Sevgili Okurlar, Tecrübe ile sabittir, Trabzon’a yapılacak hizmetler ağır gelir ama bir şekilde sonuçlanır. Bunu Tanjant yolunun yapımında görmüştük. Yol bitti derken iki yerde sıkıntı yaşandı.
Değirmendere Meydan arası tamamlanamadı. Hacıkasım (Cumhuriyet) Mahallesi ile Gülbaharhatun bölgesi birbirine bağlanamadı.
2002 seçimleri öncesinde Değirmendere Meydan arası yapıldı. Bu konuda Koray Aydın’ın hakkını teslim edelim.
Hacıkasım ile Gülbaharhatun arasında Zağnos viyadüğü kalmıştı. 2004 yerel seçimlerine gidilirken, viyadüğün konulması yolun açılması beklentisi vardı.
Fakat bir türlü o yol karşıya geçemedi.
2004’te AK Parti yerel seçimleri kaybetti ve Volkan abi geldi.
Türkiye’de ve Trabzon’da çok güçlü AK Parti’de ‘seçimi nasıl kaybettik’ diye suçlu aranmaya başladı.
O günlerde Zihni Ağırman, ‘Sebep aramayın 357 oyla kaybettiniz. Bir vinç bulup viyadükleri yerine koyabilseydiniz 500 oy daha fazla alır seçimi kazanırdınız’ diye yazmış, kendisine AK Parti tabanı da hak vermişti.
Seçimin neden kaybedildiğine yönelik alt alta yazsan hala 10 neden daha bulunabilir.
Trabzon’da uzun süre bekleyen yatırımlardan birisi de Akyazı dolgu alanı ve stadyumdur.
Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan 2007 yılında stadın sözünü mitingde vermişti. Sonraki yıllarda yer arandı. Arsin (Yeşilyalı) dahil, çimento fabrikasının alanı da düşünüldü. Günün sonunda Akyazı’da karar kılındı.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Hamdi Akın’a ‘yap işlet devret’ dedi. O da kaçamak cevap verince TOKİ Başkanı Erdoğan Bayraktar eliyle Akyazı stadını tamamlattı, ancak 2016 yılında açılabildi. Katar Emiri El Sani de açılışa geldi.
Geç oldu ama temiz oldu.
Güney Çevre Yolu. 1999 yılında Devlet planlama teşkilatının programına konuldu fakat bir türlü başlanamadı.
2005’ten sonra başlayacaktı, ortaya çirkin dedikodular atılınca vazgeçildi.
Kanuni Bulvarı.
Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu yolu önce duble olarak başlattı, sonrasında 3 şeride Cahit Turhan bey çıkardı.
Kanuni bulvarı bugün bitme noktasında. Düşünün Akyazı’dan giren Forumun önünden sahil yoluna bağlanacak, yine Akyazı’dan giren Çukurçayır, Gölçayır’la birlikte Akoluk’a inecek.
Ve Değirmendere Hayali garajının içinden tünele giren akıllı kavşakla Otogar’a girecek.
Şimdi bunları yazmamın sebebi şu, Trabzon çok önemli bir yatırımla ilgili müjde aldı.
Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, çok ciddi çalışmalar yaptı.
Ankara’ya defalarca gitti, geldi.
Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan bizzat projeyi sahiplenmişti. Strateji Başkanlığında imzayı bekliyordu. Dün İmzalandı ve 2025 yılının Revize Yatırım programına alındı.
Başkan Genç’in 2026 yılında kazmayı vuracağız sözleri gerçek oluyor.
Raylı sistemin hayata geçmesi çok zor olmayacak. Bakan Abdulkadir beyin de söylediği gibi Şehrin tarihi dokusu veya zor olan imarlı bölgeler tünellerle geçilecek.
Trabzon bir projesine daha böylece kavuşacak. Emeği geçenlere yürekten teşekkürler.
Güney çevre yolu sürüyor, Raylı sistemin önünde engel kalmadı, Havalimanı en kısa sürede ihaleye çıkacak. Ne kalıyor?
Demiryolu. Galiba demiryolu güneyden değil, batıdan Samsun’dan gelecek.