültürel boyutları ile uluslararası hukuk çerçevesinde muhakemesini gerçekleştirecek kabiliyetteki kişiler ister içeriden, ister dışarıdan atansın bu yetkileri mevzuatımıza göre yürütme organına aittir. Yürütme erki bu yetkisini bir başka ifade ile idari tasarrufunu hukuka uygun bir şekilde gerçekleştirmektedir. Bu minvalde önergede ismi zikredilen büyükelçiler de mevzuata uygun bir şekilde atanmıştır. Kendileri ilgili iddiaların, ithamların ve suçlamaların hakikatle hiçbir ilgisi bulunmamaktadır. Şahsiyetlerine yönelik tezyif edici ifadeleri ve yakıştırmaları reddediyor, hakaret olarak değerlendiriyoruz” dedi.
 
Her Kaymakam Vali Olamadığı Gibi Her Hariciye Mensubu Da Büyükelçi Olamayabilir
 
Dünyada en fazla diplomatik temsilciği bulunan ülkelerden birisinin Türkiye olduğunu kaydeden Cora, “Bu esasında gurur duyulacak bir başarıdır. Şu an 174 ülkenin 142’sinde temsilciliğimiz bulunmaktadır. Bizim dış politikadaki vizyonumuz girişimci ve insani dış politikadır. Biz bu vizyona uygun olarak isim belirlerken bir taraftan da atama yapılacak ülkeye göre en uygun isim belirleniyor. Geçmişte teamüllere göre yapılan atamalarda çok eleştirilmiştir. Toplumdan kendilerini izole eden kişiler olarak değerlendirilmişlerdir. Bizim şuanda en başarılı büyükelçilerimizin dışarıdan atananlar olduğu ifade edilmektedir. Her kaymakam vali olamadığı gibi her hariciye mensubu da büyükelçi olamayabilir. Bunu normal karşılamak gerekir” diye konuştu.
 
Biz Geçmişte Dışişleri Bakanlarını Karşılamayan, Burunlarından Kıl Aldırmayan Büyükelçileri De Gördük
 
18 büyükelçimizin dışarıdan istisna kadro imkanından yararlanarak atandığının altını çizen Cora şöyle devam etti: “Lakin mevcut büyükelçilerimizin temsilcilerimizin yüzde 90’ı ise Dışişleri mensubu olan kişilerden yani diplomatlardan oluşmaktadır. Biz meslek içerisinde büyük elçi atanmasına da karşı değiliz. Liyakat esasının korunup korunmadığı ise ortaya koyduğu performansla kolaylıkla ölçülebilmektedir. Olaya meslek taassubu ile yaklaşmak büyük bir yanılgıdır. Bu önergeyi hariciyedeki monşer lobisinin bir uzantısı olarak değerlendiriyoruz. Biz geçmişte Dışişleri Bakanlarını karşılamayan büyükelçileri de gördük. Burunlarından kıl aldırmayan meşhur diplomatları da hatırlıyoruz. Öyle yok artık; Önceki gibi diplomasi karar verecek siyasetçi uygulayacak. Şimdi siyaset karar verecek diplomat uygulayacaktır.”
 
Bir Ülkeye Atanacak Büyükelçinin O Ülkede Doğmasının Ve Çifte Vatandaşlığının Bulunmasının Ne Gibi Bir Sakıncası Vardır
 
Milletvekili Cora, Türkiye’de denenmemiş, örneği bulunmayan bir uygulamayı hayata geçirme çabası içerisinde olmadıklarını da kaydederek sözlerini şöyle sürdürdü; “ABD’de dışarıdan büyükelçi ataması yüzde 30 civarındadır. Başka ülkelerde de dışarıdan büyükelçi ataması yapılmaktadır.Birülkeye atanacak büyükelçinin o ülkede doğmuş bir Türk olmasının ve bu şekilde çifte vatandaşlığının bulunmasının ne gibi bir sakıncası vardır.İngiliz kökenli olmayan birisi Londra’ya Belediye Başkanı oluyor.ABD kökenli olmayan İbrahim Mike Baycora New Jersey Eyaleti'ndeki Paterson şehrine Emniyet Müdürü olabiliyor.Bunlar başka ülkelerde yadırganmıyor.Biz atadığımız bir büyükelçinin çifte vatandaş olmasını veya kendi vatandaşımızın uzun süre atandığı ülkede yaşamasını tehdit, tehlike ve sakınca olarak değerlendiriyoruz.Bu kabul edilir bir durum değildir.”
Editör: TE Bilisim