YARGIDAN ÖNCE KDK’YA BAŞVURULSUN!

Basın toplantısına, Gazetelerin ve televizyonların Ankara temsilcileri, muhabirleri ve kameramanlar katıldı. Toplamda 50 gazetecinin ağırlandığı toplantıya, Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç, Kamu Denetçileri Arif Dülger, Celile Özlem Tunçak, Fatma Benli Yalçın, Sadettin Kalkan ve Yahya Akman ile Kurum Genel Sekreteri Mehmet Sarı katıldı.

2013’TEN BUYANA HİZMETTE

Toplantıda konuşan Başdenetçi Şeref Malkoç, kurumun 2013'ten bu yana faaliyetlerini sürdürdüğünü ve her geçen yıl Türkiye’nin hak arama kültürüne yeni katkılar sunduklarını vurguladı. Malkoç, Kurumun görevinin idarenin eylem ve işlemlerini denetlemek, hukukun üstünlüğünü temin etmek, insan hakları konusunda kamuoyunu duyarlı hale getirmek olduğunu söyledi. Malkoç, Kurumun idareyi denetleme görevinin yanında idarenin iyi yönetim ilkelerini uygulaması noktasında onlara rehberlik ettiğini de belirtti.. Malkoç, kamu hizmetlerinin kalitesinin arttırılması, hak arama kültürünün yaygınlaştırılması, şeffaf, nazik, hesap verebilir, insan odaklı, hızlı bir idarenin oluşmasına katkı sağlamak için de gayret gösterdiklerini ifade etti. Kurumun verdiği kararlarla ve sunduğu çözüm önerileriyle, halkın ücretsiz avukatı gibi çalıştığını vurgulayan Malkoç, şöyle devam etti:

“KDK 2013'ten bu yana 189 bin 595 şikâyet başvurusu aldı. 2022 yılında 18 bin 843 başvuru aldık ve geçmiş yıldan devreden dosyalarla birlikte toplamda 2022 yılında 19 bin 740 karar verdik. Ayrıca 2022 yılında, 125 bin kişi telefonla, maille veya Kuruma bizzat gelerek görüşme, bilgilendirme ve yönlendirme talep etmiştir. Bizden yardım destek istemiştir. Bu 125 bin kişiye yol gösterdik, onlara yardımcı olmaya çalıştık, hukuki yardımda bulunduk, sıkıntılarını gidermeye çalıştık. Bütün bu çabaların neticesinde kanaatimizce on binlerce dosyanın yargıya, adliyelere intikal etmesinin önüne geçtik, bir yönüyle de yargının yükünü hafiflettik."

GEÇEN YIL, İNCELEMEYE ALINAN BAŞVURULARIN YARISINI DOSTANE BİR ŞEKİLDE ÇÖZDÜK

KDK personelinin halka en iyi hizmeti vermek için çaba sarf ettiğini belirten Şeref Malkoç, "Kamu Denetçiliği Kurumu olarak en büyük sıkıntımız nitelikli başvuru alamamak." Diye konuştu.

Bu sorunun dünyadaki bütün benzer kurumların sorunu olduğunu aktaran Malkoç, "Kamu Denetçiliği Kurumu yargıya intikal etmeden çözüm yolu üreten bir kurum." Dedi.

Malkoç, 2022'de KDK'nın 1201 tavsiye kararı, 403 de kısmı tavsiye kararı verdiklerini, bunun toplamının 1604 olduğunu, en az bunlar kadar önemli olan diğer bir hususun ise dostane çözüm kararı olduğunu kaydetti. Malkoç, "2022 yılında 3 bin 160 dostane çözüm kararı verdik, 1320 ret kararımız var." bilgisini paylaştı.

KAMU KURUMLARI HER BEŞ KARARIMIZDAN DÖRDÜNE UYUYOR

KDK'nin verdiği tavsiye kararlarına uyma oranlarının Avrupa ortalamasını yakaladığına işaret eden Malkoç, "Verdiğimiz tavsiye kararlarına uyma oranları yüzde 20'lerden başladı, yüzde 60'lara geldi, 2022 yılında yüzde 79'a ulaştı. Avrupa'da bizim gibi kurumların geçmişi çok eski, Avrupa ortalaması yüzde 80. Daha kurumumuz kurulalı 10 yıl olmamasına rağmen kararlara uyma oranını yüzde 79'lara çıkardık." ifadelerini kullandı.

“2022'de de Vatandaşlara En İyi Hizmeti Vermek için Faaliyetlerimizi Sürdüreceğiz”

Malkoç, yurt dışında yaşayan vatandaşlarımızın da yaşadıkları ülkelerde haklarının etkin ve doğru yollarla arayabilmeleri için rehberler hazırladıklarını dile getirdi.

“TÜRKİYE’DE ÇOK SAYIDA HAK ARAMA MEKANİZMASI MEVCUTTUR”

Türkiye'de hak arama adına 15 kurum olduğunu anlatan Malkoç, bu kurumlara yapılan başvuruların toplam sayısının yaklaşık 8 milyon olduğunu söyledi. Bunun, vatandaşların haklarının peşine düştüğü ve sorunlarının çözümü için gayret gösterdiğini ortaya koyduğunu söyledi.

Devlet organlarının tümünün vatandaşın memnuniyeti için var olduğunu kaydeden Malkoç, 2022'de de vatandaşlara en iyi hizmeti vermek için faaliyetlerini sürdüreceklerini belirterek, şöyle devam etti:

"Türk Milleti her şeyin en iyisine layıktır. O açıdan iyi yönetim ilkelerini bu yıl özellikle daha da vurgulayacağız. İnsan hakları konusunda özellikle bizim gibi muadil kurumlarla daha yoğun çalışacağız. Çünkü Türkiye'nin 2023 yılı hedefleri ancak demokrasi, insan hakları, hukukun üstünlüğü ve adalet ilkelerinde yükseleceğine inanıyoruz."

Konuşmasının ardından gazetecilerin sorularını yanıtlayan Malkoç, en çok şikâyetin hangi konuda geldiğine ilişkin soru üzerine, 9 yılda en çok Sosyal Güvenlik Kurumu, eğitim, belediyeler ve cezaevlerine ilişkin şikâyetlerle karşılaştıklarını söyledi. Malkoç, vatandaşların yargı kurumlarına başvurmadan önce KDK'ya başvuru yapması gerektiğini de sözlerine ekledi.

İlgili Galeriler
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.