VOLKSWAGEN’DEN ÇİN PAZARINA ÖZEL STRATEJİK HAMLE
Volkswagen, elektrikli araç dönüşümünü hızlandırmak ve Çin’deki rekabet gücünü artırmak için Passat serisine tamamen yeni bir üye kazandırdı: Passat ePro. SAIC ortaklığıyla geliştirilen model, Guangzhou Otomobil Fuarı’nda ilk kez sahneye çıkarak büyük ilgi topladı. Markanın en çok tercih edilen sedan modellerinden biri olan Passat’ın bu yeni versiyonu, motor mimarisiyle geleneksel hibrit anlayışını tamamen değiştiriyor.
SERİ HİBRİT TEKNOLOJİ: GÜCÜ TEKERLEĞE DEĞİL, BATARYAYA AKTARAN YAPI
Passat ePro’nun en dikkat çeken özelliği, hibrit sisteminin çalışma mantığı. Bu seri hibrit mimaride içten yanmalı motor aracı hareket ettirmiyor, sadece bir jeneratör gibi çalışarak bataryayı besliyor. Yüksek verimli EA211 1.5T EVO II motor, hareket sorumluluğunu tamamen elektrik motoruna bırakıyor.
Modelin güç verileri de etkileyici:
-
Elektrik motoru gücü: 145 kW
-
1.5 litre turbo benzinli motor gücü: 95 kW
-
Toplam sistem gücü: 250 beygir gücünün üzerinde
Bu yapı, yüksek verimlilik ile kesintisiz elektrikli sürüş deneyimini bir araya getiriyor.
TASARIMDA ELEKTRİKLİ KİMLİĞİ ÖNE ÇIKARAN DOKUNUŞLAR
Passat ePro’nun tasarımı, klasik Passat çizgisini modern elektrikli vurgularla güncelliyor. Aracın ön bölümünde:
-
İnce LED gündüz farları
-
Farları birleştiren şerit LED aydınlatma
-
Aydınlatmalı Volkswagen logosu
gibi elektrikli araç karakterini güçlendiren detaylar öne çıkıyor. Arka tarafta ise Çin pazarına özgü tek parça stop tasarımı kullanılarak modelin premium duruşu pekiştirilmiş.
İÇ MEKÂNDA DİJİTAL VE SADELİK ODAKLI TASARIM
Kabinde Volkswagen’in yeni nesil kokpit anlayışı göze çarpıyor.
-
Büyük dijital gösterge paneli
-
Geniş multimedya ekranı
-
Minimum fiziksel tuş felsefesi
ile tamamen sürücü odaklı, sade ama modern bir yaşam alanı sunuluyor. Araçta kapılar ve direksiyon haricindeki pek çok komutun dokunmatik ekran üzerinden kontrol edildiği görülüyor.
BATARYA VE MENZİL BİLGİLERİ PAYLAŞILMADI
Volkswagen, Passat ePro’nun dünya prömiyerini gerçekleştirmesine rağmen batarya kapasitesi, elektrikli menzil ve şarj yetenekleri gibi kritik teknik verileri henüz açıklamadı. Bu bilgilerin 2026 başında Çin pazarı için yapılacak resmi lansmanda duyurulması bekleniyor.





