Mesela desem ki su Meşhur Ziya Bey sahasını yeniden ihya edebilir miyiz?
Karşı çıkan olur.
Ama eminim, çocukluk günlerini o sahada geçiren,Hacıkasımlılar,Yenicumalılar,Kuzgundereliler,Tabakhaneliler, kızmaz ve de desteklerler.
Çünkü dünyaya gözlerini orada açtılar dersek yalan olmaz.
Trabzonspor yeni kurulmuş.
Tv yok.
Maç sonuçları merakla beklenir.
Sabit telefon bir türlü karşı şehre bağlanamaz.
Bir haber gelir.
Galibiz.
Alkış kıyamet.
Yarım saati geçmez rakip bir gol atmış skor 1/1 ...
Suskunluk.
Üzüntü ve gözyaşı...
Telefonda maçı yaşıyorduk.
Trabzonsporlu futbolcuları ilk biz görürdük.
Hele bordo mavililerin ilk yabancı futbolcusunu görmek aya ayak basan Neil Armstrog'u görmek kadar heyecan vericiydi.
Sonuçta Koska geldi
Ziya Bey'de antrenmana çıktı...
Ve biz hayranlıkla kendisini izliyorduk.
Kimler gelip geçmediki oralardan.
Rahmetli Özkan hoca lokalde vakit geçirirken ihraç malı samsun 216 sigarasını otlakcılara kaptırmamak adına çok dikkatliydi.
Ne olduysa sonradan kulübe para lazım dendi.
Ziya bey sahası satıldı ve bugünkü binalar yerine dikildi.
Lâzım olan para da inanıyorum ki bugünkü ortalama bir futbolcunun transfer parası bile değildi.
Şimdi diyorum, madem durum düzeldi.
Madem futbolculara transferde milyonlarca euro verilebiliyor.
Gelin o sahayı binalarıyla birlikte satın alalım.
Ziya bey sahası yeniden canlansın.
Efsanenin doğduğu yer olan kulüp binası da müzemizle lokalimizle birlikte yeniden eski günlere dönsün..
Neden olmasın.
Bakın Yavuz Selim Sahasında yanlıştan dönüldü.
Yeniden yapılıyor.
Efsanenin doğduğu yer yeniden eski haline getirilemez mi?
Getirilir.
Nasıl olur?
Yedekte tutacağın bir futbolcuyu transfer etmezsin elde kalan eurolarla bu planı uygularsın.
Kimse kusura bakmasın,bu projeler gerçekleşmeli.
Çocukluğumuzun anısına değil Trabzonspor'un kurucu felsefesine saygıdan ötürü bu plan gerçeklesmeli...
Söyle düsünelim:
Babadan kalma bir yer.
Sonrasında dara düşen evlatlar.
O yer satılıp derde derman olur.
Şimdi elde avuçta var.
Durumlar cok da iyi değilse de idare eder.
Yeniden baba ocağı ihya edilmeli...
Ya toplar Onganların bahçesine yıllar sonra yeniden düşmeye başlarsa ne yaparız der gibisiniz.
Tamam söz,
Toplanırız yine Hacıkasım'dan, Yenicuma'dan, Kuzgundere'den uşaklar tırmanırız duvardan bahçeye atlar topu kaptığımız gibi alır geliriz yine...Köpekler ısırmaz mı diye de düşünmeye gerek yok....
Biz onlarla yıllar öncesinden tanışıyoruz...
Bu öneriyi düşünsek diyorum.
Şehrin merkezinde yeniden bir tarih canlandırsak.
Çok mu zor?