'Işıklar Sönmesin'' filminin final karesinin hazırlanış ve sunuluş evresine kadar uzun, fikr-i ve tatbiki paylaşımı, her fotoğraf karesinin bir Draması bunu destekleyen parametreler olmalı. Öncelikle makinenizi (fotoğraf-kamera) 5500 Kelvin.K (ışık ısısı) ayarlayacaksın. Dijital çalışıyorsan da makinenin pixeli aşırı yükselterek test etmeyeceksin. Teknik jenerasyon kaybı yaşamayasın. İmkan dahilinde diyaframı çok yükseltmemek faydalı bir davranış olacaktır. Eğer özel bir uygulamanız varsa parliament diye tabir edilen ''for day night'' gündüz vakti gece sistemiyle çekim yapabilirsiniz, şöyle ki parametrelerden azami yararlanmak istiyorsunuz. Güneşin kaybolduğu an havanın maviye dönüştüğünde geceye kadar günün en özel zamanıdır. Bir akşamüstü birde sabah tersine uygulama vardır.

Geceden gündüze dönüştüğü an yine 20 dk. Var, neler yapılır alan derinliği görsel etkinlik uzun ve derin tutulur. İstiyorsan ışık efektleri etkin olacak aktiviteyi geniş ve derin tutarsın. Savaş çatışması yaratacaksan elinde havai fişek aksesuarları çeşitlemeleri  bolca olmalı. Bunları kamera açısına göre ayarlar. Varsa ki mutlaka olmalı 5500 kelvin-K'lik ARK projektörleriyle insana veya mekana kamera açısına göre yandan ışıklandırılmalı, hatları keskinleştirilmeli. Arzuya göre konversion filtreleriyle kelvini düşük 4000k civarlarında alev renk ısısına düşürülerek efektleri beslersin. Yer yer siluet figürlerden yararlanırsın bunlar için her parametre önceden hazırlanılıp eksiksiz prova yapmalı çünkü 20 dk. çektin çekemedin hava geceye dönüşünce yarını beklersin.
(fotoğraf: final karesi filmden alınmıştır..)

SANATSAL KAYGILAR
 
Erotizmin sınırları düşünsellikte kavramsallık anlatımına yaren olursa sanatsal kaygılar ön plana çıkar. Bu ince çizgide biçimselliğin salt estetiğini vurgulamak kich'lik bellekte kazanım sağlar ki bu istediğimiz sonuç değildir. Görselliğin metinlere anlatıda yan kazanç sağlaması ana faktör olmalıdır..
 

 
GÜN TARIK AKAN’I ANMA GÜNÜ
 
Arzu filmin set ve afiş fotoğrafçılığını yaptığım yıllar. Yalancı Yarim filmi çekiliyor. Sette Ertem Eğilmez her zaman ofisinde toplanan oyuncu kadrosunu etrafına toplar, sohbete başlar. Şu anımızı resmedin der bir gazeteci arkadaşın makinesine hapsolduk. Oyunculardan kimler var! Ertem Eğilmez yanında Tarık Akan, Emel Sayın, Metin Akpınar, Zeki Alasya, Halit Akçatepe, Kemal Sunal’ın arkasındayım.
 

 
KİTABIMDAN DÖKÜLENLER...
 
Bir dönem sinema sektörü şarkıcı Arabesk filmlerin taarruzu altındaydı. Çocuğum küçük, ailemin geçimi adına 3 film çalıştım, içime sinmedi. Bir daha Arabesk film çalışmadım.. Arkadan sektör geçici de olsa ekonomik çıkış yolu olarak porno dönemi yaşadı. Hemen herkese kendi ihtisasında bol miktarda film çalışması teklif edildi. Şükür olsun hiç birine bulaşmadan ailede başlayan ekonomik kriz dönemlerini atlatabilmek için Libya inşaatlarında 1,5 yıl puantörlük yaptım. Duydum ki! sektör çeşitli  gayrimakul işlerden kendini arındırmaya başlamış tekrar sektöre dönüp nerde kalmıştık diyerek ileride yazacağım kitabımın sayfaları arasına yaşanmışlıklarımı biriktirip yoluma görüntü yönetmeni olarak devam ettim..

 
GÖNÜLLÜ KAHRAMANLAR
 
1967 Sevda Ferdağ -Ediz Hun… 18. yaş Kriton İlyadis'in asistanıyım yönetmen Tunç Başaran mahalleden İlyas abimin yakın arkadaşı olur ama set disiplini farklı davranış talep eder. O yıllarda ustalar fotoğraf çektirmek için dahi seslenmedikçe saygıdan özel muhabbetlerinde yanlarına gidemezdin. Fethiye-kayaköy klisesi
 

 
ŞAİR GÖZÜYLE SİNEMA (SUBLİMİNAL)
 

 
50 YILLIK…
 
1970 yılında CYPRUS'ta askerdim. Türkiye dönüşü 200 sterlin Er maaş birikimlerimle bavulumu hediyelik eşyalarla doldurup aile yakınlarımla paylaştım. Eşim kendime ayırdığım hiç kullanmadığım 50 yıllık CYPRUS fincanıyla evdeki esaretime bir kolaylık katarak Türk kahvesiyle geldi.
 
Avatar
Adınız
Email
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.