Dün sabah TAKA Gazetesi Yayın Kurulu olarak Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu ile Botanik’te güzel bir söyleşi yaptık.
Trabzon’u konuştuk. Ayrıntılarını önümüzdeki günlerde haber olarak aktaracağız.
Zorluoğlu’nun yatırımlarının arasında öne çıkan bir konu üzerinden gidip Trabzon’un bir bölgesinin nasıl dönüşeceğini özetlemeye çalışacağım.
1990 yılının Haziran ayı idi. Değirmendere taştı ve Demirkırlar ve otogar bölgesini su bastı. O gece Demirkırlar da gazete merkezinde idim. Orada yatıyordum.
O günden buyana DSİ bölgede ciddi çalışmalar yaptı. Değirmendere yatağını genişletti bazı yerlere de istinat duvarları yaptı.
Yeni Otogarın Değirmendere’nin hemen güneyinde yapılacak olmasına STK’lar eleştiri getirmişti.
Bunu sordum. İstişareler ve bilimsel tetkikler yapıldı mı, sorun olur mu?
Başkan da tek, tek cevapladı:
‘O bölgeyi sadece otogar olarak planlamayacağız. O bölgeyi bir dönüşüm alanı olarak planlıyoruz. Ve bu dönüşümün içinde 5 sanayi sitesi var ve otogarda bulunuyor. Ayrıca İnşaat Mühendisleri Odası Başkanı ile de konuştum. DSİ’den rapor aldık. Son sistem inşaat tekniği ile sorun olmayacak. Otogar, Değirmendere Vadisinde hatta mevcut otogardan da yüksek bir bölgeye kuruluyor.’
Trabzon’un çok iyi bir kentsel dönüşüm süreci vardı.
Bırakmadılar.
17-25 Aralık ekonomik darbesi, arkasından 15 Temmuz silahlı Fetö darbe girişimi, ekonomimize yönelik saldırı, Pandemi ile birlikte tüm Türkiye’de olduğu gibi Trabzon’da da yatırımlarda kısıtlamalar.
Bu sıkışmalara rağmen Trabzon Büyükşehir Belediyesi’nin maşallahı var, yatırılar sürüyor ödemelerde bir sıkıntı yok.
Değirmendere’nin tümüyle dönüştüğünü düşünün.
Mevcut otogarın yeri bahçe oluyor.
Çimento fabrikasının yerinde tren garı kuruluyor.
Trabzon Limanı yatırım adasına taşınıyor ve o bölgede bir yat limanı yapılıyor.
Diğer taraftan Çömlekçi’de dönüşüm başladı, inşaatların temeli de atıldı bile.
Bunlar Trabzon için hayalden öte, artık gerçeğe dönebilecek projeleri.
3. tünel konusu var.
Üçüncü tünelle ilgili olarak bir karar verilmedi.
Eğer yapılacak olan tünel alttan bir metroya bağlanmayacaksa yapılmasının bir anlamı yok.
Sahildeki trafik yükünü Kanuni Bulvarı alabilecek.
Kanuni Bulvarı ile ilgili Zeki Sancak’ın gecikti mi sorusu oldu.
Başkan Zorluoğlu katılmadı: ‘Büyük bir proje ve iyi ilerliyor’ dedi.
Kanuni Bulvarı da yeni otogarın yanından Yomra istikametine devam ettiğinde Boztepe tünelinin çıkışından araçlar Değirmendere’ye indiğinde Trabzon’un şekli daha da değişecek.
Başkan Sayın Murat Zorluoğlu önemli bir konuya daha parmak bastı:
‘Geçmiş belediye dönemindeki projeleri devam ettiriyoruz. Yüzde 30’luk gerçekleşmelerden yüzde 100’lere geldik ve bunların kaynaklarını bulduk. Bu büyük başarıdır.’
Ortahisar İçme Suyu Ve Kanalizasyon Projesi ile Otogar Projesi yeni ve çok önemli.
Ayrıca hem Uzungöl’de hem Sümela’da Trabzon Büyükşehir Belediyesi önemli adımlar atıyor. Zorluoğlu şunu söylüyor:
‘5 yıl içinde tüm ilçelerde Büyükşehir Belediyesi’nin hayata geçen birer sosyal sportif ve kültürel yatırımı olacaktır.’
Peki Trabzon zor şehir mi? Zorluoğlu bir önceki basın toplantısında ‘Evet zor’ demişti.
Çünkü o dönem belediyede kadrosunu kuramamıştı. Şimdi kadrom oturdu ve işimize döndük ve hızla ilerliyoruz cevabını verdi.
Basın Dairesi Başkanı Selahattin Aydınlı, Basın Danışmanı ile özel kalem ekibi profesyonel bir kadro olmayı başardı.
AK Parti il ile ilişkiler? O cevap vermeden ben söyledim:
‘Eskisi kadar zor değil, sorunlar konuşarak aşılıyor.’
Başkan siyaseten Mehmet Karoğlu’nu da yanından ayırmayarak
hem köprü kuruyor, mesaj da veriyor.