“Kuzeyin Parlayan Yıldızı” sloganıyla 2025’e güçlü bir giriş yapan Samsun, turizmdeki atağını sürdürüyor. Tarihi, doğası, sahilleri ve sosyal yaşam alanlarıyla dikkat çeken kent, artık sadece geçiş noktası değil; yerli ve yabancı turistlerin konaklama tercihi haline geliyor. Kültür turizminden sağlığa, spordan gastronomiye kadar birçok alanda zengin içerik sunan Samsun, yılın ilk 5 ayında ağırladığı turist sayısıyla son yılların en iyi dönemlerinden birini yaşıyor. Özellikle mayıs ayında artan ziyaretçi sayısı, ilin turizm potansiyelini bir kez daha ortaya koydu.

SUV Araç Irmağa Düştü! Samsun'da Feci Kaza
SUV Araç Irmağa Düştü! Samsun'da Feci Kaza
İçeriği Görüntüle

A W503481 05

İlk 5 Ayda 214 Bin Turist Samsun’da Geceledi

2025’in ocak-mayıs döneminde Samsun’da en az bir gece konaklayan turist sayısı 214 bin 507’ye ulaştı. Bu rakamın 11 bin 361’i yabancı turistlerden oluştu. Ocak ayında toplam 39 bin 795, şubat ayında 35 bin 264, martta 33 bin 995, nisanda 51 bin 177 ve mayısta 54 bin 276 kişi Samsun’da konakladı. Mayıs ayı, hem yerli hem yabancı turist sayısında yılın en yüksek verilerine ulaşılan dönem oldu. Bu istatistikler, Samsun’un konaklama açısından artık daha çok tercih edilen bir şehir haline geldiğini gösteriyor.

Samsun’u Tercih Eden Yabancı Turistlerin Profili Dikkat Çekti

Samsun’daki tesislerde konaklayan yabancı turistlerin milliyet dağılımı da dikkat çekici. Ocak ayında en çok Gürcüler, şubatta Almanlar, martta İranlılar, nisan ve mayısta ise Ruslar ilk sırada yer aldı. Bunun dışında Fransa, Çin, Birleşik Krallık, Irak, İtalya, Hollanda, KKTC, Azerbaycan, Romanya ve Suriye gibi birçok ülkeden turist Samsun’u tercih etti. Bu çeşitlilik, Samsun’un küresel ölçekte tanınırlığının arttığını ve farklı kültürlerden turistleri kendine çekmeye başladığını gösteriyor.

A W503481 04

TGA, Samsun’un Tanıtımına Uluslararası Alanda Destek Veriyor

Samsun’un turizmdeki ivmesinde, Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’nın (TGA) tanıtım faaliyetlerinin de büyük payı bulunuyor. TGA tarafından sosyal medya platformlarında yapılan Samsun tanıtımları 6,1 milyon gösterim aldı. Ayrıca 35 ülkede yürütülen dijital banner kampanyalarıyla 14,2 milyon gösterim sağlandı. Birleşik Arap Emirlikleri, Katar, Suudi Arabistan, Kuveyt ve Mısır gibi ülkelerden davet edilen acente ve influencerlar da kentte ağırlanarak tanıtım faaliyetlerine katkı sundu.

Kaynak: İHA