Konferansta bu yıl tartışmalara gençlerin de katılacağını ifade eden Varank, sektörün gelecek dönem yol haritasında, gençlerin bakış açısı ve enerjisinin yönlendirici olacağını dile getirdi. Varank, hazır giyim sektörününü Türk sanayisindeki önemine değinerek, "Dışa açılmaya başladığımız 1980'lerden itibaren, bu sektör, kabiliyetlerini hızla geliştirdi, değişen piyasa koşullarına çok çabuk adapte oldu, kalite ve verimlilik noktasında dünyada da iddialı bir noktaya ulaştı. Dolayısıyla hazır giyim sektörü, her türlü koşulda zamanın ruhuna seslenebiliyor ve ekonomik değer oluşturmaya devam ediyor." diye konuştu.
 
"HAZIR GİYİM SEKTÖRÜ İHRACATTA DÜNYA ALTINCISI"

Sektörün geçen yıl 16,5 milyar dolar dış ticaret fazlası verdiğine dikkati çeken Varank, "İmalat sanayi sektörleri arasında, en fazla ihracatı hazır giyimde yapıyoruz. Hazır giyim sektörümüz, 2019'da dünyanın en büyük altıncı ihracatçısı oldu. Bu ihracatın katma değeri de yüksek. Toplam ihracatımızın kilogram başına ortalama birim fiyatı 1,3 dolarken hazır giyim sektöründe bu fiyat 13,2 dolar olarak gerçekleşti." ifadelerini kullandı.  Sektörün istihdam performansı hakkında da konuşan Varank, 1 milyonun üzerinde emekçinin doğrudan tekstil ve hazır giyim sektöründe çalıştığını, sektörde kadın istihdamı oranının yüzde 68 olduğunu kaydetti. Sektörün gelişmesinde Bakanlıkça sunulan destekler ve hükümetçe uygulanan politikaların önemli olduğunu belirten Varank, "18 senede hazır giyim alanındaki 7,5 milyar liralık sabit yatırımı, teşvik belgelerimizle destekledik. Belgeli yatırımlar sayesinde 350 bin ilave istihdamın önü açıldı." Dedi.
 
DOĞU VE GÜNEYDOĞU ANADOLU BÖLGELERİNE YATIRIM ÇAĞRISI

Varank, hazır giyim sektörünün bölgesel kalkınma politikalarındaki önemli işlevine de değinerek, kalkınma ajansları, bölge kalkınma idareleri ve Cazibe Merkezlerini Destekleme Programı aracılığıyla hazır giyim ve tekstil sektöründeki projelere destek sağladıklarını anlattı. Firmaların büyük şehirlerde yoğunlaşmış hazır giyim yatırımlarını Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerine taşımalarını özendirmeyi amaçladıklarını ifade eden Varank, şöyle devam etti: "Bu bölgelere gittiğinizde, hem çok daha cömert bir teşvik mekanizmasından faydalanabiliyorsunuz hem de geniş bir iş gücü havuzu söz konusu. Bunlara ek olarak, yatırımcı dostu bir anlayışla bölgeye yeni üretim altyapıları da kazandırıyoruz. Tekstilkent adını verdiğimiz bu cazip alanlara, yerli ve yabancı markaların yatırım yapmasını teşvik ediyoruz. Şimdiye kadar Van, Erzurum, Bingöl, Kilis, Silopi, Muş, Bitlis, Erzincan, Hakkari ve Iğdır’da tekstilkentler kurduk. Bu illere yapılan yatırımlar, maliyet avantajı ve rekabet üstünlüğü olarak yatırımcılarımıza geri dönüyor. Yine buralarda yürütülen faaliyetler, kadınların ve gençlerin ekonomik hayata daha aktif katılmasını ve mesleki kabiliyetlerini geliştirmelerine katkı sağlıyor."
 
TASARIM KÜMELENMESİ KURACAĞIZ

Yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınıyla değişime uğrayan küresel değer zincirlerinden daha çok pay alınması gerektiğinin altını çizen Varank, buna giden yolun moda tasarımı ve markalaşma odaklı hareket etmekten geçtiğini dile getirdi. Varank, bu kapsamda stratejik bir adım attıklarına işaret ederek, şu ifadeleri kullandı: "Bilişim Vadisi bünyesinde Tasarım Kümelenmesi kuracağız. Tüm hazırlıklarımızı tamamladık, inşallah kasımda Bilişim Vadisi'nde bu merkezin açılışını gerçekleştireceğiz. Bu kümede, tasarım stüdyoları, iş geliştirme merkezi, prototip üretim atölyesi, sergi alanı gibi yapılar kurarak, tasarımla sanayiyi güçlü bir şekilde etkileşime geçireceğiz. Tasarım stüdyolarına, multidisipliner becerileri olan profesyonel tasarımcıları çekmek istiyoruz. Tekstilden hazır giyime, akıllı teknolojilerden grafiksel arayüz tasarımına kadar farklı alanlarda çözümler sunan kabiliyetleri burada sanayiyle buluşturacağız."
 
"HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNÜN GELECEĞİ PARLAK"

Hazır giyim sektörünün, daha büyük işler başarma potansiyeline sahip olduğuna işaret eden Varank, altyapı olarak iyi bir noktada olunduğunu, dünyanın merakla takip ettiği markaları ve modaya yön veren tasarımcıların Türkiye'den çıkabileceğini belirtti.  Varank, sektörün geleceğinin parlak olduğunu ifade ederek, Bakanlık olarak sektörün yanında olmaya ve pürüzleri gidermeye devam edeceklerini bildirdi. Kovid-19 salgınının ilk dönemlerinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın talimatıyla 65 yaş üstü vatandaşlara kolonya ve maske dağıtımı yapıldığını anımsatan Varank, "Bu dönemde özel sektörümüzle yakın iş birliği içinde çalıştık ve TGSD, birçok paydaşla çok katkı sağladı. Burada 40 milyon maske dağıttık, 6 milyon yaşlımızın evine ulaştık. TGSD'ye burada sunduğu katkı için teşekkür ediyorum." diye konuştu.
 

İlgili Galeriler
Anahtar Kelimeler:
Mustafa Varank
Avatar
Adınız
Email
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.