Dün Millet Bahçesinde, Avni Aker’in tam da göbeğinde Horon tepenleri görünce, Trabzon beton yığını oldu diyenlerin bunları da görmesi gerektiğini yazmak istedim.

Trabzon’un geçmişini de biliyoruz, bugününü de.

Burnumuzun dibindeki yeşil alanlara gitmiyoruz, oturmuyoruz, eğlenmiyoruz sonra da ‘Tabzon beton yığını oldu’ diyoruz!

Eğlenmeyi bilenler kendilerine öyle bir dünya kuruyor ki, gıpta ile izliyorsunuz.

15 yıl kadar önce Trabzon’un iki vadisi Tabakhane ve Zağnos vadileri mantar gibi evlerle dolu idi. O evlerde fareler cirit atardı. Vadiler tek tek temizlendi, yeşilledirildi, banklar, oyun alanları konuldu.

İlginçtir Trabzonlular oraları tercih etmedi!

Vadiler şimdi Afganlılar ve Suriyelilere kaldı. Bugün Suriyeliler Tabakhane ve Zağnos vadilerinin güzelleliklerinden yararlanıyorlar. TOKİ’nin dönüşümüdür o yerler.

TOKİ Çömlekçi’ye de el attı. Defalarca yazdım. Yapana ne kadar dua etsek azdır.

Ateş düştüğü yeri yakar. Orada evladını kaybetmeyen orada eşini kaybetmeyen anlayamaz! Bir liman kenti 1990 sonrasında tam bir bataklığa döndü ve bugün TOKİ Başkanı Ömer Bulut ve ekibi tarafından temizlendi.

Tescilli binalar ortaya çıktı..

Bakın, bir Pazar günü 100. Yıl Parkı’na gidin.

Tamam o bölge de daha büyük bir yeşil alan vardı. Peki kullanabiliyor muyduk?

Akşamları kafulların arkasından gelen köpek sesleri, gündüz ise etrafa tavuletini yapıp dönenler!

Forum’un karşısında Büyükşehirin Eyof Parkı var. Gitmeyenler için öneriyorum.

Belediyenin tesisi akşamları fırıl fırıl esiyor. Diğer mekanlara göre de ucuz.

Beşirli’de Ortahisar Belediyesi’nin Park Orman’ı. Butik ama oraya nefes aldırdı.

Trabzon merkezde insanları rahatlatacak olan Turizm destinasyonlarının sayısı arttı.

Beton deyince Kanuni Bulvarı der gibisiniz.

Kanuni Bulvarı Beşirli’den girip Bahçecik’e kadar mükemmel geldi.

Keşke Boztepe ve Yeni Cuma da tünel ile geçilse idi.

Böyle bir karar verilmiş. Yeni Cuma mahallesi kimine göre yıkıldı, kimine göre de dönüştürüldü!

Şimdi Cephanelikten Esentepe’ye yolun tamamlanması ve viyadüklerin konulması ile birlikte yolun Çukurçayır’a  kadar açılması bekleniyor.

Bu yıl sonuna kadar tamamlandığında Trabzon trafiği nefes alacak.

Alternatifler artacak.

Sahil düzenlemesi Ganita’dan Faroz’a ve Beşirli’ye kadar da bittiğinde Trabzon Sahil ile kavuşmuş olacak.

Kaldı ki, Uzunkuma adını veren kumsallar da yeniden sahillerde oluşmaya başladı.

Sevgili Okurlar,

Hani Trabzon bütün tarihi binaları ile restore edilse ve öyle kalabilse idi.

Ama modern dünyada ihtiyaçlar farklılaştı ve bize kalan bu.

Yöneticiler Uzunsokak, Maraş ve Kunduracılar caddesinde gereğini yaptılar.

Teşekkür deiyoruz.

Ben birkaç yıl demiştim. Siz 5 yıl sonra Trabzon’da şehircilik oturacak deyin.

Tabi ki Raylı sistem, Tabi ki Demiryolu.

Ve Güney çevre yolu ile olursa mükemmel olur.