Kuşku yok ki, Türkiye için en büyük eseri Gazi Mustafa Kemal Ataürk ve silah arkadaşlarının bizlere bıraktığı Cumhuriyettir.
Onun Al yıldızlı bayrağı altındayız ve ondan aldığımız güçle ilerliyoruz.
Atatürk sonrası Liderler de canları pahasına Türkiye’yi yönettikleri dönemde hep eser kazandırmaya çalıştılar. Bazen önleri kesildi, bazen sabote edildiler, bazen devrildiler ve bazen de başarısız oldular. Ama hep gayret ettiler. 
Birbirlerine muhalefet yaptı, hatta bazen de didiştiler. Türkiye’yi daha ileriye taşıyacaklarına inandıklarından ‘Getir sandığı milletin önüne’ diye kürsüden bağırdılar da.
Anadoluya gidip gördükçe hizmetler daha iyi anlaşılabiliyor. Karadeniz hariç anadolu demiryolları ile örülmüş. Madenler taşınıyor. Çukurova’nın her yanına su götürülmüş, verim artırılmış.
Osmaniye Kadirli’ye gittik. Türkiye’yi bir uçtan bir uca dolaştık. Torul-Gümüşhane tünellerinden geçtik. Kahramanmaraş’taki Necip Fazıl Kısakürek, Nuri Pakdil, Zekai ve Abdurrahim Karakoç Tünelleri ile dağların nasıl aşıldığına tanıklık ettik. 
Kamyoncu esnafını canından bezdirdiği için Gavurdağı denilen Antep-Osmaniye arasındaki dağın tünellerle ortadan kaldırıldığına şahit olduk.
Karadeniz’in doğuya açılan kapısındaki yollar medeniyetin en önemli belirtisi bizim için. 
Daha gurur verici olanı ise bu yolların Trabzon’un bağrından çıkan evlatlarımız sayesinde yapılmış olmasıdır.
1999 ve sonrasında Bayındırlık ve İskan Bakanı Koray Aydın’ın ihale ettiği ve biten yollar var, Trabzonspor eski Başkanı da olan Faruk Özak’ın Bayındırlık Bakanlığında temellerini atıp hizmete aldığı yollar  var ki, yine onun Genel Müdürlük görevine getirdiği Cahit Turhan’ın  Anadoluyu birbirine bağlayan akslar, açtığı tüneller akıl alır gibi değil. 
Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanlığı yapan Binali Yıldırım ve Ahmet Aslan’ın Karayolları Genel Müdürü olarak İsmail Kartal’ın emeklerini de unutmayalım.
Cahit Turhan’ın 2 yıllık Ulaştırma Alt Yapı Bakanlığı dönemindeki çalışmaları. İstanbul havalimanın açılışı, Kuzey Marmara otoyolunu planlaması ve devreye alınması.
Karayolları Genel Müdürlüğü görevine geldiği günden itibaren Abdulkadir Uraloğlu’nun tüm Anadolu’yu kucaklaması, zeki bir mühendis olarak mesleki sanatını yollara, köprülere nakış gibi işlemesi övgüye değerdir.
Şimdi yine Trabzonlu Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun çabası var.
Karaismailoğlu Çömlekçi ve Arafilboyu’nun çocuğu. Belediye evlendirme salonunun karşısında yıllarca oturmuş.
Sonra üniversite yılları ve ardından ise İstanbul yolculuğu.
Sakin güç. Soğukkanlı ve çalışkan.
Türkiye’yi baştan başa ören yollar içinde otoyolları ve duble yolları devreye alan aşılması güç dağları kamyoncu ve tır’cı esnafları için baştan başa delenler hem sürücülerden hem de yolculardan dua alıyorlar. 
Karadeniz ve Trabzonlular  o yollardan gittikçe o tünellerden geçtikçe gurur duyuyoruz.
Marifet iltifata tabidir. Yapım talimatını veren Başbakan ve Cumhurbaşkanı Erdoğan Karadenizli. Koordine eden Bakanlar da ve Genel Müdürler de Karadenizli ve Trabzonlu.
Gidip görmek lazım. Değerlendirmeyi öyle yapak lazım.
Zaman, zaman  eleştiren de oluyor. ‘Gerek varmıydı’ diye.
Bu yollar Türkiye’nin gelecek 50 yılına hitap edecek yollar. 
Zaten 50 yıl sonra insanlar ayağına motoru takacak ve onunla uçacak! 
Sordum, Erzincan-Sivas arasında 6 şerit yol var ama orta refüj yok. Neden?
Cevap: ‘Savaş anından o yollara jetler, helikopterle inip kalabilsin diye.’
Türkiye büyük bir devlet. Yıllardır onca provokasyona rağmen Türkiye ayakta.
Hep söylüyorum ve soruyorum, 
Siyasi mücadele hizmet kavgası ise sonuna kadar saygı duyuyorum.