Uluslararası Deniz İşletmeciliği yapan Piri Reis Denizcilik Vakfı Başkanı Trabzon TÜGVA İl Temsilciliğinden gençlerle bir araya gelerek Kanal İstanbul Projesinin önemini anlattı.

Kanal İstanbul Projesinin uluslararası kesintisiz dünya ticaretinin önünü açacağını belirten Vehbi Koç "Kanal İstanbul tüm riskleri azaltacak. Gemiciler için daha hızlı ve güvenli bir yol olacak. Boğazda balıkçılık yapanlar ve aktif şekilde gerçekleşen yolcu trafiğindeki riskler de ortadan kalkacaktır.

Bu sebeple Kanal İstanbul'un en büyük faydası insan güvenliği ve emniyettir."dedi.

Süveyş ve Panama kanalının yapılma nedenlerinin de arkasında kesintisiz güvenli ve hızlı ticaretin olduğunu vurgulayan Vehbi Koç "Batı dünyası oluşturduğu sömürücüci düzenle dünyanın dört bir yanındaki hammadde batıya taşıyarak zenginleşmiştir.

Süveyş kanalı ile Panama Kanalı'nı da bu sebeple yaptırarak zenginleşmesini kesintisiz ve sürekli hale getirmiştir.

Zenginleşen batı zaman içerisinde geliştirdiği teknolojik imkânlarla da daha daha fazla zenginleşen batı dünyayı daha fazla kontrol altına almıştır."ifadelerini kullandı.

Kanal İstanbul projesinin bugünkü Teknik imkanlara göre çok geç kalınmış bir proje olduğunun altını çizen Vehbi Koç şunları söyledi: "Süveyş Kanalı ve Panama Kanalı'nın çok uzun olmasına rağmen onlardan çok daha kısa olan İstanbul Kanalı'nın bu günkü teknik imkânlarla tamamlanmamış olması çok geç kalınmış bir durumdur. Projeye karşı çıkanlar dünya ekonomik ekosisteminden haberleri olmayan sırf muhalefet olsun diye ellerinde hiçbir maddi olumsuz delil olmamasına rağmen toplumda ikilik yaratmak ve Türkiye'nin Kanal İstanbul ile elde edeceği kazanımları engellemek için her zaman olduğu gibi Türkiye için önemli ve faydalı olan işi geçiktirmeye çalışıyorlar."

Möntro Boğazlar sözleşmesinin gündeme getirilerek Kanal İstanbul'un yapılmasının zararlı olacağı söylentilerinin gerçekçi olmadığını vurgulayan Vehbi Koç "Aylarca möntro bahanesiyle Kanal İstanbul'un zararlı olacağını söyleyenler artık bu argümalarının tutarsız olduğu anlaşılınca bu iddialarını terketmek zorunda kalmışlardır. İstanbul boğazının ve İstanbul'un karşı karşıya olduğu çok büyük riskler ve sıkıntıların bilinmesine rağmen 'Amalı ve fakatlı' da olsa hiçbir söz etmemişlerdir. Onlarda çok iyi biliyor ki Kanal İstanbul hem İstanbul'a hem de Türkiye'nin marka değerine ve itibarına ciddi manada katkı sağlayacaktır. Kanal İstanbul projesinin güzergâhına baktığımızda yüzde 75'nin doğal olarak oluşmuş bir su yolu olduğunu görebiliriz. Geri kalan yüzde 25'lik kısmı da hükümetimiz tarafından yapılıp dünya ve Türk denizciliğinin hizmetine sunulmuş olacaktır." ifadelerini kullandı.

Kanal İstanbul sayesinde İstanbul boğazı ve İstanbul halkının pek çok sıkıntılı durumdan kurtulma imkanı bulacağını ifade eden Vehbi Koç "Ayrıca boğazı kullanan gemilerin ve işletmecilerin de kanal İstanbul alternatifi ile seyir güvenlikleri artarak ticari faaliyetlerini daha hızlı ve emniyetli bir şekilde yürütme imkanı bulacaklardır. İstanbul boğazı ve Çanakkale boğazı serbest geçiş yolu olmasından dolayı bu boğazlardan geçen ticari gemilerden alınan ücretlerin süveş kanalı ve Panama kanalı na göre mukayese edilmesi son derece yanlış olup doğal oluşmuş su yolu ile insanın kendi eliyle yaptığı ile aynı olması mümkün değildir." diye konuştu.

Editör: TE Bilisim