‘KARARLARIMIZA UYMA ORANI YÜZDE 78’E ÇIKTI’

Kenya Ombudsmanı Florence Kajuju ve beraberindeki heyet, Kamu Denetçiliği Kurumu’nu ziyaret ederek Ombudsman Şeref Malkoç ile bir araya geldi. Görüşmeye; Kamu Denetçileri Arif Dülger, Celile Özlem Tunçak, Fatma Benli Yalçın, Sadettin Kalkan ve Yahya Akman ile Genel Sekreter İbrahim Kılınç katıldı.

Görüşmede konuşan Ombudsman Şeref Malkoç, heyeti ağırlamaktan duyduğu memnuniyeti dile getirerek, kurumun işleyişi ve yapısı hakkında bilgiler verdi. KDK’nın, kamu idareleri ile vatandaş arasındaki sorunları çözüme kavuşturan önemli bir hak arama kurumu olduğunu belirtti.

>>>>>

‘KDK HAK ARAMA KURUMUDUR’

Kuruma başvuru geldikten sonra inceleme yaptıklarını söyleyen Malkoç, “Başvuruları, en geç 6 ay içerisinde karara bağlıyoruz. Kararlarımıza uyma oranlarını yüzde 78’e çıkardık. Avrupa’da bu oranın yüzde 80 olduğu düşünüldüğünde güzel bir başarı göstermiş bulunuyoruz. Kararlarımıza uyma oranlarının yükselmesinde en önemli etken sivil toplum örgütleriyle, basınla ve barolarla sıkı bir ilişki içerisinde olmamızdır. İllere giderek halkla toplantılar yapmaktayız. Türkiye’de 210 üniversite var ve çoğunda Ombudsmanlık Kulüpleri kurduk. Üniversitelerde de Ombudsmanlık Konferansları veriyoruz. Bunların çok faydasını gördük.” İfadelerini kullandı.

Avrupa’da 7 milyon Türk vatandaşı olduğunu söyleyen Malkoç, “Özellikle Avrupa’da son yıllarda ırkçılık, yabancı ve İslam düşmanlığı yaygınlaştı. Vatandaşlarımızın yoğun olduğu Fransa, Almanya, Hollanda ve Belçika gibi ülkelerde o ülkenin Ombudsmanlık Kurumları ile irtibata geçip bu ülkelerde bulunan Türk vatandaşlarına haksızlığa uğramaları halinde haklarını nasıl arayacaklarına ilişkin seminerler ve toplantılar yapmaktayız. Bu çalışmamız sonucunda güzel dönüşler aldık.” Şeklinde konuştu.

>>>>>

2020 yılında pandeminin etkisiyle başvuruların 5 katına çıkarak 100 bin başvuru aldıklarının bilgisini veren Malkoç, gelen 100 bin başvuruyu 6 ay gibi kısa bir sürede karara bağladıklarının altını çizdi.

Önemli konularda özel rapor hazırladıklarını bildiren Malkoç, “Çağımızın en önemli sorunlarından biri de göçmenler ve mülteciler. Kenya’da da özellikle Somali’den göç eden çok sayıda insan var. Türkiye’nin etrafındaki Irak’ta, Suriye’de on yıldan fazladır süren iç çatışmalar ve savaşlar var. Bu ülkelerden Türkiye’ye göç eden 5 milyon civarında göçmen ve mülteci var. 1 milyona yakın Suriyeli öğrenci var. Türkiye’nin bu on yılda Suriyelilere yaptığı harcama 55 milyar doları geçmiştir. Bu konuyla ilgili özel rapor hazırladık.” Diye konuştu.

>>>>>

"KAMU DENETÇİSİ KALKAN: BİRİMİM KAMU PERSONEL  REJİMİ KONULARINA İLİŞKİN BAŞVURULARI İNCELEMEKTEDİR"

Kamu Denetçisi Sadettin Kalkan ise, kamu personel rejimi konularına ilişkin başvuruları incelediklerini bildirerek, “Birimimde kamu görevlisi olarak atanamamadan kaynaklı sorunlar, personel alımına ilişkin sınavlar, kamu personelinin nakli, görevlendirilmesi, değerlendirilmesi, mali ve sosyal hakları, disiplin cezalarına itirazları ile kamu personelinin tutum ve davranışlarına ilişkin çok sayıda başvuruya ilişkin inceleme araştırma yapıldı.” Dedi.

KAMU DENETÇİSİ AKMAN: ÜLKELER ARASI İLETİŞİM KURULMASI ÇOK ÖNEMLİ

Kamu Denetçisi Yahya Akman da Ombudsmanlık Kurumlarının ülkeler arası iletişim kurmasının kendi ülkelerinde yaşayan insanların adalete, hukuka ve hakkaniyete erişimi açısından önemli olduğunu vurguladı. Akman, bütün insanlığı ilgilendiren dünyanın ortak değeri haline gelen ve devlet için kurulmuş olan Ombudsmanlık müessesinin gücünün önemli bir kısmını dünya çapındaki ağlardan da aldığını kaydetti.

Kenya’da, Türkiye’de veya Brezilya’da dünyanın herhangi bir noktasındaki Ombudsmanlık Kurumlarının çalışma şekillerinin birbirine çok benzediğini ve aynı yolu kat ettiklerini belirten Akman, bu nedenle dayanışma, bilgi ve tecrübe paylaşımında bulunmanın önemli olduğunu dile getirdi.

>>>>>

KAMU DENETÇİSİ YALÇIN: OMBUDSMANLIK, VATANDAŞA EN HIZLI VE EN KOLAY BİR ŞEKİLDE YARDIM EDEN BİR KURULUŞTUR

Kamu Denetçisi Fatma Benli Yalçın, ülkeler arası işbirliğinin çok önemli olduğunu belirterek, “Birbirimizin gücünden faydalanabilirsek daha güçlü ve daha fazla insana yardım eder bir konuma gelebiliriz. Ombudsmanlık Kurumu vatandaşa en hızlı ve en kolay bir şekilde yardım eden bir kuruluştur. Kurumumuz çok kısa bir sürede sonuç alıcı bir sisteme sahiptir. Başvurucu ve idareyi bir araya getirerek vatandaşın sorununu çözebiliyoruz. Kendi birimim de 10 ayda 2 bin 950 karar verdik bunun yüzde 32’sini dostane çözümle 2-3 ay gibi bir kısa sürede tamamladık.” Şeklinde konuştu.

KAMU DENETÇİSİ DÜLGER: HAKKANİYETE, ADALETE ÜCRETSİZ VE KISA BİR ŞEKİLDE ULAŞILMASI İÇİN KURUMUMUZ ÖNEMLİ FONKSİYONLAR İCRA ETMEKTEDİR

Kamu Denetçisi Arif Dülger de, son yıllarda Türkiye’de bir Afrika açılımı yürütüldüğünü ve Afrika ülkeleri ile sosyo-ekonomik ve kültürel düzeyde ilişkilerin kurulmasının kendileri için de önemli olduğunu bildirerek, “Ombudsmanlık Kurumu olarak Afrika ülkeleriyle özellikle Kenya ile iş birliğimizi geliştirmek istiyoruz. Türkiye Ombudsmanlık Kurumu idarelerin yargı ve yasal denetimi dışında bir denetim şeklidir. Ülkemizde hukukun yaygınlaştırılması ve hukuk bilincinin oluşturulması hakkaniyete, adalete ücretsiz ve kısa bir şekilde ulaşılması için kurumumuz önemli fonksiyonlar icra etmektedir.” Diye konuştu.

KAMU DENETÇİSİ TUNÇAK: HERKES KDK’YA BAŞVURABİLİR, ANAYASAL BİR HAKTIR

Kamu Denetçisi Celile Özlem Tunçak, Ombudsmanlık Kurumları olarak başlamış olan ikili ilişkilerin tecrübe paylaşımıyla daha da artırılması ve çalışmaların yapılmasının sevindirici olduğunu ifade etti. Bu ilişkiler kapsamında Türkiye ve Kenya vatandaşlarının kamu hizmeti aldıklarında yaşayabilecekleri problemlere Ombudsmanlık Kurumları olarak çözümlere daha hızlı gidilebileceğinin altını çizen Tunçak, “Herkes KDK’ya başvurabilir, anayasal bir haktır. Bu kapsamda umarım hak arama kültürünün gelişmesi yönünde daha çok iş birliği yaparız.” Dedi.

>>>>>

KDK Genel Sekreteri İbrahim Kılınç da, kuruma vatandaşlar tarafından yüzde 85 e-başvuru sistemi üzerinden başvuru yapıldığını ve KDK’nın 18 yaşından küçük çocukların ebeveynlerinin izni olmadan da başvuru yapabildikleri bir kurum olduğunu kaydetti. Tavsiye kararı ve dostane çözüm kararı verdiklerini söyleyen Kılınç, “Dostane çözüm kararımız, başvurucu ile ilgili idareyi bir araya getirerek soruna hızlı ve etkin bir şekilde çözüm bulmayı içermektedir.” Dedi.

KENYA OMBUDSMANI KAJUJU: KENYA OMBUDSMANLIĞI, BAĞIMSIZ VE 10 YILLIK BİR KURUMDUR

Kenya Ombudsmanı Florence Kajuju da Malkoç’a kabulünden dolayı teşekkür etti.

Florence Kajuju, Afrika Ombudsmanları ile yakın çalıştıklarını belirterek Türkiye Ombudsmanlık Kurumu ile de kurulacak iş birliğinden memnuniyet duyacaklarını ifade etti. Ombudsman Kajuju da Kenya Ombudsmanlık Kurumu hakkında bilgiler vererek, “Bağımsız ve 10 yıllık bir kurumuz. Amacımız kötü yönetimle mücadele etmek, kamu hizmetlerinin etkili ve verimli bir şekilde sunulmasını sağlamaktır. Bakanlıklarla, kamu kurumları ile iletişim halindeyiz. Kurumlarla iş birliğimiz şu şekilde; kurumların kapasitelerinin geliştirilmesini ve aldıkları şikâyeti etkili bir şekilde yönetmelerini sağlıyoruz. Bilgiye erişim alanında da kamu kurumları ile beraber çalışıp proaktif bir şekilde daha bir şikâyet alınmadan önce neler yapılabilir konusunda çalışmalarını teşvik ediyoruz.” Şeklinde konuştu.

Kenya Ombudsmanı Florence Kajuju ve heyeti Türkiye temasları kapsamında; TBMM Başkanvekili Celal Adan, Yargıtay Başkanı Mehmet Akarca, TBMM Dilekçe Komisyonu Başkan Yardımcısı Mustafa Kendirli, TBMM Türkiye-Kenya Dostluk Grubu Başkanı Celalettin Güvenç, Avrupa Konseyi Ankara Program Ofisi Başkanı Christian Urse, TİHEK Başkanı Prof. Dr. Muharrem Kılıç ve TİKA Başkan Yardımcısı Mahmut Çevik ile görüştü. Türkiye Maarif Vakfı Mütevelli Heyeti Üyesi Selim Cerrah da Maarif Vakfının çalışmaları ve faaliyetleri hakkında heyete sunum yaptı.
 

İlgili Galeriler
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.