Daha sonra Akçatepe-1 Tüneli ışık görme törenine katılan Karaismailoğlu, “18-19 Temmuz’da Ordu’muzun Altınordu, Perşembe, Fatsa, Gürgentepe ve Çamaş ilçelerinde yağışlardan dolayı meydana gelen heyelan, su baskını ve taşkınlardan dolayı hepinize geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum. Selin neden olduğu hasar sonrasında 7/24 durmaksızın çalıştık; en kısa sürede ulaşımı tekrar sağladık. Karayolları ekiplerimiz yollarda oluşan teressübat temizleme faaliyetlerini hızla tamamladı ve böylece tüm yolları tekrar vatandaşımızın hizmetine sunduk” diye konuştu.  

Tüm yurt sathındaki ulaşım ve iletişim yatırımlarından mavi ve yeşilin sembolü Ordu’nun da hak ettiği payı aldığının altını çizen Karaismailoğlu, yatırımlar hakkında şu bilgileri verdi; “Hükümetlerimiz döneminde Ordu’da; toplam uzunluğu 40 bin 590 metreyi bulan, 25’i tek tüp, 9’u da çift tüp olmak üzere tam 34 adet tünel inşa ettik. Karayollarımızda uzunlukları 10 bin 210 metreyi bulan tam 117 köprüyü hizmete açtık. Ordu’da devam eden 14 ayrı karayolumuzun yapım işinin toplam proje bedeli; 11 milyar 230 milyon lirayı geçmektedir. 

2015 yılında Türkiye’nin denize inşa edilen ilk Havalimanı, Türk mühendisliğinin başarı nişanesi olan Ordu-Giresun Havalimanımızdaki yolcu sayısı katlayarak arttı. Ordu’daki önemli karayolu yatırımlarımızdan birisi de ışık gördüğümüz Akçatepe-1 Tüneli’nin yer aldığı Ordu Çevre Yolu Projesi’dir. Ordu Çevre Yolu Projemizin proje bedeli; 6 milyar 210 milyon lira. Uzunluğu 21,4 kilometre olan bölünmüş yol standardındaki projemizde; toplam 9 bin 492 metre uzunluğunda 6 çift tüp tünel, 3 bin 676 metre uzunluğunda 11 çift köprü ile birlikte 414 metre uzunluğunda 5 tek köprü ve farklı seviyeli kavşaklarda yer almaktadır.”

ORDU ÇEVRE YOLU İLE YILLIK 229 MİLYON TL TASARRUF SAĞLAYACAĞIZ

440 metre uzunluğundaki çift tüplü Akçatepe-1 Tüneli’nde kazı çalışmalarının tamamlandığını ve tünelde ışığın görüldüğünü dile getiren Karaismailoğlu, “Akçatepe-1 Tüneli’nin çıkışı ile Akçatepe-2 Tüneli girişi arasında 240 metre mesafe var. Bu kesimde de Üniversite Farklı Seviyeli Kavşağı yer alıyor. Ordu Çevre Yolu Projesi ile Karadeniz Sahil Yolumuzu Ordu şehir dışına alıyoruz. Bu şekilde hem transit geçişler rahatlayacak ve hem de şehir içi trafiğin yükü hafifleyecek. Ordu şehir merkezindeki günlük araç trafiği 60 bine ulaşmaktadır. 

Ordu Çevre Yolu ile 40 dakikalık seyahat süresi 15 dakikaya inecek. Projenin tamamlanmasıyla birlikte; bir yılda 6 bin 248 ton emisyon azaltımı olacak. Yine ayrıca, zamandan 198 milyon lira, akaryakıttan 31 milyon lira olmak üzere yıllık 229 milyon liralık tasarruf sağlayacağız. Şehrin doğusu ile batısı arasındaki ulaşım daha hızlı, rahat ve konforlu olacak. Ayrıca, Ordu Üniversitesi’nin yanı sıra Şehir Hastanemiz ve Havalimanı gibi önemli noktalara çok daha rahat ulaşacağız. 2023 yılında tamamını hizmete açacağımız Ordu Çevre Yolumuz hem Ordu hem de bölgemize hayırlı olsun.” diyerek sözlerini tamamladı.
 

Editör: TE Bilisim